Какво съдържа тази презентация:

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
ИНВЕСТИРА ВЪВ ВАШЕТО БЪДЕЩЕ
Advertisements

С Е М И Н А Р Н А Т Е М А:. С Е М И Н А Р Н А Т Е М А:
СЕНЗОРНО ИНТЕГРАТИВНА ДИСФУНКЦИЯ (СИД) Даниела Евтимова Галя Момчилова
Я . А . Коменски в най-дълбокия да бъде учител
Ранното детско развитие в България
Валентина Куцарова Мария Божилова
15 юни – 18 юни 2012 година К К “Албена”
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО.
Уъркшоп на тема: „Модели за работа със семейства“
Готовност на детето за училищен живот
1.ИМЕ НА ПРОЕКТА: Довиждане лято!
“ТРИ СТЪПКИ КЪМ ЕДНА ЦЕЛ” Стратегия за взаимодействие със семейството на подготвителна група при ОДЗ “Мир” гр.Карнобат.
Препис на презентация:

КАК ЕКРАНИТЕ УБИВАТ ДЕТСКИЯ МОЗЪК изготвили: Даниела Евтимова Галя Момчилова

Какво съдържа тази презентация: Що е това „телевизионни деца”? Развитие на детския мозък и как обработва получената информация. Последствия от престоя пред екрана. Препоръки към съвременните родители.

Що е това „телевизионно дете”? Или „electronic screen syndrome“. Ранно излагане на детето под екранно въздействие с цел: осигуряване на лично време за родителя, чрез пускане на „образователни видеа”; „ранно научаване на чужд език”. 2. Резултатите от излагане на „екранното въздействие: - В краткосрочен план това води до половин час тишина. - Но в дългосрочен план това ще увреди сериозно развитието на вашето дете.

Развитие на детския мозък и как обработва получената информация Още след раждането мозъкът възприема стимулите от заобикалящата го среда и изгражда адекватни реакции спрямо тях. През този период обонянието, слуха и усещането за допир са най – силно развитите сетива. Чрез тях детето се ориентира и адаптира към новата за него среда.

Как се развива детския мозък 3. На 5 месеца, зрението става водещо сетиво за детето – това, което вижда е най – силно въздействащо от всичко, което му казвате. 4. От първата си година, сетивните системи на детето са интегрирани и работят в синхрон. Детето вече се придвижва само и започва самостоятелното опознаване на света – време, в което всяко действие, предмет, дума и игра, кара мозъка му да образува нови и нови невронни връзки, т.е. да се развива.

Технологиите и детското развитие „Мърдащи картинки” – огромен, негативен стимул за детския мозък. 24 кадъра в секунда т.е. 24 премигвания за 1 секунда. За видео с дължина от 10 минути това прави 14 400 премигвания. 30 минутен филм, това са 43 200 импулса. Детският мозък не може да обработва такъв обем информация!!!

Нарушения в структурата на мозъка и неговата дейност при децата изложени на екранно въздействие. Изследователите на „синдрома на екранното време“ чрез сканиране на мозъка откриват: атрофия на сивото мозъчно вещество; нарушена цялост на бялото мозъчно вещество; намалена дебелина на мозъчната кора; нарушени когнитивни способности; нарушена функция на домапиновите депа.

Последствия от престоя пред екрана 1. Нарушена способност за преработване на информация; 2. Нарушени социални умения; 3. Затруднения при създаване на приятелства и включване в съвместни игри; 4. Проблеми в езиковото и говорното развитие; 5. Липса на емпатия; 6. Нарушения в концентрацията на вниманието и фината моторика; 7. Нарушено разбиране за награда и успех.

Препоръки към съвременните родители Намалете до минимум престоя на детето пред телевизора/ таблета/ телефона – това ще доведе до по - овладяно поведение, концентрация в дейностите на детето и поява на нови думи в речника му; Ще откриете разлика в игрите на детето и явен интерес към заниманията на околните. Съвместните занимания с връстниците, подобряват социалните умения, развиват съпричастност и адаптивност, уменията му за обща игра. Тези умения ще му бъдат от голяма полза при адаптацията към дейностите в детската градина; Участвайте, заедно с детето в организирани занимания – музика, театър, рисуване и семейни игри. Всяко дете има нужда от внимание и ефективно прекарване на време със своето семейство; Избягвайте да прекарвате време със семейства, в които гледането на телевизия и електронните игри са разрешени; Отстоявайте позицията си, въпреки мрънкането на децата и гневните им изблици в защита на телефона и таблета. Ако ви е трудно да спрете изведнъж използването на устройства, то опитайте бавното им ограничаване. Този подход не е толкова ефективен, но ако наистина не можете да издържите на молбите за таблета, ще бъде едно добро начало.

За финал: „Децата са като глина в ръцете ви. Вие сте тези, които моделирате живота им. Имате не само задължението да ги отглеждате като задоволявате физическите им нужди, но и отговорността да поставите основите на тяхното бъдеще. Половин час пред телевизора, може би ви се струва не чак толкова сериозна опасност, но в дългосрочен план е такава. Пералнята може да почака, готвенето може да почака, но не и детето ви. Трудно е да се намери баланса между задълженията и личното време, когато имате малко дете. Първите три години са изключително ценен период, който не се повтаря никога повече в човешкото развитие. Един единствен шанс. Не го пропускайте!“

Благодарим за вниманието!