Редактиране на таблица
1. Вмъкване и изтриване на колони и редове А) вмъкване - oт меню Home – инструмент Insert Б) изтриване - oт меню Home – инструмент Delete
2. Преместване и копиране А) Маркира се и се избира Copy или Cut; Избира се Paste в нова клетка; Б) Позиционира се в долния десен ъгъл на клетката, появява се знак +, провлачва се надолу и надясно; Ако задържим CTRL и провлачим с +, автоматично ще се запълнят клетките с последователни числа
3. Форматиране на клетки А) Използване на лента с инструменти - Форматиране на знаци –шрифт, размер, стил, цвят, запълване, рамки; - Подравняване – как да се разположи текстът в клетката: Хоризинтално - ляво, дясно, центрирано; Вертикално - горе, долу, центрирано; Под ъгъл; Разполагане на няколко реда – Wrap Text; Сливане на маркирани клетки – Merge & Center;
Б) Форматиране чрез диалогов прозорец Format Cells - има следните страници: Number – за формат на данните; Alignment - за подравняване; Font - за форматиране на знаци Border - за поставяне на рамки Fill - за запълвания Protection - за защита на клетките
4. Форматиране на страница От меню Page Layout – група Page Setup - Област за отпечатване – Print Area - Определяне на белите полета- Margins - Избор на картинка за фон на таблицата - Background - Ориентация на листа – Portrait или Landscape
- Определяне на ред или колона, която ще се повтаря при прекъсване на таблицата на различни страници - Определяне на размер листа - Size
Диалогов прозорец Page Setup: Margins; Header/Footer; Sheet;
Задача Отворете нова работна книга; Създайте следната таблица: въведете данните, променете ширина на колони и височина на редове (ако е необходимо); Форматирайте по показания начин – променете цвят на знаците, изберете запълвания, поставете рамки на клетките (за единична цена изберете Wrap Text, за да се разположи на два реда).