КУРСОВА РАБОТА по Информатика Задание 1 „Университетска библиотека”

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Същност и предназначение
Advertisements

Какво? Защо? Как? Откъде? Функции и приложения 
УНИВЕРСИТЕТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО
Съдържание: 1.Създаване на база от данни „Курсови задачи” ,съдържаща информация за възложените задания на студентите. 2.Създаване на следните таблици:
Създаване на таблици.
Курсова работа на MS Access
Създаване на таблици.
Бази от данни и СУБД Основни понятия.
За създаване на база данни „ремонт на автомобили“
Създаване на формуляри
Почивно дело Разработили:
Как? Какво? Къде? Възможности, правила & препоръки 
Изготвили: Мириян Белянова, Фак. № Сани Христова, Фак. №
1_ДА СИ НАПРАВИМ ДИСК 1.Отваряме нов документ с размери 500 x 450 px. Запълваме с цвят #A0A0A0. 2. Рисуваме кръг с помощта на Ellipse tool и го запълваме.
Бази от данни Въведение
Начини за въвеждане на данни в СУБД
Архивиране и разархивиране на файлови структури
Организация на данните в папки и файлове
Отчети.
MS Access – същност, предназначение, стартиране на екрана и приключване на работа с нея. Проектиране и създаване на нова база данни.
Същност на компютърната презентация
Създаване на база от данни
Microsoft Office Microsoft Word.
Операционни системи.
Създаване на формуляри
Същност на електронните таблици
Създаване на презентация
ФОРМАТИРАНЕ НА ЕЛЕКТРОННИ ТАБЛИЦИ
Създаване на циркулярни документи
Препис на презентация:

КУРСОВА РАБОТА по Информатика Задание 1 „Университетска библиотека” КУРСОВА РАБОТА по Информатика Задание 1 „Университетска библиотека”

1.Анализ на проблема За по-добра организация на инфомрацията в таблици, отчети и други форми използваме MS Access. При разрешаването на определен проблем е полезно да създадем добре проектирана база данни, поддържаща конретна и структурирана информацията. Базата данни ,която трябва да създадем е свързана със студентската библиотека, съдържаща информация за наличните в нея книги. Базата трябва да съдържа четири таблици, всяка от които има специфично предназначение.

2.Описание на базата от данни Стартира се MS Access от главното меню. В горния ляв ъгъл натискаме Office button и избираме New, след което от дясно се появява File name, т.е. име на файла, където въвеждаме името на базата данни. В нашият случай – „Университеткса библиотека” (ULib) . След това натискаме бутона Create и базат данни е създадена.

3.Описание на входните форми: Самостоятелни форми за обновяване на таблиците Групи и Студенти Форма с подформа, чрез която се обновяват таблиците Специалности и Студенти. Oтваряме избраната от нас таблица. От полето на Access-Create намираме опция Split Form . Tака създадохме самостоятелни форма за обновяване на таблица Специалности. Новосъздадената форма се отваря от изгледа Form View. По същият начин създаваме форма за Студенти.

4.Описание на създадените отчети: Отчет, предоставящ списък на студентите, които съдържа техните факултетни номера, име и номер на група Отчет, предоставящ общ брой заглавия, общ брой копия и обща стойност на наличните книги в библиотеката  

5.Създаване на форма, съдържаща командни бутони, чрез които се отварят създадените потребителски форми и отчети Влизаме в Create , където избираме Form design. Намираме Button и извършваме необходимите действия като за формите избираме Form operation ,а за отчетите Report operation.Извършваме необходимите действия и избираме Form View,за да видим дали са изпълнени желаните функции.

Проверил: Изготвили: Мария Чакардъкова Фак. № 121110810 Мария Чакардъкова Фак. № 121110810 Мария Георгиева Фак. № 121111536 Група 1737,Поток 181 Факултет: Бизнес Факултет Проверил: Гл.ас. А.ПАЛАЗОВ