Конференция Динамична математика в образованието по математика

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Бази от данни и СУБД Основни понятия.
Advertisements

Защита на данни в мрежова среда
Облачни технологии - Cloud computing
1. Съвременни постижения в областта на компютърните системи
Бази от данни Въведение
Състояние на ромската образователна интеграция:
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Компютърна презентация
Електронна поща и чат.
ИНФОРМАЦИОНЕН СЕМИНАР 2
Нов вид устройства за идентификация на потребители на „Райфайзен ОНЛАЙН – хардуерен и софтуерен токен.
Препис на презентация:

Конференция Динамична математика в образованието по математика Augmented reality in my classroom Румяна Ангелова ПГИМ – Пазарджик ИМИ – БАН 09. 02. 2019 г.

Augmented reality е област в информатиката, занимаваща се с комбиниране на данни от реалния свят с компютърно генерирани данни.

Какво е добавена реалност? Добавената реалност комбинира данни от реалния свят с компютърно генерирани данни, като не се ограничава само до изображения и звук, а също така – движения, изменения на състояния. Тя създава едно ново познание, едно ново преживяване за света.

Според Роналд Азума тя представлява среда, която включва виртуална реалност и елементи от реалния свят. Например, потребител може да носи прозрачни очила, през които да вижда както реалния свят, така и изображения, генерирани от компютър и проектирани върху картината на околния свят. Азума дефинира системата за добавената реалност като система, която: комбинира реално и виртуално; е интерактивна в реално време; работи в три измерения.

  AR е комбинация между реално обкръжаващата ни среда и компютърно-генерирани обекти (звук, видео, графика и други), която се постига посредством определен софтуер, използван на смартфон, таблет или очила

BETT - 2019

Как работи добавената реалност? При смартфоните, добавената реалност работи с приложение, което търси маркер, черно-бял, а понякога цветен баркод. След като намери маркера, приложението наслагва върху него 3D обект. Разпознаването на обекта може да буде и безмаркерно, директно насочено към изображения. И двата метода използват камерата на устройството. Използвайки камерата на телефона, за да следи относителното положение на устройството и маркера, ученикът е в състояние да се разхожда и разглежда предмета от всички ъгли.

Има два аспекта, в които AR е уникална: потребителите не губят допир с реалността и AR наслагва информацията пред погледа на учениците възможно най-бързо. Тези отличителни черти позволяват на AR да се превърне в движеща сила за развитието на науките, а от там е особено важна за образованието.

Разглеждайки технологичните аспекти на AR, е важно е да се отбележи разликата между нея и VR: VR създава 3D свят, напълно отделящ потребителя от действителността.

Smart Classroom е онлайн платформа за смесено обучение, съчетаваща работа в клас и самостоятелни занимания онлайн. Тя е интерактивна и колаборативна работна среда, чиято цел е да модернизира и подобри учебния процес за ученици и учители.

Учителите: разработват уроци, бинарни занятия и авторски курсове; организират своите уроци и ресурси; използват онлайн уроците за преподаване, упражнения и тестове, както и за поставяне на домашна работа и проектни задачи; оценяват поставените задачи и изпращат обратна връзка на учениците; допълват и онагледяват учебното съдържание с разнообразни онлайн ресурси; работят съвместно с други учители на платформата; споделят публични уроци и курсове с учители и ученици на платформата.

Учениците: имат бърз и лесен достъп до преподадения материал и допълнителните ресурси, предвидени от учителя; пишат домашни онлайн и получават обратна връзка; работят онлайн по групи върху проекти; правят интерактивни упражнения и тестове онлайн; създават свое портфолио с изпълнените задачи; участват в онлайн курсове по теми, които ги интересуват; наваксват лесно пропуснатото, ако са отсъствали.

Създаване на профили в www.smartclassroom.bg за учителя и учениците. Сваляне на безплатното приложение Smart Classroom AR от Google Play. Инсталиране на приложението на мобилното си устройство. Планиране на упражнения от учебниците и учебните помагала. 5. Изпращане на информация на учениците си за Приложението Smart Classroom AR и техните профили, създадени от Вас.

Създаване на приложения за добавена реалност Има няколко възможности за генериране на AR, които са на разположение: - Vuforia – разработен от Qualcomm, този SDK поддържа Android и iOS. - ARLab – ARLab има 3D двигател, който може да се използва за направата на AR приложения. ARLab не е безплатен и предлага няколко различни опции за ценообразуване в зависимост от това какви функции искате да се включат в приложението ви. - DroidAR – DroidAR е с отворен код AR SDK, който поддържа проследяване на изображението и маркери, както и местоположението на базата на добавената реалност. - Unity – пакета е част от Android Studio и ако знаете как да използвате Unity, ще може да се направи AR приложения без предварително обучение.

Литература [1]Иванова А. и др. Наръчник по иновационни образователни технологии, под общата редакция на А. Смрикаров и Х. Белоев, Издателство „Русенски университет“, Русе, 2017, ISBN 978-954-712-720-3. [2] Ivanova G., Y. Aliev, A. Ivanov. Augmented Reality Textbook for Future Blended Education, InternationalConference e-Learning’14, ISSN: 2367-6787 (online), ISSN: 2367-6698 [3] http://ar.smartclassroom.bg/ [4]http://www.digitalteachers.eu/resources/course/%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-smart-classroom-2/

Благодаря за Вашето внимание!