Съгласно изискванията на чл. 140, ал

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
ПРОЕКТОБЮДЖЕТ НА ОБЩИНА БОЖУРИЩЕ ЗА 2019г.
Advertisements

ОБОБЩЕНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ Субсидии за спортни клубове;
ИНФОРМАЦИЯ за изпълнението на делегирания бюджет на НУ”Св. Климент Охридски” – гр. Пловдив ПРЕЗ 2012 ГОДИНА.
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“
Оперативна програма „Региони в растеж“
гр.Божурище, м. септември 2018
КАМПАНИЯ НА МИНИСТЕРСТВО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И ХРАНИТЕ СЕПТЕМВРИ 2016 Г.
ОБЩИНА САМОКОВ ПРОЕКТО-БЮДЖЕТ 2017 г..
ОБЩИНА БОЖУРИЩЕ ПРОЕКТО - БЮДЖЕТ 2012г. гр.Божурище, м.януари 2012г.
Препис на презентация:

ПУБЛИЧНО ОБСЪЖДАНЕ на Отчет за изпълнението на бюджета на Община град Добрич за 2018 година

Съгласно изискванията на чл. 140, ал Съгласно изискванията на чл. 140, ал.4 от Закона за публичните финанси, годишният отчет за изпълнение на бюджета се изготвя и представя за публично обсъждане от местната общност. Отчетът за касовото изпълнение на бюджета на Община град Добрич за периода 01.01.2018 г. – 31.12.2018 г. е изготвен в съответствие със: - Закона за публичните финанси; - Закона за държавния бюджет на Република България за 2018 г.; - Указания на Министерство на финансите ДДС № 03/27.03.2018 г., ДДС № 04/25.06.2018 г., ДДС № 06/27.09.2018 г., ДДС № 08/21.12.2018 г.; - Писма и Указания на Министерство на финансите.

РАМКА НА ОТЧЕТА ЗА 2018 ГОДИНА Отчет към 31.12.2018 година 57 178 878 лв. Отчет на местни приходи 21 136 891 лв. Отчет на разходи за местни дейности 20 279 814 лв. Отчет на разходи за дофинансиране 857 077 лв. Отчет на приходи за държавни дейности 36 041 987 лв. Отчет на разходи за държавни дейности

Отчет на разходите по функции Отчет на разходите по функции Функции Държавни дейности Местни дейности Дофинансиране Уточнен план Отчет към 31.12.2018г. Отчет към 31.12.2018 г. Функция І „Общи държавни служби“ 2 086 156 1 886 856 1 017 074 973 309 670 000 623 964 Функция ІІ „Отбрана и сигурност“ 382 247 164 854 160 143 243 Функция ІІІ „Образование“ 26 984 509 25 407 413 2 125 777 1 686 846 29 177 28 927 Функция ІV „Здравеопазване“ 2 597 577 2 314 164 629 220 592 052 Функция V „Соц. осигуряване, подпомагане и грижи“ 4 640 101 4 293 743 784 625 759 554 150 000 Функция VІ „Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда“ 13 257 957 13 356 589 Функция VІІ „Почивно дело, култура, религиозни дейности“ 1 894 530 1 705 396 3 129 812 3 079 664 55 186 54 186 Функция VІІІ „Икономически дейности и услуги“ 269 561 -229 244 -431 976 Функция ІХ „Разходи некласиф. в други функции“ 370 458 263 533 Общо: 38 854 681 36 041 987 21 245 822 20 279 814 904 363 857 077

Функция „Общи държавни служби“ – 3 484 129 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 1 886 856 лв. Общинско финансиране – 1 597 273 лв. Изпълнението на бюджета спрямо уточнения годишен план е 90,45 % за държавни дейности, 95,70 % за местни дейности и 93,13 % за държавни дейности дофинансирани с местни приходи. Като местна отговорност са отчетени разходи за издръжка и възнаграждения на Общински съвет и средства за издръжка на общинска администрация.

