Изтегляне на презентация
Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте
ПубликувайТимофей Беккер
1
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО РАЗВИТИЕ
2
„Необходимо е да се създаде среда за детето, която отговаря не само на нуждите му, свързани с физическото му здраве, но и от гледна точка на неговите духовни нужди. Детето трябва да бъде в състояние да действа свободно в такава среда. Там то трябва да намери мотиви за конструктивна дейност, която отговаря на нуждите му за развитие.” Мария Монтесори
3
Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование - Габрово
5
Приобщаващо образование
Процес на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете или ученик и на разнообразието от потребности на всички деца и ученици чрез активиране и включване на ресурси, насочени към премахване на пречките пред ученето и научаването и към създаване на възможности за развитие и участие на децата и учениците във всички аспекти на живота на общността.
6
На децата и учениците в системата на предучилищното и училищното образование се предоставя обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, която осигурява подходяща физическа, психологическа и социална среда за развитие на способностите и уменията им. Подкрепата за личностно развитие се прилага в съответствие с индивидуалните образователни потребности на всяко дете и на всеки ученик.
7
За осигуряване на общата и допълнителната подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в детската градина и училището в началото на всяка учебна година със заповед на директора се определя координатор, който може да бъде заместник-директор, учител или друг педагогически специалист с компетентности и/или опит в областта на приобщаващото образование.
8
Функции на координатора
1. обсъжда с учителите обучението, развитието и участието на децата/учениците в дейностите на групата/класа; 2. координира дейността на ЕПЛР и работата с родителите; 3. координира предоставянето на общата и допълнителната подкрепа; 4. организира и координира дейностите във връзка с малолетни и непълнолетни чужденци, търсещи или получили международна закрила, при приемането им за обучение;
9
Общата подкрепа се изразява във включване на отделни ученици в дейности, като:
1. допълнително обучение по отделен учебен предмет с акцент върху обучението по български език, включително ограмотяване на ученици, за които българският език не е майчин; 2. консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните учебни часове; 3. логопедична работа.
10
Допълнителната подкрепа за личностно развитие включва:
1. работа с дете и ученик по конкретен случай; 2. психо-социална рехабилитация, рехабилитация на слуха и говора, зрителна рехабилитация, рехабилитация на комуникативните нарушения и при физически увреждания; 3. осигуряване на достъпна архитектурна, обща и специализирана подкрепяща среда, технически средства, специализирано оборудване, дидактически материали, методики и специалисти; 4. предоставяне на обучение по специалните учебни предмети за учениците със сензорни увреждания; 5. ресурсно подпомагане
11
Допълнителната подкрепа за личностно развитие се предоставя на деца и ученици: 1. със специални образователни потребности; 2. в риск; 3. с изявени дарби; 4. с хронични заболявания.
12
Допълнителна подкрепа за личностно развитие на децата и учениците се предоставя въз основа на извършена оценка на индивидуалните им потребности, която се извършва от ЕПЛР за конкретно дете или ученик.
14
Какво представлява оценката на индивидуалните потребности?
Оценката е процес на събиране и анализиране на специфична информация за функционирането на детето/ученика - силни страни, затруднения, потенциал за оптимално развитие, участие в образователния процес, възможности за реализация.
15
БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!
Въпроси? Можете да ни откриете на адрес: WWW. rc-gabrovo.com
Сходни презентации
© 2023 SlidePlayer.bg Inc.
All rights reserved.