Изтегляне на презентация
Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте
1
Начини за въвеждане на данни в СУБД
2
Задание Създаване на система за управление на база от данни в автомивка “Старт”
3
Възложител ЕООД “Старт”, Бургас, ул. Мара Бунева 23
4
Целева група Описание на обекта Служители в автомивката
Автомивката разполага с 4 клетки за миене на автомобили. В нея работят общо 8 служители и един управител. На разположение има само един компютър, към който е свързан принтер.
5
Услуги
6
Служители Марин Костов Иван Василев Павел Петров Георги Караманов
Георги Караманов Стоян Илиев Коста Павлов Михаил Добрев Никола Карлов Атанас Добрев - управител
7
Задача Да се създаде система, която да позволява:
Всеки служител да приема поръчка за миене на автомобил, като въвежда марката автомобил, неговия регистрационен номер, дата на поръчката, часа на приемане и клетка, в която ще се обслужва автомобила; 1 задача Учениците се запознават сами със заданието. След това учителят поставя контролни въпроси, като: Колко души е общо персонала в автомивката? С колко клетки за измиване на автомобилите разполага автомивката? Как се приема автомобил за измиване?
8
... Всеки служител да издава бележка на клиента с извършените услуги в автомивката и сумата, която трябва да се заплати за тях
9
... Управителят да прави следните справки, които могат да се отпечатват: За оборота през деня; За оборотите на всяка една клетка и всеки един служител за деня; За оборота в определен период от време като дни.
10
Принципи при проектирането на СУБД
Уникалност Единен информационен поток Полета с елементарна информация По-малки, но повече таблици Условия за създаване на връзки 2 задача Задачата се изпълнява колективно, като учителят определя различни ученици да прочитат различните принципи. След запознаването с принципи, учителят с помощта на учениците припомня в базата данни за кафенето как този принцип е бил изпълнен.
11
Уникалност
12
Единен информационен поток
13
Полета с елементарна информация
14
По-малки, но повече таблици
15
Условия за създаване на връзки
16
Разгледайте таблиците
3 задача Учениците разглеждат самостоятелно таблиците в рамките на 3-4 минути.
18
Отговорете на въпросите:
Кои от таблиците са необходими за създаване на система за автомивката и защо? Кои полета от таблбиците трябва да бъдат ключови? Всички таблици ли ще имат ключови полета Какви връзки и от какъв тип са необходими? 4 задача Задачата се изпълнява колективно, като учителят поставя въпросите и учениците отговарят. Тук при аргументирането на отговорите трябва да се прави препратка към основните принципи от задача 2. Очаква се да бъдат формулирани следните отговори: Кои от таблиците са необходими за създаването на система за автомивката? Клиенти - 2, тъй като за ключово поле може да бъде избран номера на автомобила Обслужване - 2, в която трябва да се свърже номера на поръчката с услугата Поръчки - 1, в която се пази базисна информация за поръчката Служители, Вид автомобил, Марки автомобили, Услуга Кои полета от таблиците трябва да бъдат ключови? Клиенти - 2: Car; Обслужване - 2: няма ключово поле; Поръчки - 1: ID_order; Служители: ID_personal; Вид автомобил: ID_type; Марки автомобили: ID_model; Услуга: ID_service Какви връзки и от какъв тип трябва да се направят между таблиците, за да се изпълнят изискванията на заданието?
19
Защо информацията за марките автомобили е в отделна таблица?
Защо информацията за марките автомобили е в отделна таблица? За кои таблици трябва предварително да са въведени данни в други таблици? В кои таблици данните ще се избират отпредварително въведен списък? Защо информацията за марките автомобили е в отделна таблица? Марките автомобили се повтарят, но са ограничен брой. За кои таблици трябва предварително да са въведени данни в други таблици? Клиенти - 2: за полетата Type_car и Car; Поръчки - 1: за полетата Clients и Personal За кои полета в някои таблици, стойностите ще се избират от предварително въведен списък, който няма да се съхранява в отделна таблица? В таблицата Поръчки -1 за полето Cell стойностите ще се избират от списък, който е номерата на клетките, тъй като те са само 4.
20
Създайте таблиците за заданието
1 - 2 задача Учениците самостоятелно изпълняват задачите, като учителят проверява за тяхната коректност.
21
Въведете Данни в таблицата за видовете автомобили, като имате предвид заданието. 3 задача По задачата се работи колективно, без да се демонстрира нейното изпълнение от учителя. Учениците изброяват марки автомобили, които се въвеждат от всички в групата.
22
Създайте Форма за въвеждане на данни в таблицата за марките автомобили и въведете възможно най- голям брой Форма за въвеждане на данни в таблицата за персонала и въведете служителите 4 задача Задачата се изпълнява самостоятелно от учениците.
23
Направете необходимите връзки между таблиците
5 задача Учителят припомня необходимостта от връзки между таблиците за извличане на информация от базата данни. Поставя задачата за самостоятелно изпълнение, като при необходимост помага.
Сходни презентации
© 2023 SlidePlayer.bg Inc.
All rights reserved.