Функция „Отбрана и сигурност“ - 165 097 лв., в т.ч.: Функция „Отбрана и сигурност“ - 165 097 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 164 854 лв. Общинско финансиране – 243 лв. Изпълнението на бюджета спрямо уточнения годишен план е 43,13% за държавни дейности. В рамките на определените средства по стандарти са отчетени разходи за местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, обществените възпитатели, разходите за денонощни оперативни дежурни и за изпълнители по поддръжка и по охрана на пунктове за управление. Като местна отговорност са отчетени текущите разходи за издръжка на общинската полиция, чиито възнаграждения също са общинска отговорност, но са отчетени като трансфер към Министерство на вътрешните работи в приходната част със знак минус.

Функция „Образование“ – 27 123 186 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 25 407 413 лв. Общинско финансиране – 1 715 773 лв. Изпълнението на бюджета спрямо уточнения годишен план е 94,16 % за държавни дейности, 79,35 % за местни дейности и 99,14 % за държавни дейности дофинансирани с местни приходи. Финансирането на всички училища се организира чрез прилагане на системата на „Делегиран бюджет”, който е разработен на база формула, съгласувана с директорите на учебните заведения и утвърдена от кмета на Общината. В общинските училища и детски градини са извършени капиталови разходи за 713 553 лева, от които 284 744 лева за основен ремонт и 428 809 лева за придобиване на дълготрайни активи. Отчетените разходи в детски градини са в размер на 1 383 100 лева за местни дейности и 5 315 980 лева за държавни дейности. От 2018 г. двете частни училища – ЧПГТП „Райко Цончев” и ЧСУППЧЕМ „Леонардо да Винчи” са включени в системата на държавното финансиране, като са им предоставени 350 215 лева. Разходите за дейността на ОМЦ „Захари Стоянов” са в размер на 303 746 лв. За дофинансиране на държавни дейности с местни приходи са отчетени 28 927 лв., от които 4 750 лв. по Общинска програма на мерките за закрила на деца с изявени дарби през 2018 г., 8 500 лева за кариерно ориентиране и консултиране и 15 677 лв. собствени приходи на общинските училища.

Функция „Здравеопазване“ – 2 906 216 лв., в т.ч: Държавно финансиране – 2 314 164 лв. Общинско финансиране – 592 052 лв. Изпълнението на бюджета спрямо уточнения годишен план е 89,09 % за държавни дейности и 94,09 % за местни дейности. В дейност „Детски ясли, детска млечна кухня” като делегирана от държавата дейност са отчетени 1 681 335 лв. за възнаграждения и осигурителни вноски на персонала в детските ясли и в детска млечна кухня. Отчетените разходи за издръжка и за основен ремонт в детските ясли в размер на 590 698 лева са местна отговорност. В дейност „Здравен кабинет в детски градини и училища” са отчетени 531 543 лева за възнаграждения и осигурителни вноски на лекарите и медицинските сестри за детско и училищно здравеопазване, издръжката на здравни кабинети в училища и детски заведения. В дейност „Други дейности по здравеопазването” са отчетени 29 473 лв. за възнаграждения и осигурителни вноски на здравните медиатори, 3 623 лв. за пътните разходи на правоимащи болни и 68 190 за обезпечаване дейността на общинския съвет по наркотични вещества. В тази дейност да предвидени и средствата за финансиране на дейността на Общински фонд „Здраве” и финансовата помощ, съгласно Правилника за отпускане на финансова помощ за лечение на семейства и двойки с репродуктивни проблеми

