Децата с увреждания- с нищо по- различни от нас

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
СЕКСУАЛНО ВЪЗПИТАНИЕ И МЕРКИ ЗА ЗАЩИТА НА ДЕЦАТА ОТ СЕКСУАЛНО ПОСЕГАТЕЛСТВО НАЦИОНАЛНО ПРЕДСТАВИТЕЛНО ИЗСЛЕДВАНЕ СРЕД РОДИТЕЛИ И НАСТОЙНИЦИ НА ДЕЦА НА.
Advertisements

ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ В ПЪРВИ КЛАС
СВЕТОВЕН ДЕН НА ВОДАТА 22 март 2019
Проект „Бобче залепи и листенце направи”
С Е М И Н А Р Н А Т Е М А:. С Е М И Н А Р Н А Т Е М А:
СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“
НЕДОВЪРШЕНАТА ПРИКАЗКА или... приказки без край
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Ранното детско развитие в България
15 юни – 18 юни 2012 година К К “Албена”
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО.
Уъркшоп на тема: „Модели за работа със семейства“
Тенис на корт Александра Кънева.
проект на с подкрепата на
Препис на презентация:

Децата с увреждания- с нищо по- различни от нас Автор: Виктория Георгиева Петрова Съавтор: Кристина Николова Вълчанова Ръководител: Красимира Илиева Училище: ОУ” Пенчо Славейков” Клас: 7б

Бутони за навигация Начална страница Назад Напред

Появата на дете с увреждания Меню В помощ на хората в беда Начин на увреждане Празници Появата на дете с увреждания Игри Диагнози Спорт Етапи на приемане от семейството І Галерия Възприемане от обществото Цел Интегрирано обучение

Поява на дете с увреждане Очакваното дете. То започва да съществува в представата на своите родители, те го желаят, планират и фантазно изграждат от една идея. В очакването то е желаното момче или момиче, то има очите на дядо и косите на мама. Ще посещава градината зад блока, и ще учи в училището на баща си, ще стане абитуриент… Във всички тези очаквания никъде не се среща ДЦП, Даун, Епилепсия и т.н. Когато родителите се сблъскат с диагнозата- очакванията се сриват.

Етапи на приемане от семейството Етапи на приемане от семейството Присъствие на родителите на процедурите, които се извършват с детето: Родителят се обучава и получава сигурност, че може да отглежда детето. Родителят наблюдава отношението на другите към детето- то е харесано от тях. Родителят получава реална помощ, а не съчвствие, научва се да позволява на другите да му помагат.

Възприемане от обществото Изследване сред деца на възраст между 7 и 12 години показа, че в българските училища съществуват едновременно два съвършено различни модела на отношение към различието. Първият - на "радикалното неприемане" дори на най-дребните "отклонения" от "нормалното" - свръхтегло, носене на очила, висок или нисък ръст и пр. В този модел децата с особена жестокост слагат "етикети", или се присмиват на всичко, което не е вписано във формираните от възрастните и медиите представи за "нормално". Вторият е моделът на успешното съвместно обучение на деца с увреждания. В този случай децата с увреждания получават подкрепата и помощта на своите връстници, създават приятелства, излизат от изолацията. Макар и да звучи обнадеждаващо, много често добрият пример е потопен в среда, в която първият модел преобладава. Излизайки от час, децата с увреждания, макар и добре приети в своя клас, се "сблъскват" с другия випуск, съседния клас или училището в близост, които обиждат, нагрубяват или се надсмиват.

