Училище по мениджмънт - НБУ

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Лидерството като фактор за успешното развитие на библиотеките в 21 век
Advertisements

Български инвестиционен форум 2004 “Проекти и Финансиране”
Швейцарска подкрепа за въвеждане принципите на дуалното обучение в българската образователна система Пазарджик, 9 февруари 2017.
ЗНАНИЕТО – ОСНОВА ЗА РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕКА И ОБЩЕСТВОТО
Програма за морско дело и рибарство г.
Регионалната иновационна стратегия и Регионалният план за развитие Информационен ден 15 декември 2005 г., Пловдив доц. Петкан Илиев, съветник, Фондация.
С Т Р А Т Е Г И Я ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПАРТНЬОРСТВО НА РУСЕНСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ С БИЗНЕС СРЕДИТЕ ЗА ВИСОКО КАЧЕСТВО НА ОБУЧЕНИЕ.
АКТУАЛИЗИРАН ДОКУМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ОБЛАСТНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ОБЛАСТ БЛАГОЕВГРАД Изготвил: Прайм Консултинг.
ЦЕНТЪР ЗА ИНОВАЦИИ И ТЕХНОЛОГИЧЕН ТРАНСФЕР - ГЛОБАЛ ЕООД
2020 г г Заложени цели за 2020 г. Не повече от 388
ПРОЕКТ № BG16RFOP С01 „ВЪВЕЖДАНЕ НА ЕНЕРГОСПЕСТЯВАЩИ МЕРКИ, ЗА ЗНАЧИТЕЛНО НАМАЛЯВАНЕ НА СПЕЦИФИЧНАТА КОНСУМАЦИЯ НА ЕНЕРГИЯ И ПОВИШАВАНЕ.
Препис на презентация:

Училище по мениджмънт - НБУ ВИЗИЯТА НА ЕС ЗА КАЧЕСТВО И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ Изводите за България Доц. Юрий Алкалай Училище по мениджмънт - НБУ

визията на ЕС за качество основни елементи на визията пътища към визията посоки на развитието българският път - ключови фактори центрове за съвършенство в работата

ВИЗИЯТА НА ЕС ЗА КАЧЕСТВО ЕС да постигне глобално конкурентно предимство към 2010 г. на основата на СЪВЪРШЕНСТВО.

= TQM ВИЗИЯТА НА ЕС ЗА КАЧЕСТВО СЪВЪРШЕНСТВО = начин на управление на организацията и постигане на резултати, основаващ се на фундаментални концепции като: Фокус върху клиента Ориентация към резултати Лидерство Ясни цели Процеси и факти Въвличане на хората Непрекъснати подобрения Партньорство с взаимна изгода Учене от всичко и всички Отговорност пред обществото = TQM

ВИЗИЯТА НА ЕС ЗА КАЧЕСТВО Създава се нов имидж на продуктите и услугите “Made in Europe”, който да установи ново ниво на конкурентоспособност на основа на СЪВЪРШЕНСТВОТО ИМ. Европа да стане място, където бизнес и публична администрация, се стремят заедно към СЪВЪРШЕНСТВО в резултатите и вътрешната организация в полза на обществото като цяло"

ТРИТЕ ОСНОВНИ ЕЛЕМЕНТА НА ВИЗИЯТА Да впрегнем различността Да градим върху успехи Да печелим заедно

ДА ВПРЕГНЕМ РАЗЛИЧНОСТТА ! Различността е критичен елемент в създаване на среда, в която бизнес, потребители и обществени услуги могат заедно да развият способността на ЕС да се конкурира на световните пазари. Тя е двигател за творчеството и иновацията и осигурява дългосрочна жизнеспособност.

ДА ВПРЕГНЕМ РАЗЛИЧНОСТТА ! Различността и сложността могат и трябва да бъдат комбинирани плодотворно. Възприемането и оценяването на различността е ключов елемент за бъдещото развитие на ЕС. Способността да се кове партньорство, основано на различността ще бъде една от основните компетенции които ще отличават и издигат “Made in Europe”на конкурентоспособна позиция

ДА ГРАДИМ ВЪРХУ УСПЕХИТЕ ! Фокус върху конкуренция, основана на качество, а не на цена. Новата концепция за качество - не само технически и икономически аспекти, но и социални, институционални и природозащитни аспекти. Тя отразява колективната амбиция на обществото и различността на отделни традиции. Отбелязването на успехите създава позитивни “сигнали” за превръщане на “Made in Europe” в синоним на съвършенство

ДА ПЕЧЕЛИМ ЗАЕДНО ! нови подходи основани на доверие; нови форми на взаимоотношения и комуникация; критичен фактор за успеха - среда, стимулираща партньорство на принципа “печеля - печелиш”

РОЛЯТА НА МОДЕРНИЯ МЕНИДЖМЪНТ срещайки се с несигурността: приема/окуражава различността в компетенции и опит; търси обратна връзка и пътища за непрекъснати подобрения; търси динамичен баланс между различни интереси, впрягайки творческата енергия в общата каруца.

ПЪТИЩА ЗА ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА . По-упорита работа с досегашните средства по-смислено и широко прилагане на инструментите на УК; повече усилия в обучението и подобренията; повече усилия за намаляване на загубите свързани с К; повече точки по модела за съвършенство в работата. Практиката на най-добрите се превръща все по-бързо в норма (стандарт) за работа на всички !