Държавно финансиране – 4 293 743 лв. Функция „Соц. осигуряване, подпомагане и грижи“ – 5 203 297 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 4 293 743 лв. Общинско финансиране – 909 554 лв. Функция „Социално осигуряване, подпомагане и грижи” приключи 2018 г. с 92,54 % изпълнение за държавните дейности, 96,80 % за местните дейности и 100 % за държавни дейности дофинансирани с местни приходи. Отчетени са 59 609 лева за разходи за заплати и осигурителни вноски на лицата, заети по различни програми на Министерството на труда и социалната политика. Дейностите „Център за обществена подкрепа”, „Център за настаняване от семеен тип“, „Преходно жилище”, „Дом за стари хора”, „Дневни центрове за деца и възрастни с увреждания”, „Център за социална рехабилитация и интеграция”, „Приют”, „Защитено жилище”, са държавна отговорност, финансирани чрез общинския бюджет. Съгласно сключени договори за предоставяне на социалните услуги – „Дневен център” и „Център за обществена подкрепа” са предоставени 203 400 лв. на „Център за психично здраве д-р П. Станчев - Добрич” ЕООД и 78 250 лв. на Български червен кръст. Като делегирана от държавата дейност са отчетени 655 989 лева за компенсации за безплатни и по намалени цени на пътувания, а като дофинансиране на делегираната от държавата дейност със собствени приходи са отчетени 150 000 лв за поевтиняване на карти за градски транспорт на пенсионери над 70 г. и безплатни карти на хора с увреждания. Отразени са изплатените присъдени издръжки в размер на 52 637 лева. За „Домашен социален патронаж“ са отчетени 685 313 лв., а за „Клубове на пенсионера, инвалида и други” 74 241 лв., финансирани от общинския бюджет.

Функция „Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда“ – 13 356 589 лв., в т.ч.: Общинско финансиране – 13 356 589 лв. Отчетените разходи в дейност “Осветление на улици и площади” са 516 161 лв., от които 71 120 лв. за аварийно поддържане и възстановяване на съществуващата мрежа. В дейност „Изграждане, ремонт и поддържане на уличната мрежа” са отчетени разходи за текущ ремонт в размер на 1 743 280 лв., 307 257 лв. за основен ремонт и 723 600 лв. за зимно поддържане на уличната мрежа. В дейност „Други дейности по жилищното строителство, благоустройството и рег. развитие” са отчетени разходи в размер на 1 709 543 лева, в т.ч. разходи на ОП „Комуналстрой” – 343 040 лева; капиталови разходи – 648 311 лева; разходи за организационни и финансови дейности при управлението на общински жилища на територията на Община град Добрич – 455 541 лева. В дейност „Чистота” изпълнението на плана на разходите е 6 765 681 лева, в т.ч. разходи на ОП „Комуналстрой” 59 962 лева. Разходите за Дейност „Озеленяване” – ОБП „Устойчиви дейности и проекти” са 1 575 702 лева, а за дейност „Други дейности по опазване на околната среда” - 15 365 лева.

ПРОГРАМА ЗА КАПИТАЛОВИТЕ РАЗХОДИ НА ОБЩИНА ДОБРИЧ ПО ОБЕКТИ № ПРОГРАМА ЗА КАПИТАЛОВИТЕ РАЗХОДИ НА ОБЩИНА ДОБРИЧ ПО ОБЕКТИ Годишна задача Отчет 31.12.2018   І. Собствени бюджетни средства 1 867 649 1 322 855 1 Площадка за безвъзмездно предаване на отпадъци от домакинствата (преходен) 425 328 425 316 2 Компютърна техника 4 327 3 Програмни продукти 2 436 2 304 4 Училища: 863 225 625 388 4.1 СУ "Петко Рачов Славейков" 84 410 53 583 4.1.1 Основен ремонт на ограда и фасади 60 000 29 173 4.1.2 Придобиване на структурна кабелна система - Wi/Fi 24 410 4.2 ПМГ "Иван Вазов" - Основен ремонт на сграда 261 840 101 928 4.3 СУ "Св. Св. Кирил и Методий" 255 481 238 465 4.3.1 Изграждане на открити многофукционални спортни игрища 79 320 63 791 4.3.2 Изграждане на две спортни игрища и писта с коридори за бягане 120 000 4.3.3 Реконструкция и модернизация на отоплителната инсталация 24 250 22 974 4.3.4 Закупуване на газов котел 14 001 13 790 4.3.5 Закупуване на климатик 1 499 4.3.6 Изграждане на безжична мрежа (WiFi) 16 411 4.4 СУ "Св. Климент и Охридски" 55 496 47 167 4.4.1 Сценично оборудване 54 000 4.4.2 Стрийт фитнес уред - проект ПУДООС 1 496 4.5 ОУ "Христо Смирненски" - Основен ремонт на сграда 32 000 29 854 4.6 Професионална гимназия по аграрно стопанство 48 866 39 638 4.6.1 Култиватор окопен 6-редов с хидравлично сгъване и ротори 8 316 4.6.2 1 500 1 359 4.6.3 Основен ремонт на работилници и физкултурен салон 29 000 19 913 4.6.4 10 050 4.8 СУ "Димитър Талев" 22 100 18 240 4.8.1 Закупуване на компютърна техника 10 000 4.8.2 Придобиване на съоръжение "Кът за четене на открито" 12 100 8 240

