Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Общо събрание Философско-исторически факултет

Сходни презентации


Презентация по темата: "Общо събрание Философско-исторически факултет"— Препис на презентация:

1 Общо събрание Философско-исторически факултет 18.03.2018
ОТЧЕТЕН ДОКЛАД ЗА ДЕЙНОСТТА НА ДЕКАНСКОТО РЪКОВОДСТВО доц. д-р Красимира Кръстанова доц. д-р Стойка Пенкова доц. д-р Симеон Кацаров Общо събрание Философско-исторически факултет

2 Контекст на работата Трудности пред Факултета:
Намаляващ брой кандидат-студенти преди всичко в резултат на демографския спад; Насоката на реформите във висшето образование, която засегна преди всичко социалните науки в направление 3.1., но в известна степен и хуманитарните науки, развивани във ФИФ, като ограничи приема на студенти. Все по-голяма конкурентост в резултат на повишеното предлагане на образователни услуги не само у нас, но и в чужбина. Намалено търсене на специалисти с квалификация в областта на хуманитарните и социалните специалности.

3 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение
В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение 5 направления: 2.2, 2.3, 2.4, 3.1 , бакалавърски специалности 10 магистърски програми 5 докторски програми

4 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение

5 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение

6 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение
Какво направихме, за да преодолеем стагнацията Активна кандидат-студентска кампания; Нови бакалавърски програми (за последните 2 год.): История и чужд език Гражданско образование и чужд език География, технологии, предприемачество Документалистика и архивистика История и културно наследство Разширяване на стандартните форми на КСК Комисия по КСК и Комисия по информационно осигуряване

7 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение

8 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение
Магистърски програми във ФИФ г. Брой предлагани магистърски програми Брой действащи магистърски програми Брой студенти 19 10 69

9 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение

10 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение
Учебен процес – задачи: 1. Формирането на специалисти със знания, умения и способности за успешна реализация в икономиката на страната. 2. Увеличаване на удовлетвореността на обучаваните студентите от получаваните знания и умения. Комисия по управление на качеството и образователния продукт Анкетиране на студенти и докторанти Комисия по учебната дейност Разработени са механизми за осъществяване на ежегоден преглед на учебното съдържание и неговата промяна, съобразно потребностите на пазара на труда.

11 В центъра на вниманието са студентите – осигуряване на качествено обучение
Връзки на образованието с бизнеса: Връзка с работодателите при разработване на нови бакалавърски и магистърски програми Формулирането на темите за разработване на докторски тези Провеждане на летни практики и стажове

12 Научноизследователска дейност, проектна дейност и международно сътрудничество
Изследователска, проектна и публикационна дейност Вид проекти Вътрешен Национален Международен брой 5 18 3 Проектна дейност на ФИФ през 2018 г.

13 Научноизследователска дейност, проектна дейност и международно сътрудничество
Изследователска, проектна и публикационна дейност

14 Научноизследователска дейност, проектна дейност и международно сътрудничество
Изследователска, проектна и публикационна дейност Публикационна дейност на академичния състав на ФИФ по катедри

15 Научноизследователска дейност, проектна дейност и международно сътрудничество
Изследователски центрове Изследователски център „Наука, технологии, иновации“ Институт за критически социални изследвания Университетски център по философия и психично здраве Университетски център за християнско изкуство и култура Център за антропологични и етносоциологически изследвания Научен център за история и археология на войната

16 Научноизследователска дейност, проектна дейност и международно сътрудничество
Международна дейност 36 двустранни договори за сътрудничество Програма Еразъм+ Входяща мобилност преподаватели Изходяща мобилност студенти акад. год. Предстои (5) 2 6 Преподавателска и студентска мобилност по програма Еразъм+ за 2018 г.

