НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година.

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
КОДЕКС НА ТРУДА Глава единадесета Професионална квалификация Задължения на работодателя за поддържане и повишаване на професионалната квалификация на работниците.
Advertisements

представя: Алберто Родригес, Ръководител, Сектор “Образование”
Швейцарска подкрепа за въвеждане принципите на дуалното обучение в българската образователна система Пазарджик, 9 февруари 2017.
РОДИТЕЛСКА СРЕЩА ЗА ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ СЛЕД ЗАВЪРШЕН VII КЛАС
ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ В ПЪРВИ КЛАС
«Подкрепа за дуалната система на обучение“ 11-то заседание на Комитета за наблюдение гр. София, 29 май 2019 г.
Ролята на образователния медиатор в училище
ППМГ "Добри Чинтулов" - Сливен
РОДИТЕЛСКА СРЕЩА – Г..
ОБЩЕСТВЕН СЪВЕТ ДЕЙНОСТИ ПО СЪЗДАВАНЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ
ПЛАН-ПРИЕМ 2019/2020 г. Профили на 2. СУ
Държавни зрелостни изпити 2019
Състояние на ромската образователна интеграция:
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Т. 6 Представяне, обсъждане и вземане на решение за изменение на Индикативната годишна работна програма (ИГРП) за 2019 г. на Оперативна програма „Наука.
ДЪРЖАВНИ ЗРЕЛОСТНИ ИЗПИТИ
КАМПАНИЯ НА МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ СЕПТЕМВРИ 2016 Г.
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО.
Учебен предмет дата формат Време траене траене СОП БЕЛ  17 юни 2019 г.
Препис на презентация:

НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година

Основание за промени (документи) С П О Р А З У М Е Н И Е за сътрудничество и стратегическо партньорство при обмен на информация между Националния статистически институт и Министерство на образованието и науката НАРЕДБА № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти Наредба № 4 от 20.04.2017 г. за нормиране и заплащане на труда ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 352 на МС от 31.12.2018 г. за приемане на актуализиран Списък със защитените от държавата специалности от професии за учебната 2019/2020 година и на актуализиран Списък със специалности от професии, по които е налице очакван недостиг от специалисти на пазара на труда, за учебната 2019/2020 година Промени в ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 328 на МС от 21.12.2017 г. за условията и реда за получаване на стипендии от учениците след завършено основно образование Промени и проект за промени в НАРЕДБА № 8 от 11.08.2016 г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование Актуален ЕКАТТЕ Актуален СППОО

Раздел „Данни за институцията“ Актуализиране на списъка на населените места (ЕКАТТЕ) Проверки на Булстат/ЕИК спрямо данните на НСИ Проверки на Булстат/ЕИК спрямо данните в Регистъра на институциите (РИСПУО)

Раздел „Паралелки и групи“ * 10 клас – профилите на паралелките се въвеждат в съответствие със ЗПУО * Паралелки в «защитени специалности» и «специалности с недостиг на пазара на труда»: отчитат се спрямо годината на приема * Изравняване на номенклатурите, ползвани при описанието на ПГ в детските градини и ПГ в училищата «Полудневна / целодневна организация» – и за групи в училище «Брой места в групата» – и за групи в училище * Предучилищно образование: добавяне на маркер «специална група»

Раздел „Учебен план за текущата година“ 4 и 10 клас – учебен план и начини на изучаване - по ЗПУО Справка за изучавани чужди езици: отчитат се само чуждите езици, изучавани в раздел А на учебния план (НСИ); броят ученици се изчислява автоматично на база на разпределението на учениците по групи по учебен план отпада допълнителното въвеждане на изучаваните езици на база «ученик» Начин на изучаване на предмета: нов код – «ООП/организация в друго училище», за ученици, за които е създадена организация за обучение по чужд език, различен от този на класа, в друго училище Професионално образование: предмет «чужд език по професията» се въвежда като име на предмет (от раздел А)

Раздел „Данни за ученика“ (1) Допълнена номенклатура «получавана стипендия»: (посочват се всички стипендии, получавани от ученика) за постигнати образователни резултати (чл.4, ал.1, т.1) за подпомагане на достъпа (чл.4, ал.1, т.2) за ученици с трайни увреждания (чл.4, ал.1, т.3) за ученици без родители (чл.4, ал.1, т.4) за ученици с 1 родител (чл.4, ал.2) от ЕСФ (чл.14, ал.1) за ученици, които се обучават в дуална система (чл.4, ал.1, т.5) за ученици, приети за обучение в защитени специалности (чл.4, ал.1, т.6) за ученици, приети за обучение специалности с очакван недостиг на пазара на труда (чл.4, ал.1, т.6) за ученици с изявени дарби (чл. 10 от НУРОЗДИД) друга Ново поле: «размер в % на стипендията» Основна - 100% Допълнителна - 50% Вижда се за всички ученици; прави се допълнителна проверка тип «информация» за ученици в начален и прогимназиален етап за въведени стипендии

Раздел „Данни за ученика“ (2) Полето «второгодник» се трансформира в «повторно записан в същия клас» В него се вписва стойност «да» за всички случаи, в които ученикът е повторно записан в същия клас, като се посочва причината: не да, поради слаб успех да, повторно записване след отпадане да, повторно записване след обучение в чужбина да, поради здравословни причини да, поради друга причина Приложимо за децата от ПГ5, ПГ6 и учениците от 1 до 12 клас Отпада събирането на допълнителна информация за изучаваните чужди езици ВАЖНО: При преместване на ученици: преместване поради санкции: прилага се след наложена санкция по чл. 199 ал. 1 т.4; да се въвежда навреме и с точната дата на преместването (има финансови измерения) При преместване на ученици: заминал за чужбина (с декларация на родителите); да се въвежда навреме и с точната дата на преместването (следи се от Механизма за обхват)