4.9 ОУ "Стефан Караджа" - Закупуване на газов котел 27 600 27 592 4.10 ОбУ "Йордан Йовков" 23 283 4.10.1 Доставка и монтаж на информационна табела и рекламни букви 9 444 4.10.2 Изграждане на безжична мрежа (WiFi) 12 740 4.10.3 Закупуване на компютърна техника 1 099 4.11 СУ "Г.Ст.Раковски" - Изграждане на безжична мрежа (WiFi) 10 050 4.12 ЕГ "Гео Милев" - Изграждане на безжична мрежа (WiFi) 12 083 4.13 ОУ "Хан Аспарух" 22 550 22 514 4.13.1 12 600 12 564 4.13.2 Закупуване на интерактивен дисплей с компютърен модул и мобилна стойка 9 950 5 Дирекция "Хуманитарни дейности" 215 974 161 331 5.1 Функция "Социално осигуряване, подпомагане и грижи" 52 119 33 771 5.1.1 Компютърна техника 3 668 3 660 5.1.2 Закупуване на служебен автомобил 25 823 5.1.3 мултимедиен проектор за Дневен център за пълнолетни лица с увреждания 1 298 5.1.4 Закупуване на сушилня за ЦНСТ за деца и младежи с увреждания 1 600 5.1.5 Запупуване на сушилня за Дом за стари хора 6 500 5.1.6 Закупуване на обзавеждане за Дневен център за пълнолетни лица с увреждания и Център за социална рехабилитация и интеграция 4 000 5.1.7 Закупуване на бягаща пътека за Дневен център за пълнолетни лица с увреждания 2 990 5.1.8 Закупуване на 2 бр.кабелни подопочистващи машини за Комплекс за соц. услуги 6 240 5.2 Функция "Здравеопазване" 94 515 65 953 5.2.1 Смяна на дограма Детска ясла № 4 1 480 1 473 5.2.2 Основен ремонт на покриви Детски ясли № 4 и № 6 60 000 40 265 5.2.3 Доставка и монтаж на PVC преграда в Детска ясла № 5 3 000 5.2.4 Доставка и монтаж на помпена група в котелна инсталация и на бойлер за централно-битово горещо водоснабдяване в Детска ясла № 5 12 000 8 098 5.2.5 Закупуване на детски съоръжения Детска ясла № 4 и № 6 13 915 12 501 5.2.6 Компютърна техника Детска ясла № 4 620 616 5.2.7 Готварска печка Детска ясла № 4 3 500