TQM ДИАГНОСТИЧНИ МОДЕЛИ ISO 9001 2000 ISO 9004 2000 МОДЕЛИ ЗА НАГРАДИ РЕЗУЛТАТИ ЗА КЛИЕНТА И ДР. УЧАСТНИЦИ ISO 9001 (1994) РАЗПРОСТРАНЕИЕ НА СИСТЕМАТА ЗА КАЧЕСТВО В ОРГАНИЗАЦИЯТА

ЕВРОПЕЙСКИ МОДЕЛ ЗА СЪВЪРШЕНСТВО В РАБОТАТА Резултати Системни фактори Лидерство 10% Хора 9% Процеси 14% Удовлетворени хора 9% Ключови икономически показатели 15% Политика & стратегия 8% Удовлетворени клиенти 20% Партньори & Ресурси 9% Удовлетворено общество 6% Нововъведения и учене

ПЪТИЩА ЗА ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА . Прилагане на концепциите за УК в нови области публична администрация; третия сектор.

ПЪТИЩА ЗА ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА . Разширяване на хоризонтите Разработване на нови методи принципи и техники за подобряване на качеството в нови области като: продукция в малки серии или единични екземпляри; работи, базиращи се на проекти; високо специализирани професионални услуги; бизнес, базиран на Internet

ПЪТИЩА ЗА ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА Необходими са лидери. Кои ще бъдат те? Развиване на съществуващите структури за поддържане и разпространение на знанията чрез модели за съвършенство, бенчмаркинг и повсеместно учене; Пропагандиране и подпомагане на организационни нововъведения през границите между частния и обществен сектори Информационна инфраструктура; Изследвания и развитие в новите области.

ПОСОКИ НА РАЗВИТИЕТО Частният сектор Партньорство!!! Преподреждане и интегриране на компетенциите по хода на веригата на стойността (разширено предприятие) за удовлетворяване на всички участници и непрекъснато подобряване на вътрешната ефикасност. Партньорство!!! Новото предизвикателство - справяне с разнообразните и понякога противоречащи интереси в условия на непрекъснати подобрения, споделени ползи и отговорности.

ПОСОКИ НА РАЗВИТИЕТО Общественият сектор формира благоприятна среда за работа и разширяване на фирмите към световните пазари подпомага инициативи за адаптация на структури и организации и за формиране на политика и средства за промяна към съвършенство. Политическите лидери - инициатори и катализатори на промените приоритет на клиента - TQM, бенчмаркинг, подобрения елиминира неефективни дейности овластяване на служителите

ПОСОКИ НА РАЗВИТИЕТО Съвместна работа споделена отговорност за непрекъснати подобрения и адаптация споделено разбиране на ролята на К за Европа и ангажираност за изпълнение на целите за подобрения и очароване на клиента откритост и прозрачност признание и широко прилагане на бенчмаркинга формиране на центрове за “съвършенство в работата”, обединяващи усилията и водещи напред.

Какъв ще бъде българският отговор? Констатации: Изоставаме застрашително Основната беда - осведоменост и мислене на мениджмънта. Липсват истинските лидери. Неподходяща организационна и национална култура - изисква продължителен период за промяна Новата версия на ISO 9000 и фундаменталните промени в нея не са разбрани достатъчно. Подходът не се променя. Участието на държавата - епизодично. Не формира благоприятна среда. Държавните учреждения - далеч от идеите на ТУК, както по начин на мислене, така и по структура

Какъв ще бъде българският отговор? Предложения: Привличане вниманието на лидерите от бизнеса и публичния сектор - комуникиране на идеите, национална награда, центрове за съвършенство, публичност на най-добрите; Големите компании обединяват ресурсите си и привличат фондове за проекти по внедряване на ТУК и ОС; Обосновани стратегически планове и политика за самооценка и внедряване на ТУК; Стимулиране на работата в екип и стремежа към усъвършенстване и непрекъснати подобрения; Ефективни методи за тренинг на всички нива - от училищата до висшите ръководители, усвояване на методите за УК; Въвеждане на стандарти за компетентност и атестиране на мениджърите, а в последствие и на останалия персонал;

Център за съвършенство в работата (Centre for Business Excellence) Мисия: подпомага бизнеса и публичната администрация за постигане на конкурентоспособност и “световна класа”, формирайки култура, насочена към съвършенство в работата, ”непрекъснати подобрения“ и овладяване на съвременни управленски методи, инструменти и техники.

Център за съвършенство в работата ЦСВ се стреми: да създава мрежи от частни, държавни и обучаващи организации, насочени към постигане на съвършенство да действа като ресурс и подпомага организациите по пътя за постигане на "световна класа” да подпомага формирането на култура за качество на организационно, регионално и национално ниво да подпомага формирането на подходяща среда, стимулираща подобрения в работата да предприема изследвания върху практиката на най-добрите и създаване на модели за бенчмаркинг

ВИЗИЯТА НА ЕС ЗА КАЧЕСТВО И БЪЛГАРИЯ

ТОВА Е ! БЛАГОДАРЯ !!! WWW.NBU.BG/UM