Състояние на ромската образователна интеграция:

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Защо съм против въвеждане на портфолио?
Advertisements

Швейцарска подкрепа за въвеждане принципите на дуалното обучение в българската образователна система Пазарджик, 9 февруари 2017.
РОДИТЕЛСКА СРЕЩА ЗА ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ СЛЕД ЗАВЪРШЕН VII КЛАС
«Подкрепа за дуалната система на обучение“ 11-то заседание на Комитета за наблюдение гр. София, 29 май 2019 г.
Ролята на образователния медиатор в училище
ЗНАНИЕТО – ОСНОВА ЗА РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕКА И ОБЩЕСТВОТО
Динамика в процесите и дейностите и срещаните трудности
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Т. 6 Представяне, обсъждане и вземане на решение за изменение на Индикативната годишна работна програма (ИГРП) за 2019 г. на Оперативна програма „Наука.
Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“
Предварителен списък на индикаторите
СОУ “Отец Паисий” гр. Кърджали
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО.
Готовност на детето за училищен живот
Препис на презентация:

Състояние на ромската образователна интеграция: от иновативния модел в час до иновативното училище София 14 май 2018година

Мястото на кварталното иновативно училище в контекста на големия град Автори: Димитринка Георгиева Гюнел Осман

70 % 575 – ученици 414 – дневна форма 110 – задочна форма ИНОВАТИВНО СУ „Любен Каравелов“ гр. Варна чл.38, ал.6 от ЗПУО с решение на МС № 391/17.06.2017г. 575 – ученици 414 – дневна форма 70 % ученици от турски и ромски етнос 110 – задочна форма 51 – самостоятелна форма

По пътя на вторичната сегрегация Правото на родителите да избират най-подходящото училище Близост до работата на родителите и мобилност Наличието на една от големите ромски общности в града Ниска раждаемост

Иновациите в СУ „Любен Каравелов“ Пълен обхват на децата чрез ОБРАЗОВАТЕЛЕН МЕДИАТОР Активно работещи РОДИТЕЛСКИ КЛУБОВЕ Активна работа на УЧЕНИЧЕСКИ ПАРЛАМЕНТ Прилагане на ИНОВАТИВНИ МЕТОДИ НА ПРЕПОДАВАНЕ

Образователният медиатор – идеята – 2014г. Национален колеж по педагогика „Константин Братеску“ гр. Констанца, Румъния 2016г. Осигурени средства от Община Варна по програма: „Приобщаващо образование на деца, ученици и студенти от различни етнически групи и в неравностойно положение„ Заповед № РД 01-715/19.09.2017г. на Министъра на труда и социалната политика за допълване на професията „Образователен медиатор“ и включването и в НКПД под код 5312 - 3004 Разработена примерна длъжностна характеристика от ЦОИДУЕМ Осигурени средства с Постановление № 47 на МС от 29.03.2018г.

Образователният медиатор – в момента Работа на терен със семействата Работа в училище - проследяване ежедневно посещаемостта на учениците в учебни часове Картотека на ученици, които нередовно посещават училище

Образователният медиатор – предстои Да се конкретизира образователния ценз: Специален курс одобрен от МОН или диплома/сертификат от педагогически ВУЗ Разработване и утвърждаване на документация на ниво училище - дневник на образователния медиатор - режим на работно време Разработване на механизъм за отчетност

Иновативни методи на преподаване Microsoft Office 365

Иновативни методи на преподаване Ролята на координатора Обучения за работа с Office 365 на учители и ученици Администриране на системата Техническо подпомагане и обезпечаване в часовете за работа с таблетите

Microsoft Office 365 в администрацията Вътрешна комуникация Работа в облака - директор – учители - обмен на файлове - класни ръководители – ЗДУД - работа в реално време по групи - ученици - учители

Бинарни уроци и новата роля на учителя Смяна на учебната среда Разнообразяване на процеса Учителят – модератор и фасилитатор Учене чрез сугестия (преживяване)

Срещани проблеми при реализация: РОДИТЕЛИ - Липса на родители (отглеждане на децата от роднини) - Липса на мотивация за получаване на образование - Ниска грамотност на родителите УЧЕНИЦИ - Слабо владеене на български език МЕДИАТОР - Липса на мотивирани хора от общността за работа - Липса на хора със средно образование от общността

Срещани проблеми при реализация: - Липса на финансиране на иновативните училища - Интернет в цялата сграда на училището - Компютърна техника във всяка класна стая - Допълнително възнаграждение за преподаватели, работещи по проекта - Разходи за публичност и изяви

Благодаря за вниманието! контакти: Димитринка Георгиева dgeorgieva@soukaravelov.com 0896 75 30 90 Гюнел Осман gosman@soukaravelov.com 0896 75 30 91