Изготвили: Мириян Белянова, Фак. № Сани Христова, Фак. №

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Същност и предназначение
Advertisements

УНИВЕРСИТЕТ ЗА НАЦИОНАЛНО И СВЕТОВНО СТОПАНСТВО
Бази от данни и СУБД Основни понятия.
КУРСОВА РАБОТА по Информатика Задание 1 „Университетска библиотека”
Съдържание: 1.Създаване на база от данни „Курсови задачи” ,съдържаща информация за възложените задания на студентите. 2.Създаване на следните таблици:
Създаване на таблици.
Курсова работа на MS Access
Създаване на таблици.
Бази от данни и СУБД Основни понятия.
За създаване на база данни „ремонт на автомобили“
Създаване на формуляри
Почивно дело Разработили:
Сортиране на записите. Филтриране на записите, видове филтри
Начини за въвеждане на данни в СУБД
Отчети.
MS Access – същност, предназначение, стартиране на екрана и приключване на работа с нея. Проектиране и създаване на нова база данни.
Създаване на база от данни
Създаване и модифициране на таблици
Създаване на формуляри
Същност на електронните таблици
Създаване на презентация
Създаване на циркулярни документи
Препис на презентация:

Курсова работа Задание 10 ( база данни „Почивно дело” ) База данни ( Access ) Изготвили: Мириян Белянова, Фак. № 121110870 Сани Христова, Фак. № 121110877 Поток 191, група 1780

База данни “PD” Създава се база данни „Почивно дело” (PD), която садържа информация за 2 хотела с по 2 стаи, които са посетени от 3ма души за съответно 5, 6 и 4 дни. Подобен тип база данни може да се използва от различни хотели като регистър на стаите, посетителите и съответно времетраенeто, за което са били заети.

База данни “PD” Създават се четири таблици с имена: Hotels, Rooms, Vis и Recr. Те съдържат информация за имената на хотелите, стаите, с които разполагат и техните цени, посетителите, които имат хотелите, техните ЕГН-та и брой дни, за които са ползвали услугите на дадените хотели. ( Чрез бутоните „Create – Blank Database”, след това „ Create – Table “, се наименоват таблиците и въвеждат данните. )

База данни “PD” Дефинират се необходимите първични ключове, връзки и колони за избор. ( Чрез бутона “ Combo Box” се създават падащите колони. След това с „Database tools” се правят необходимите връзки между таблиците. Въвеждат се съответните данни, които са предоставени в таблиците.

Създават се следните формуляри: База данни “PD” Създават се следните формуляри:   Самостоятелен формуляр на таблиците „Хотели” и „Стаи” , с бутона „ Create” - Split Form Формуляр с подформуляр за таблиците „ Посетители” и „Престой в хотела” – “ Create” – Form.

След това се създават следните отчети: База данни “PD” След това се създават следните отчети: Отчет предоставящ списъка на стаите, който съдържа техния номер и цена за един ден. “ Create” – Report Wizard и се изкарват нужните данни. Отчет предоставящ брой дни, използвани от посетители и стойността на престоя на потребителите по хотели. За целта първо се създава заявка, с която да се изкарват и сумират сумите, за да бъдат умножени по дните. “ Create” – Query Wizard. След това се създава нов отчет на база заявката.

База данни “PD” Накрая се създава форма, съдържаща комадни бутони, чрез които се отварят създадените потребителски форми и отчети. „Creatе” – Blank form и след това “Design” от където се добавят бутоните и се слага картинка на формата.