Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище София 14 май 2018година
Мястото на кварталното иновативно училище в контекста на големия град Автори: Димитринка Георгиева Гюнел Осман
70 % 575 – ученици 414 – дневна форма 110 – задочна форма ИНОВАТИВНО СУ „Любен Каравелов“ гр. Варна чл.38, ал.6 от ЗПУО с решение на МС № 391/17.06.2017г. 575 – ученици 414 – дневна форма 70 % ученици от турски и ромски етнос 110 – задочна форма 51 – самостоятелна форма
По пътя на вторичната сегрегация Правото на родителите да избират най-подходящото училище Близост до работата на родителите и мобилност Наличието на една от големите ромски общности в града Ниска раждаемост
Иновациите в СУ „Любен Каравелов“ Пълен обхват на децата чрез ОБРАЗОВАТЕЛЕН МЕДИАТОР Активно работещи РОДИТЕЛСКИ КЛУБОВЕ Активна работа на УЧЕНИЧЕСКИ ПАРЛАМЕНТ Прилагане на ИНОВАТИВНИ МЕТОДИ НА ПРЕПОДАВАНЕ
Образователният медиатор – идеята – 2014г. Национален колеж по педагогика „Константин Братеску“ гр. Констанца, Румъния 2016г. Осигурени средства от Община Варна по програма: „Приобщаващо образование на деца, ученици и студенти от различни етнически групи и в неравностойно положение„ Заповед № РД 01-715/19.09.2017г. на Министъра на труда и социалната политика за допълване на професията „Образователен медиатор“ и включването и в НКПД под код 5312 - 3004 Разработена примерна длъжностна характеристика от ЦОИДУЕМ Осигурени средства с Постановление № 47 на МС от 29.03.2018г.
Образователният медиатор – в момента Работа на терен със семействата Работа в училище - проследяване ежедневно посещаемостта на учениците в учебни часове Картотека на ученици, които нередовно посещават училище
Образователният медиатор – предстои Да се конкретизира образователния ценз: Специален курс одобрен от МОН или диплома/сертификат от педагогически ВУЗ Разработване и утвърждаване на документация на ниво училище - дневник на образователния медиатор - режим на работно време Разработване на механизъм за отчетност
Иновативни методи на преподаване Microsoft Office 365
Иновативни методи на преподаване Ролята на координатора Обучения за работа с Office 365 на учители и ученици Администриране на системата Техническо подпомагане и обезпечаване в часовете за работа с таблетите
Microsoft Office 365 в администрацията Вътрешна комуникация Работа в облака - директор – учители - обмен на файлове - класни ръководители – ЗДУД - работа в реално време по групи - ученици - учители
Бинарни уроци и новата роля на учителя Смяна на учебната среда Разнообразяване на процеса Учителят – модератор и фасилитатор Учене чрез сугестия (преживяване)
Срещани проблеми при реализация: РОДИТЕЛИ - Липса на родители (отглеждане на децата от роднини) - Липса на мотивация за получаване на образование - Ниска грамотност на родителите УЧЕНИЦИ - Слабо владеене на български език МЕДИАТОР - Липса на мотивирани хора от общността за работа - Липса на хора със средно образование от общността
Срещани проблеми при реализация: - Липса на финансиране на иновативните училища - Интернет в цялата сграда на училището - Компютърна техника във всяка класна стая - Допълнително възнаграждение за преподаватели, работещи по проекта - Разходи за публичност и изяви
Благодаря за вниманието! контакти: Димитринка Георгиева dgeorgieva@soukaravelov.com 0896 75 30 90 Гюнел Осман gosman@soukaravelov.com 0896 75 30 91