17 Управление на факултета
Развитие на академичния състав учебна година Катедра Щатни Заети щатове Новоназначени Етнология 9 - История и археология 16 15,5 1 ПИС 9 (един в неплатена) СНЧ 7 (един в неплатена) Теология 8 7 Философия 7,5 общо 59 55

18 Управление на факултета
Израстване на академичния състав катедра Щатни Заети щатове Хабилитирани в катедрите 2018 Гл. ас. 2018 Хабилити- рани 2018 Ново-назначени Етнология 9 5 - История и археология 15 14,5 12 1 ПИС 8 6 СНЧ 6,5 7 Теология 3 Философия 7,5 4 общо 57 52,5 37 2

19 Управление на факултета
Катедри, съвети, комисии Шест катедри отговарят за 12 специалности – дейности на катедрите Декански съвет Факултетен съвет 10 комисии, които разработиха свои регламенти, правилници и процедури Студентски съвет към ФИФ (трудна комуникация и слабо сътрудничество)

20 Финансови параметри Заради редуцирания прием, приходите на факултета са намалели почти двойно спрямо 2014 г. и по-малко от 1% в сравнение с миналата година

21 Финансови параметри Всички постоянни разходи за командировъчни, нощувки, хонорари на преподаватели и други са оптимизирани.

22 Финансови параметри Заради редуцирания прием, приходите на факултета са намалели почти двойно спрямо 2014 г. и по-малко от 1% в сравнение с миналата година - за 2018 г. общата сума е само с 3478 лв. по-малко от тази през 2017г. Новоприетите студенти в специалностите на ФИФ в направление Педагогика на обучението по… не могат да покрият големия недостиг. От една страна, субсидията за тези студенти е с коефициент 1, а, от друга – по-голямата част от тях са в 1-ви курс и няма натрупване от последователните години на обучение. По-осезаеми резултати могат да бъдат постигнати след 2-3 години и със завъртането на пълния цикъл на обучение. Данните сочат, че разходите са намалени до минимум. Хонорарите са намалели почти 2 пъти в сравнение с тези за 2014 и около 1,4 пъти в сравнение с Към посочения разход се отчитат и хонорарите на базовите учители, които нарастват поради промени в нормативната база и поставените изисквания от МОН за подготовка на педагогически кадри.

23 ПРИХОД 2018 (за периода 01.10-28.02.19 - общо 5 месеца)
Финансови параметри КАТЕДРА ЕТНОЛОГИЯ СПИИ СНЧ Ф Т ИА ДЕКАНАТ общо за периода ПРИХОД 2018 (за периода общо 5 месеца) 43977,71 31071,49 27218,54 20284,78 25768,45 62445,68 210766,63 хонорари 4999 3616 1295 1188 1115 6381 18593 осигуровки към хонорари - 11,086% 592,88 428,81 153,54 140,87 132,24 756,79 2205 пътни 343 217 45 246 112 800 1762 нощувки 40 20 400 460 фактури материали 161 1127 командировъчни заповеди 121 726 други 201 1206 общо без заплати 6457 4744 1976 2077 1842 8820 26079 заплати с осигуровки, бруто (за период от 5 мес.) 74644 73790 47341 58094 49979 130221 39765 473834 Финансово състояние на катедрите

24 Финансови параметри

25 Финансови параметри

26 Финансови параметри Сравнителна таблица за бюджетния дефицит след разходите за заплати Минусът е голям поради увеличение на основния разход за факултета - издръжката (заплати и осигуровки) на щатния състав на факултета. Нарастването на сумата в това перо се свързва не с увеличаването на броя на преподавателите по катедри, а с повишаване на заплатите и осигуровките в последните години. Той също така се определя и от израстването на академичния състав, което от своя страна, е гарант за качествено обучение.

27 Какви мерки трябва да предприемем?
Да се поддържа качествено обучение със задълбочаване на връзките с пазара на труда, но и във взаимодействие с европейски университети. Да се обмисля добре разкриването на нови бакалавърски програми, така че те да бъдат привлекателни за студентите и да са в приоритетни направления. Може би не е зле да се помисли за програми на английски/чужд език и/или създаване на програми, при които могат да се получат двойни дипломи. Да се повишават коефициентите от научна работа чрез публикации в реферирани и индексирани списания. Да се опитваме да влияем на обществените нагласи, държавната политика и ръководството на университета, свързани с действителната и символната стойност на социалните и хуманитарните науки. И разбира се, да запазим добри колегиални отношения в работата си заедно.

28 От името на деканското ръководство благодаря на всички!


Изтегли ppt "Общо събрание Философско-исторически факултет"

Сходни презентации


Реклама от Google