5.3 Функция "Образование" 64 340 57 157 5.3.1 Компютърна техника 1 240 1 231 5.3.2 Реконструкция на покрив ДГ 32 (сградата на бивша ДГ 29) 15 600 14 177 5.3.3 Смяна на дограма ДГ 32 (сградата на бивша ДГ 29) 16 428 5.3.4 Реконструкция на покрив ДГ 24 25 000 19 289 5.3.5 Придобиване на компютри, хардуер Проект по ПУДООС 1 400 5.3.6 Закупуване на професионална фурна за ДГ 7 4 000 3 960 5.3.7 Закупуване на лиценз за софтуерна система "Енвижън" за ДГ 8 672 5.4 Функция "Култура" - Закупуване на климатици 5 000 4 450 6 Регионална библиотека "Дора Габе" 7 232 7 101 6.1 6 500 6 369 6.2. Библиотечен софтуер 732 7. ОБП "Устойчиви дейности и проекти" 8 000 7 583 7.1 Изграждане на система за видеонаблюдение за "Контрол синя зона" 4 913 7.2 Продибиване на стопански инвентар-кастрачка 3 087 2 670 8. ОП "Обреден дом" - Подмяна на дограма "Възпоменателна зала" 3 500 2 825 9 Регионален исторически музей 65 400 1 171 9.1 Реконструкция на къща - музей "Адриана Будевска" (преходен) 64 000 9.2 10 Програма за реализация на благоустройствени мероприятия върху обекти – общинска собственост, с участие на местното население, 2016 – 2019 г. 120 579 12 059 11 Преасфалтиране на ул.„Момин проход“ в участъка от ул. „Ал.Батенберг“ до ул.Владая“ 45 000 12 Възстановяване на предпазен парапет на пътно мостово съоръжение по бул."Добруджа" 41 028 41 027 13 Закупуване на климатик Об. администрация 2 400 14 Създаване на зона за отдих "Извора" проект ПУДООС 9 118 9 084 15 Основен ремонт покрив на Концертна зала „Добрич“ 15 500 16 Основен ремон на покрив Зоопарк - Зелено училище 17 500 17 Изграждане на дренажна система по ул. "Река Морава" 2 602 18 Доставка и монтаж на система за видеонаблюдение на територията на ОП „ЦЗПЖ“ 8 500 8 497 19 ОП "Спортни имоти"-Тракторна косачка 10 000 9 840

  II. Целева субсидия по ЗДБРБ за 2018 г. 543 602 502 593 1 Битова канализация по ул. "Разлог" и ул. "Вежен" (преходен) 45 729 2 Разширение на Гробищен парк 240 000 208 000 2.1 Изграждане на алеи 200 000 2.2 Разширение на Гробищен парк - закупуване на земя 40 000 8 000 3 Изготвяне на инвестиционни проекти за основен ремонт (укрепване) на ДГ №12 "Щурче" №18 "Дора Габе" и №25 "Весела" (преходен) 31 008 4 Изготвяне на технически обследвания, съставяне на технически паспорти и изготвяне на инвестиционни проекти за рехабилитация на съоръжения, елементи на трансп.техн. инфраструктура по бул. „Добруджа”, ул. „Хр.Ботев” и бул.”25-ти септември”(преходен) 32 496 5 Изграждане на подпорна стена и ограда между УПИ I, публична общинска собственост "За спортна площадка" и УПИ V в кв. 810 на ЦГЧ на Община град Добрич 45 000 36 000 6 Изграждане на паркинг "Кооперативен пазар" в УПИ І, кв. 513, ЦГЧ Добрич 130 000 129 999 7 Пушка за дистанционно упояване за Общински приют за безстопанствени животни 3 800 3 792 8 Възстановяване на предпазен парапет на пътно мостово съоръжение по бул."Добруджа" 15 569 III. Средства от краткосрочен дълг 295 455 111 954 Изграждане на битова канализация по ул. "Разлог" и ул. "Вежен" (преходен) 91 955 91 954 Разширение на Гробищен парк - закупуване на земя (преходен) 20 000 Закупуване на три броя моторни превозни средства (микробуси) за обезпечаване на дейността на Община град Добрич при предоставяне на социални услуги (преходен) 25 000 Основен ремонт покрив на Концертна зала „Добрич“ 110 500 Основен ремонт на МП "Градски хали" 38 000 Инвестиционен проект „Приют за бездомни лица и семейства на ул.Хан Кардам №13“ 10 000 IV. Средства от дългосрочен дълг 1 000 000 307 257 Реконструкция на тротоари 325 000 ул. „Независимост”–от ул.„Сан Стефано” до ул.„Л. Каравелов”, вкл. ул. „Хан Аспарух” 105 000 102 399 ул. „Славянска” - от ул. „Максим Горки” до бул. „25-ти септември” 60 000 58 794 ул. „Цар Петър” – от ул. „Васил Левски” до бул. „Добруджа” 125 000 121 192 ул. „Дунав” – от магазин „Кауфланд” до ул. „Александър Стамболийски” 35 000 24 872