В помощ на хората в беда Снимка от концерта Артикули от базари В Бургас деца с увреждания организираха благотворителен концерт за своите връстници в Хаити. Само за час децата събраха 1581 лева. Преподавателите от бургаския ресурсен център решават да дарят от заплатите си за децата на Хаити. А след това спонтанно включват и децата, с които работят в центъра. Така се ражда идеята за благотворителен концерт, под надслов „Деца помагат на деца". А ето и мнението на деца от центъра: Мими: ”Те нямат къщи, нямат къде да спят, нямат дрехи и ние с тези пари ще им дадем храна и те ще могат да спят в леглата си”. Вили: "За да могат и те да получат това, което имаме и ние. И те да се радват, да бъдат щастливи като нас” . Гери: "На тях трябва да им се даде много надежда и обич. Когато човек има нужда от помощ, трябва да му се помага, трябва да му се подаде ръка! “ Снимка от концерта Артикули от базари Деца с увреждания редовно участват в благотворителни базари с цел подпомагане на хора в беда.

Диагнози Детска церебрална парализа- Детската Церебрална Парализа е увреждане на развиващия се мозък на новороденото. Засягат се в различна степен, различни сфери от дейността на мозъка, а именно координацията на движенията и позата на тялото, фината моторика, говора, интелекта, перцепцията, емоциите, което понякога се комбинира с епилепсия, слепота, глухота и други отклонения. Аутизъм- “аутизъм” означава усамотяване, самоизолиране. Аутизмът е психично заболяване, което засяга развитието на мозъка, а от там и поведението на човек. Аутистите изглеждат като хора, които живеят в свой свят. Това е генерализирано разстройство на развитието.

Диагнози Даун- Синдромът на Даун е резултат от Тризомия 21. Това е най-често срещаната генетична аномалия, която се дължи на една допълнителна хромозома в 21- ата хромозомна двойка. Хората с този синдром имат в кариотипа си 47 хромозоми вместо 46, както всички останали. Честота на раждане на индивид със Синдром на Даун е приблизително 1 на 700, и тя е еднаква във всички страни, всички раси и всички социални групи. Годишно в България се раждат около 100 такива деца. Най-важното нещо, което трябва да се знае за хората със Синдром на Даун е, че те са по-скоро подобни на останалите, отколкото различни от тях.

Интегрирано обучение Образованието, чрез интегрирано обучение е стратегия, насочена към постигане на основната цел за развитие на обществото, което позволява на всички деца, независимо от техния пол, възраст, способности, етническа принадлежност, увреждане или ХИВ- статус да участват в него и да имат принос. Стремежът на това обучение е да осигури достъп на всички деца до подходящо достъпно и ефективно образование в тяхната общност.

Начин на увреждане Вътреотробно- вродена увреда на мозъка. От фактори по време на родилния процес. Тежка асфиксия- по време на родовия процес и в по- късна възраст на бебето. Прекарани инфекциозни заболявания в детска възраст.

Празници Децата с увреждания празнуват също като нас Коледа, Великден, Баба Марта, Рождени дни и още много други празници!

Игри Децата с увреждания обичат да си играят също като нас!

Спорт Децата с увреждания обичат да спортуват също като нас!

Паралимпийски игри Паралимпийските игри, познати и като Параолимпийски, са спортно събитие за атлети с двигателни, сетивни и интелектуални увреждания. Провеждат се на всеки четири години след Олимпийските игри и се организират от Международен паралимпийски комитет. Името произлиза от гръцкото "para" (до, заедно, с) и така обозначава, че събитието е паралелно на Олимпийските игри. "Пара" не е свързано с "парализа", въпреки че в началото думата "паралимпийски" е приемана за съчетание от "парализа" и "олимпийски". Паралимпийските игри започват след края на Втората световна война, когато д-р Лудвиг Гутман въвежда спорта като метод за рехабилитация на ранени войници и цивилни. От 1988 година Паралимпийските игри се провеждат в същия град като Олимпийските игри, три седмици след приключването им и на същите терени.

Галерия

Цел Целта на нашият проект е да покаже на обществото, че децата с увреждания не са по- различни от нас самите. Те обичат да се забавляват, да спортуват, да сърфират из интернет и също като нас създават трайни приятелства. Ние лично се убедихме в истиността на своите думи. Затова нека пренебрегнем предразсъдаците си и видим, че те са едни достойни жители на света!