ОСНОВНИ ПРАВИЛА ПРИ СЪЗДАВАНЕ НА ПРЕЗЕНТАЦИИ.

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
КАМПАНИЯ ЗА МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ
Advertisements

Бази от данни и СУБД Основни понятия.
Как? Какво? Къде? Възможности, правила & препоръки 
Удовлетвореност на потребителите на административни услуги в Регионално управление на образованието - Благоевград.
План на урока Информация 1. Определение 2. Свойства
Забавно и лесно с фотошоп
Същност на компютърната презентация
Компютърна презентация
Интерактивни презентации
Бъдещето на телевизията
Създаване на презентация
Правила за разработване на слайдове
Анимиране на компютърна презентация
КОНВЕРГЕНТНИ ЕВРОПЕЙСКИ РЕГУЛАТОРИ
Препис на презентация:

ОСНОВНИ ПРАВИЛА ПРИ СЪЗДАВАНЕ НА ПРЕЗЕНТАЦИИ

“Добрият доклад е като бански костюм, а именно: оскъден, апелиращ, провокиращ и покриващ най-същественото” (Браун)

ТИПОВЕ ПРЕДСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ТИПОВЕ ПРЕДСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ Директно - чрез пряка връзка между представящия и потребителите на информация. Индиректно - предаване на информация чрез носител /вестници, телевизия, афиши, брошури и др./ Директно представяне на информация се организира при представяния на нови продукти, рекламни кампании, форуми, конференции. Между представящия информацията и аудиторията се осъществява пряка двупосочна връзка, което позволява наличието на обратна връзка в момента на представянето - задаване на въпроси, изказване на мнения и оценки. Индиректното представяне на информация става еднопосочно от някакъв носител към потребителя, било вестници, списания, телевизия, радио, афиши. В случая обаче липсва възможността за директно въздействие върху емоциите на получаващите информацията /просто не се знае как ще реагират на нея, каква нагласа ще породи у тях/.

МЕДИЙНИ ФОРМАТИ ТРАДИЦИОННИ ЕЛЕКТРОННИ Черна дъска с тебешир Бяла дъска с маркер Флип чарт Диапрожекционен апарат Шрайбпроектор Табла ЕЛЕКТРОННИ Телевизия Радио Електронни информационни табла Компютърни презентации Интернет Чрез традиционните медийни формати се онагледяват думите на представящия с цел привличане на вниманието на аудиторията към разглежданата тема. Имат поддържаща роля към изложението на говорещия Днес човек получава най-голям процент информация от електронните медии - TV, радио, Интернет, електронни информационни табла по летища, гари, големи компании и др. Това се дължи на факта, че електронния стил на представяне на информация е лесен за създаване, достъпен, малък разход на средства както при подготовката така и при разпространението, възможност за бързо актуализиране на поднесената информация. Наложени са като стил с развитието на ИТ, предоставят средства за създаване на материали с високо качество и оригинален дизайн.

ОСНОВНИ ЕТАПИ ПРИ ПОДГОТОВКА НА ПРЕЗЕНТАЦИЯ Планиране Организация на посланието Представяне

АНАЛИЗ НА АУДИТОРИЯТА Определя стила и начина на представяне на съдържанието Фактори за анализ: Кои и колко са присъстващите? Възраст, пол и образование на участниците; Мотиви за участие; Познания и очаквания на слушателите. Настройване на представящия към аудиторията

УТОЧНЯВАНЕ НА ЦЕЛИТЕ И СЪДЪРЖАНИЕТО Определя смисъла на информацията за аудиторията Ясно формулирана полза за нея Задоволяване желанието на слушателите да научат нещо, а не представящия да каже нещо

ОТКРОЯВАНЕ НА КЛЮЧОВИТЕ МОМЕНТИ От 5 до 9 ярко откроени пункта От 5 до 9 подточки към всеки пункт По-голям брой води до претоварване и ниска възприемчивост

ДОБРАТА ПРЕЗЕНТАЦИЯ ИМА: Подходящо подбран визуален дизайн на презентационните материали Добра четливост и хармония между елементите Кратки и съдържателни заглавия Инструкции в деятелен залог и с позитивен дух Основнен текст от кратки изречения, със 6 думи на ред и 6 реда на слайд Смислова връзка на изображенията към текста

ПРАВИЛА за текста в презентациите Използване на класически букви, а не декоративни Размер на символите: В заглавието: 36 – 44 пункта В текста: 24 - 32 пункта Използване на редови букви, а главни - по необходимост Цвят на текста - в контраст с фона Междуредие от ред и половина

ПРАВИЛА за цветовете в презентациите Добавят акценти Предизвикват емоционална реакция За фон – светли цветове За текст – тъмни цветове Топлите цветове привличат, а студените отдалечават вниманието

ПОДХОДЯЩИ ЦВЕТОВИ КОМБИНАЦИИ Цвят на фона Цвят на обекта Акцентуващ цвят Пример Бяло Тъмносин, зелен, черен Червен, оранжев Текст Светло-сив Син, зелен, черен Червен Син Светло-жълт, бял Жълт, оранжев Светло-син Тъмно-син Светло-жълт Виолетов, кафяв, черен Черен Жълт

ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРЕЗЕНТАЦИЯТА Събуждане вниманието на слушателите с цел спечелване на благоразположението им. Насочване интересите на слушателите към разрешаване на съществуващи и познати проблеми Пораждане на желание - пълноценно възприемане същността на представената информация. Предизвикване на действие - задаване на въпроси и изказване на мнения.