по програмата „Еразъм+“ гр. Флоренция, Италия г.

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Защо съм против въвеждане на портфолио?
Advertisements

ЗНАНИЕТО – ОСНОВА ЗА РАЗВИТИЕТО НА ЧОВЕКА И ОБЩЕСТВОТО
СУ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Моят Пазарджик през моя обектив
Т. 6 Представяне, обсъждане и вземане на решение за изменение на Индикативната годишна работна програма (ИГРП) за 2019 г. на Оперативна програма „Наука.
Разлог, България „ЕВРОЦЕНТЪР ОБУЧЕНИЕ И ПАРТНЬОРСТВО 21 ВЕК” ЕООД Разлог, България
„КОМЕНСКИ – РЕГИОНАЛНИ ПАРТНЬОРСТВА“
Препис на презентация:

по програмата „Еразъм+“ гр. Флоренция, Италия 12.11.-17.11.2018г. „ Ролята на учителя като мениджър на класа в системата за справяне с конфликтите и превенция на агресията и тормоза в училище “ по програмата „Еразъм+“ гр. Флоренция, Италия 12.11.-17.11.2018г. Продължителност на проекта – 13 месеца

ЦЕЛИ НА ПРОЕКТА: Изграждане на капацитет за мениджмънт на конфликтите и превенция на агресивното поведение по отношение на наличния човешки ресурс; Повишаване на квалификацията, знанията и уменията на учители и родители за справяне в ситуации на конфликт, породени от агресивно поведение. Задълбочаване на знанията и уменията на участниците за първична превенция срещу насилието и злоупотребата с деца.

Доразвиване на капацитета за работа в екип, за планиране и осъществяване съвместно с колегите и учениците на разнообразни дейности. Запознаване с добри европейски практики за справяне с посочените проблеми, което да доведе до подобряване качеството на работа в нашето училище и да ни помогне да отговорим на образователните предизвикателства в глобализирана Европа.

Достигане нови нива на професионалното развитие чрез критично прилагане в процеса на преподаване и учене на опита, споделен на международно равнище. Научаване на учениците как да се справят адекватно с неприятните и евентуално опасни ситуации.

Курсът беше структуриран в няколко основни теми: Разрешаване на конфликти Емоционална и социална интелигентност Потребности, граници, самосъзнание Осъзнатост Позитивно образование Силата на групата ОПИСАНИЕ НА КУРСА

Темите бяха представени по интересен начин като: Работа по групи - за усвояване на ресурси и дейности в класната стая за това как да се развива уважение сред подрастващите към различните сред децата и в обществото като цяло, как да се реагира при проява на тормоз и насилие и как да предлагаме помощ на детето-жертва на такива прояви; Практически занимания относно различни видове конфликти и как да ги използваме като възможност растеж. Целта е участниците в курса да повишат своите способности да моделират и насърчават активното слушане, емпатия и емоционална грамотност на днешните ученици, които са бъдещи активни граждани;

Темите бяха представени по интересен начин като: Семинар за запознаване с различните видове агресия и тормоз и стратегиите, които могат да си използват при ученици от различни възрастови групи за тяхното откриване и превенция; Вдъхновяващи дискусии относно добри практики за превантивни мерки за решаване на проблема. Обмяна на опит: участниците в курса имахме възможност да представим стратегиите на своите училища/страни за справяне с тези проблеми. Така ние съпоставихме работата и постиженията си със своите колеги и популяризирахме свои добри практики.;

Ден 1 - Представяне на участниците в проекта

Разрешаване на конфликти – Обучение с практически дейности Разрешаване на конфликти – Обучение с практически дейности

Ден 2 – Емоционална и социална интелигентност Ден 2 – Емоционална и социална интелигентност

Потребности, граници, самосъзнание

Ден 3 - Mindfulness Mindfulness е да тренираш себе си да обръщаш внимание на света по специфичен начин, да бъдеш осъзнат. Когато някой е mindful или осъзнат, той се: Фокусира върху сегашния момент. Опитва да не мисли за нещата, случили се в миналото или за тези, които бихa могли да се случат в бъдеще. Умишлено се концентрира върху това, което се случва около него. Осъзнатостта помага: Да прочистиш ума и главата си. Да бъдеш по-осъзнат по отношение на себе си, тялото си и заобикалящата среда. Да забавиш потока от мисли. Да забавиш нервната си система. Да се концентрираш по-добре. Да релаксираш. Да се справиш със стреса

Ден 4 – Позитивно образование Образование, което не е насочено единствено към преподаване на традиционни умения, но което учи учениците на умения, които ще им помогнат да водят процъфтяващ живот. Основа в науката за позитивната психология, позитивното образование комбинира преподаването на най-добрите практики с акцент върху самия ученик.

Ден 5 –Силата на групата

Идеи за добри практики

Идеи за добри практики

Културна обиколка на град Флоренция Запознаване с местни културни и исторически забележителности в съответствие с идеята за разширяване кръгозора на участниците относно други култури.

Получаване на сертификати Екипът, преминал през обучението: Камелия Дилова Роза Еврова Снежанка Станчева Вяра Лазарова Ангелина Иванова Получаване на сертификати

Този проект е финансиран с подкрепата на Европейската комисия. Настоящата презентация отразява само личните виждания на нейните автори и от Комисията не може да бъде търсена отговорност за използването на съдържащата се в нея информация.