Здравейте, деца! Този час отново ще гостуваме в страната, наречена

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Спомняте си нашата разходка в Триъгълния
Advertisements

Как да си направим Великденски букви?
Зад.1 Пресметнете изразите и открийте килограмите на различни селскостопански култури, произведени в страната ни през 2002г.По колко тона е производството.
Д.Златков СОУ"В.Левски" Велинград
Цвета Гергова ОУ"Н.Рилски" Велинград
Пресметни и посочи: /в случай че те затрудни, натисни/
Основни жизнени процеси в организмите
СЪЗДАВАНЕ НА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВА.
Прав ъгъл.
Човекът и природата ІV клас По учебника на М.Максимов и А.Епитропова
Единици за измерване на дължина Геометрични фигури
Умножение и деление с числата 2, 5 ,10 и тренажор
Здравейте, деца! Аз съм Моливко. Познавате ли приказни герои?
Препис на презентация:

Здравейте, деца! Този час отново ще гостуваме в страната, наречена Здравейте, деца! Този час отново ще гостуваме в страната, наречена ГЕОМЕТРИЯ.

Уредът /инструментът/, с който измерваме ъглите, се нарича Транспортир /ъгломер/

Мярката за измерване на ъгли е Бележим 1 градус.

На кой от чертежите са спазени изискванията за вярно измерване на ъгъл?

Допишете така, че да е вярно: Допишете така, че да е вярно: Острите ъгли са по-малки от............... Тъпите ъгли са по-големи от.............. Всеки прав ъгъл е равен на...............

Проверете сами. Острите ъгли са по-малки от правите и тъпите Проверете сами! * Острите ъгли са по-малки от правите и тъпите. * Тъпите ъгли са по-големи от правите и острите. * Всеки прав ъгъл е равен на 90 градуса.

На колко градуса е равен начертания ъгъл? 20° 120° 90°

Пресметнете изразите. Кой израз с кой ъгъл ще свържете? (4.250-730):9= (1 021- 488.2).2= (27 310-26 590):6=

Направете проверка! (4.250-730):9= (1 021- 488.2).2= (27 310-26 590):6=

Чертане на ъгъл (по дадена градусна мярка)

С помощта на транспортира, освен да измерваме ъгли, можем и да чертаем С помощта на транспортира, освен да измерваме ъгли, можем и да чертаем. Вижте как става това на дъската!

Начертайте : а) ъгъл АОB, който да е по-малък от правия Начертайте : а) ъгъл АОB, който да е по-малък от правия. Запишете на колко е равен! б) ъгъл АОD по-голям от правия,но по-малък от 180градуса. Запишете на колко е равен!

Вярно ли е, че всеки триъгълник има поне два остри ъгъла? РАВНОСТРАНЕН

Браво! Знаете много. Старахте се в часа! Благодаря ви!

С вас този час се разходи из страната на геометрията –г-жа Елиана Амудова.