V. Проекти 66 566 843 30 688 008 1 Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич - фаза I 57 144 248 25 197 348 2 Внедряване на мерки за енергийна ефективност и ремонт на сградата на РДПБЗН (РС ПБЗН) - Добрич 448 950 388 647 3 Подобряване, надграждане и реконструкция на инфраструктура в зона с потенциал за икономическо развитие в Добрич 1 402 227 1 204 289 4 Енергийно обновяване на многофамилни жилищни сгради в град Добрич 2 543 898 1 804 643 5 Реконструкция и модернизация на Професионална гимназия по ветеринарна медицина "Проф. д-р Георги Павлов" 1 190 715 483 189 6 Проект "За моето бъдеще" 161 116 49 853 7 Реконструкция и обновяване на образователна инфраструктура в Добрич - I 2 115 650 8 Компютърна техника ДГ №20 (програма "Еразъм+") 839 9 Интерактивна дъска ДГ №20 (програма "Еразъм+") 1 283 10 Компютърна техника ДГ №32 (програма "Еразъм+") 3 840 11 Компютърна техника ДГ №17 (програма "Еразъм+") 768 12 Подобряване на връзката с ТЕN-Т мрежата в трансграничен регион Меджидия-Добрич 1 553 309   VI. Други 106 921 106 905 ПМС №260 от 24 ноември 2017 г. за одобряване на допълнителни разходи/трансфери за 2017 г. по бюджета на Община Добрич за демонтаж и ремонт на покрив на Народно читалище „Йордан Йовков 1870“ 103 521 ПМС №253 от 22.11.2018 г. Проектиране, изработване и монтаж на военен паметник "Композиция Кръст за храброст и две паметни плочи с имена на загинали от 53-ти пехотен полк, част от 7-ма Рилска дивизия в Добричката епопея" 3 400 3 384 ОБЩО: 70 380 470 33 039 572

Държавно финансиране – 1 705 396 лв. Функция „Почивно дело, култура, религ. дейности“ – 4 839 246 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 1 705 396 лв. Общинско финансиране – 3 133 850 лв. Изпълнението на функция “Почивно дело, култура, религиозни дейности” спрямо плана е 90,02 % за държавните дейности, 98,40 % за местни дейности и 98,19 % за дофинансиране на държавни дейности с местни приходи. В тази функция като държавна отговорност са отчетени разходите за общинските читалища – 463 646 лв., Художествената галерия – 292 310 лв., Регионалния исторически музей – 460 168 лв. и РБ „Дора Габе” 442 769 лв. Като дофинансиране на държавни дейности с местни приходи са отчетени собствените приходи, събрани от културните институти по реда на Наредбата за определяне и администриране на местните такси и цени на услуги на територията на Община град Добрич и 24 000 лв. за подпомагане на читалищната дейност – 6000 лв. за НЧ „Йордан Йовков“; 7 000 лв. за НЧ„Мевляна-2012”; 4 000 лв. за НЧ „Пробуда-1939 г.” и 7 000 лв. за НЧ„Романо дром -2002”. Като местни дейности са отчетени 1 003 722 лв. за „Оркестри и ансамбли”, 363 973 лв. за ОП „Обреден дом” и 208 101 лв. за ОП „Център за защита на природата и животните”. Отчетени са и 296 442 лв. в „Други дейности по културата”, в т.ч. 152 284 лева за реализиране на културни прояви, съгласно утвърдения културен календар на Общината. Местна отговорност са и разходите на ОП „Спортни имоти” в размер на 401 530 лв., както и средствата в размер на 805 896 лв. предоставени на спортни клубове по предложение на ПК „Спорт и младежки дейности” към Общински съвет.