Раздел „Данни за персонала“ (1) Цялостна преработка на описанието на «категория персонал», «вид на трудовия договор», «назначен на щатно място по...» и «щат» Отпадат категориите персонал «лектори» и «незает щат» – те се включват в останалите категории, като спецификата се отразява във вида на трудовия договор Останалите категории персонал се преработват изцяло според Наредба 15, Наредба 4 и изискванията на НСИ виж допълнителна таблица (приложение) За педагогически персонал с функции по управлението на институциите - посочване на етапа, в който работят предимно За учителите в предучилищно образование (от 1.12 - и сестрите в яслени групи), помощник-възпитатели, помощник – учители: посочва се изрично групата/класа, в която работят От 1.12.2019 г. ще се събират данни и за медицински персонал, назначен в училището, вкл. персонал в яслени групи

Раздел „Данни за персонала“ (2) Данни за трудовия договор: Вид на трудовия договор: актуализирана номенклатура основен (при повече от един действащ ТД – ако договорът в това училище е първи по време на сключване) допълнителен договор в същото училище/ДГ/ЦПЛР (за втора длъжност) втори или следващ (при повече от един действащ ТД – ако договорът в това училище НЕ е първи по време на сключване, на база на данните от трудова книжка или друг документ) лектор (за всички случаи, в които лицето не е назначено на формирана щатна бройка) незает щат (въвежда се със служебен номер и име «незаета щатна бройка»; допуска се възлагане на часове) Друг Ново поле: «Основание по КТ» Виж приложена таблица Допълнително поле «бележки»

Раздел „Данни за персонала“ (3) Данни за трудовия договор: Поле «назначен към»: актуализирана номенклатура училище - от бюджет училище - по проект детска градина - от бюджет детска градина - по проект (детска градина - мед.персонал към МЗ) ЦПЛР/СОЗ - от бюджет ЦПЛР/СОЗ - по проект друга институция (община, МЗ ...) Поле «щат» Посочва се стойност 0 за вид на трудовия договор – «лектор» За вид на трудовия договор «незает щат» се посочва стойност, спрямо очаквания щат За всички останали видове трудови договори се посочва стойност спрямо реалната щатна бройка (максимално 1); допускат се дробни числа без ограничение

Раздел „Данни за персонала“ (4) Данни за квалификацията: Нови номенклатури за вид квалификация при въвеждане на данни за квалификационни курсове: продължаваща - по уч.програми за съответен уч.предмет или програмни схеми продължаваща - по професионалния профил на педагогическия специалист продължаваща - за развитие на умения за преподаване по ключови компетентности продължаваща - за познаване и прилагане на иновативни подходи в образователния процес продължаваща - за кариерно ориентиране и консултиране на учениците продължаваща - за организационни и консултативни умения продължаваща - за управление на институцията и работа със заинтересовани среди

Проект за промяна в Наредба 8 Приложение 1 Проект за промяна в Наредба 8 Приложение 1.а за задължителни изисквания към електронните дневници, които се подкрепят от националната ИКТ програма на МОН Наредба 8: Електронният дневник се съхванява в pdf-формат в НЕИСПУО За учебната 2019/2020: при приключване на учебната година (4-то събиране на данни) ще бъде допълнен раздел, в който ще се съхраняват електронните дневници Ако промяната влезе в сила преди 15.09 – дневници за 2018/2019 година ще могат да се качват в раздел «документи» на Списък – образец № 1 (нов вид документ) Приложение 1.а: Електронните дневници да са съвместими с останалите системи на МОН по отношение на възможност за миграция на масиви от данни Електронните дневници да предоставят функционалност за двустранна интеграция на данните между електронния дневник и НЕИСПУО (подробни данни за оценки, отсъствия и забележки). За времето на договора да бъде осигурена техническа възможност за съхраняване на периодично резервно копие на данните от електронния дневник, в инфраструктура на МОН Очаква се раздел от НЕИСПУО, който да осъществява посочената интеграция

Регистър на движението на учениците Записани, преместени, дублирани Синхронизиране на данните в реално време с десктоп-модулите Справки за дублирани ученици през десктоп-модулите (само)

Модул „Характеристики на средата“ Модул „Отсъствия“ Правилника за прилагане на ЗСП При отсъствия без уважителни причини над 5 часа (за ученици) и над 2 дни (за деца в предучилищно образование) семейните помощи за деца се спират за срок от една година Няма промяна в начина на подаване на отсъствията Особено внимание при отсъствия в края на срока Особено внимание при подаване на данни за ученици в неприсъствени форми Модул „Характеристики на средата“ Данните ще се подават на 1 декември Няма промяна във вида на данните и формата на работната карта Информацията да се събере в началото на учебната година Вероятно ще се подава от десктоп - модулите на Списък – образец 1

Порадване на данни и съгласуване в РУО График за подаване на данни: Към 15 септември Към 1 декември Към началото на втория учебен срок НОВО! При приключване на учебната година: данни за приключването на учениците, електронни дневници в pdf-формат Няма промяна в начина на съгласуване от РУО