Педагогически опит в извънкласната и проектна дейност

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Ролята на образователния медиатор в училище
Advertisements

Книгите са най-тихите и най-верните приятели, те са най-откритите и най-мъдрите съветници и в същото време – най-търпеливите учители. Национална седмица.
на деца в театър и картини
УЧИЛИЩНА “АКАДЕМИЯ ЗА МЛАДИ УЧЕНИ”
ФОРМИРАНЕ НА ЕЗИКОВА ГРАМОТНОСТ В НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ”
Думи за Живот август 2011.
Детето на пътя – със знания и опит
Изборът на научна кариера
15 юни – 18 юни 2012 година К К “Албена”
Нови хоризонти и възможности по пътя към успешната реализация
Готовност на детето за училищен живот
1.ИМЕ НА ПРОЕКТА: Довиждане лято!
Основно училище “Паисий Хилендарски” село Перперек, община Кърджали
Препис на презентация:

Педагогически опит в извънкласната и проектна дейност “Гражданско образование-успехи и провали, поуки и възможности” (национален форум за обсъждане на опита и бъдещето на гражданското образование) Педагогически опит в извънкласната и проектна дейност “Вълшебният свят на приказките” Даниела Кирилова Славова гр.Опака СОУ”Васил Левски” старши възпитател – начален етап

“Който много чете, той и много знае” “Който много чете, той и много знае”

Детските приказки са интересни и забавни, децата ги обичат не по-малко от игрите. Грабват детското внимание във вълшебен, необикновен свят.

Любовта към четенето се изгражда чрез: Любовта към четенето се изгражда чрез: Добрата и полезна книга. Способностите за четене. Интелекта . Въображението и творчеството.

Важно е децата да се научат да обичат и ценят книжното слово. В днешно време контактът с информационните технологии все повече измества този с книгата.

Приказката е важна част от живота на детето. Приказката е важна част от живота на детето. Чрез четенето децата се научават да мислят. Чрез правилните навици на четене те се подготвят за живота, който ги очаква. Социализират се много по-лесно. Реагират адекватно пред създал се проблем, с който не биха могли да се справят, ако нямат първоначална база знания придобити чрез четенето.

Приказките стимулират въображението на децата, помагат им да развиват интелекта си . Благодарение на приказките детето може по-лесно да направи своя избор между доброто и злото. То интуитивно разбира кой е добрият и кой е лошият герой, като се основава на това кой предизвиква съчувствието му и кой – омразата му. Тези чувства ще му помогнат и в реалния живот като избира приятелите си.

Приказката дава Изключително богато поле за изява на детето. Постепенно провокира и подтиква към творческо превъплъщение и изява.

Драматизацията е интерактивен метод,който включва Драматизацията е интерактивен метод,който включва Език Движение Въображение Емоции Социални взаимодействия

Идеята е децата Да натрупат повече впечатления от прочетени приказки. Повече опит и преживявания, които водят до активизиране и натрупване на словесен опит.

Като предпоставка за развитието на творческата активност Децата трябва да имат опит като слушатели. Да разказват и преразказват много приказки. Това пробужда и създава опита в насока словесно изказване в диалогична и монологична форма.

Приказкити – един друг свят в който децата често се пренасят. Приказкити – един друг свят в който децата често се пренасят. Няма дете, което да не иска да бъде герой от приказка, защото тя е магия, тя е вълшебство.

Благодаря!