Функция „Икономически дейности и услуги“ – /-/162 415 лв., в т.ч.: Държавно финансиране – 269 561 лв. Общинско финансиране – /-/ 431 976 лв. За функция „Икономически дейности и услуги” изпълнението спрямо плана е 100 % за делегираните от държавата дейности. Във функцията са отчетени получените от държавния бюджет и разходвани 269 561 лв. субсидии за вътрешноградски пътнически превози. За изпълняваните от ОП „Общински пазари” дейности са разходвани 198 777 лв., а за Приюта за безстопанствени животни – 97 592 лв. В Дейност „Др. дейности по икономиката” са отчетени 220 269 лв. за дейността на „Синя зона”, както и някои целеви разходи по решение на Общински съвет, в т.ч.: - Безплатен превоз на граждани до гробищен парк и за специализиран превоз на хора с увреждания –68 080 лв.; - Средства за изпълнение на програма за развитие на туризма – 41 064 лв.; - Средства за мероприятия по програма „Синди” и общински програми за младежта, хора от „третата възраст”, закрила на децата и други – 7 409 лв.; - Проекти на юридически лица с нестопанска цел за решаване на проблеми на местната общност – 9 853 лв.; - Субсидии за нефинансови предприятия – 45 000 лв. са преведени на „ДКЦ II Добрич” ЕООД за онкокомисията.

Функция „Разходи, некласифицирани в други функции” - 263 533 лв., Функция „Разходи, некласифицирани в други функции” - 263 533 лв., в т.ч.: Общинско финансиране – 263 533 лв. В тази функция по дейност „Разходи за лихви” са отчетени 259 333 лева, в т.ч.: - по § 22-21 „Разходи за лихви по заеми от банки в страната” – 207 760 лева; - по § 22-24 „Лихви по други заеми в страната” – 51 442 лева; - по § 29-91 „Други разходи за лихви към местни лица“ – 131 лева. В дейност „Други разходи некласифицирани в други функции" са отчетени 4 200 лева такса ангажимент по заеми отпуснати от „Фонд за органите на местното самоуправление в България – ФЛАГ” ЕАД. При извършване на разходите по бюджета се спазва строга финансова дисциплина с цел поддържане на стабилно финансово състояние на Общината.

Наличност към 31.12.2018 г. Салдото по банковите бюджетни сметки на общината към 31.12.2018 г. е в размер на 6 399 712 лева, в т.ч.: Държавни приходи Местни приходи Салдо по левови сметки 2 724 133 лв. 3 142 620 лв. Салдо по валутни сметки 510 299 лв. 22 660 лв. Общо: 3 234 432 лв. 3 165 280 лв.

Проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и други международни програми, които се изпълняват през 2018 г. През 2018 г. продължи усвояването на средства от Европейските фондове чрез реализиране на договорените проекти и разработване на нови. В началото на 2018 г. наличността по банковите сметки е 7 068 672 лева. През годината по приходните параграфи са отчетени 33 039 318 лева. Остатъкът на средствата към 31.12.2018 г. е 6 017 326 лева. Изпълнението на разходната част в Отчетна група „Средства от Европейския съюз” към 31.12.2018 г. е в размер 34 090 664 лева, като разходите по функции са както следва: Функция Отчет към 31.12.2018 г. Общи държавни служби 22 233 лв. Образование 1 535 586 лв. Социално осигуряване, подпомагане и грижи 873 929 лв. Жилищно строителство, благоустройство, комунално стопанство и опазване на околната среда 29 564 120 лв. Почивно дело, култура и религиозни дейности 203 649 лв. Икономически дейности и услуги 1 891 147 лв. Всичко разходи: 34 090 664 лв.

Проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и други международни програми, които се изпълняват през 2018 година Име на проекта разходи през 2018 г. Проект „Интегриран проект за подобряване на водния сектор в град Добрич – фаза I“ 26 368 921 лв. Проект „Енергийно обновяване на многофамилни жилищни сгради в град Добрич“ 1 809 115 лв. Проект „Развитие на Областен информационен център– Добрич” 82 032 лв. Проект „Подкрепа на междинно звено" 22 233 лв. Проект „Внедряване на мерки за енергийна ефективност и ремонт на сградата на РДПБЗН (РС ПБЗН) Добрич" 392 440 лв. Проект „Подобряване,надграждане и реконструкция на инфра-ра в зона с потенциал за ик.развитие в Добрич" 1 219 151 лв. Проект „Реконструкция и модернизация на ПГВМ "Проф.д-р Георги Павлов" град Добрич " 588 163 лв. Проект „Реконструкция и обновяване на образователната инфраструктура в Добрич - I" 2 254 лв. Проект „Подобряване на връзката с ТЕN-Т мрежата в трансграничния регион Меджидия- Добрич” 1 583 608 лв. Проект „За моето бъдеще" 58 705 лв. Проект „Твоят час", „Ученически практики", изпълнявани от общинските училища 469 966 лв. Проект „За равен шанс за децата” 254 982 лв. Проект „Приеми ме” 342 748 лв. Проект „Нова възможност за младежка заетост” и "Обучение и заетост на младите хора" 22 848 лв. Проект „Подкрепи ме“ 150 055 лв. Проект „Грижа за по-добър живот" 44 591 лв. Проект на ПГВМ "Проф д-р Георги Павлов" 51 443 лв. Проект на Професионална гимназия по аграрно стопанство 106 789 лв. Проект „Еразъм+” и други отчитани в отчетна група ДЕС, изпълнявани от общинските училища и детски градини 316 971 лв. Проект „NETWORLD" и "Krusharsova history" на Регионален исторически музей 203 649 лв. ОБЩО 34 090 664 лв.

Отчет за състоянието на общинския дълг за 2018 година На основание чл. 9, ал.1 и ал.2 от Закона за общинския дълг, Кметът на Общината изготвя годишен отчет за състоянието на общинския дълг и го внася в Общински съвет като неразделна част от отчета за изпълнението на бюджета. Към 31.12.2018 година остатъчният размер на поетият общински дълг е 10 303 625 лева.

Отчет за състоянието на общинския дълг за 2018 година /в лева/ Описание на дълга Размер на дълга по договор Кредитор Остатъчен размер на дълга към 01.01.2018 г. Усвоен дълг през 2018 г. Извършени погашения по главница през 2018 г. Извършени разходи по дълга (лихви, такси) през 2018 г. Остатъчен размер на дълга към 31.12.2018 г. 1. Дългосрочен дълг от 2010 г. 9 999 607 "Общинска банка" АД 2 940 782   1 176 469 146 460 1 764 313 2. Дългосрочен дълг от 2013 г. 1 205 082 "ФЛАГ" ЕАД 445 082 240 000 14 217 205 082 3. Дългосрочен дълг от 2016 г. 1 760 618 1 396 418 364 200 39 625 1 032 218 4. Дългосрочен дълг от 2017 г. 11 000 000 1 075 364 6 806 648 580 000 56 967 7 302 012 5. Краткосрочен дълг от 2017 г. 1 105 805 4 332 ОБЩО 6 963 451 3 466 474 261 601 10 303 625