Ролята на образователния медиатор в училище

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
КОДЕКС НА ТРУДА Глава единадесета Професионална квалификация Задължения на работодателя за поддържане и повишаване на професионалната квалификация на работниците.
Advertisements

Швейцарска подкрепа за въвеждане принципите на дуалното обучение в българската образователна система Пазарджик, 9 февруари 2017.
РОДИТЕЛСКА СРЕЩА ЗА ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ СЛЕД ЗАВЪРШЕН VII КЛАС
ПРИЕМ НА УЧЕНИЦИ В ПЪРВИ КЛАС
«Подкрепа за дуалната система на обучение“ 11-то заседание на Комитета за наблюдение гр. София, 29 май 2019 г.
РАБОТНА СРЕЩА НА ЕКСПЕРТИТЕ
Динамика в процесите и дейностите и срещаните трудности
Състояние на ромската образователна интеграция:
СОУ „Иван Вазов“ град Мездра пилотно училище
Т. 6 Представяне, обсъждане и вземане на решение за изменение на Индикативната годишна работна програма (ИГРП) за 2019 г. на Оперативна програма „Наука.
ПМГ “Яне Сандански”, Гоце Делчев
СОУ “Отец Паисий” гр. Кърджали
ОЦЕНКА НА ИНДИВИДУАЛНИТЕ ПОТРЕБНОСТИ НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ОТ ЕПЛР В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ И УЧИЛИЩАТА, ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНА ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНО.
“ТРИ СТЪПКИ КЪМ ЕДНА ЦЕЛ” Стратегия за взаимодействие със семейството на подготвителна група при ОДЗ “Мир” гр.Карнобат.
Препис на презентация:

Ролята на образователния медиатор в училище Изготвил: Димитринка Георгиева

Национален колеж по педагогика „Константин Братеску“ Участие в международна среща в гр. Констанца, Румъния по проект „Език за превенция на отпадането от училище“ по програма Erasmus + Национален колеж по педагогика „Константин Братеску“

„Език за превенция на отпадането от училище“ проектни дейности 1. Разработване на учебни материали и методология по БЕЛ като втори език; 2. Разработване на модел за работа с родители и активното им приобщаване в образователния процес; 3. Прилагане на концепциите в партньорските училища; 4. Образователните медиатори – връзка между училището и малцинствените общности.

Участници в работната среща Проф. д-р Анамария Чиботару – директор на колежа Деница Иванова – координатор проекти към ЦМЕДТ „Амалипе“ Международно дружество „Елиас Канети“ ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий“ РУ „Ангел Кънчев“ Детска градина „Червената шапчица“ гр. Русе ОУ и СОУ гр. Русе Директори и образователни медиатори в училищата: Куза вода, Галица, Констанца кв. „Палас“, Баняска, Мангалия

Базата в колежа Подготвителни групи

Начален етап IV клас

наименование Румъния България Образование Педагогическо /колеж/ Изработен учебен план Средно /общообразователно/ Длъжностна характеристика 1. Одобрен „Наръчник за подпомагане работата на медиатора“ 2. Включена професия в регистъра на професиите – член на педагогическия колектив 3. Законово е утвърден образец на Договор за образование, който се сключва между училището и семейството – Изисквания при назначение и работно време 1. Умения за работа с деца от малцинствата 2. Говори езика на общността 3. По произход е от общността 4.Минимум 15 ученици в училището от малцинствата 5. 8 часов работен ден, постоянен договор към училището 4. 4 часов работен ден, временно за 6 месеца към Община Варна

дейност Румъния България Задължения Работи на терен и в училището Осъществява връзка между семействата и училището Участва в разрешаването на конфликти между училището и семейството Помага на учениците в учебния процес Обход на семействата Планира работата си през учебната година Изработва индивидуален план за квалификация Запознат е с нормативните документи, касаещи работата на училището /Закон за образованието, Закон за закрила на детето, Правилник за дейността научилището и др./ Работи на терен Уведомява семействата за допуснати неизвинени отсъствия Обход на децата, подлежащи на записване в ПГ и първи клас

дейност Румъния България Задължения Образователните медиатори са задължени да изготвят с учителите регистър за идентификация на проблемите на децата в риск Индикатор за оценяване на работата на медиатора са придобитите умения от децата.

Предложения 1. Да се въведе законово длъжността „Образователен медиатор“ в регистъра на професиите 2. Да одобри учебен план за обучение към училище /профил/, колеж или ВУЗ 3. Да се изработи и утвърди длъжностна характеристика 4. Да се обучат кадри, които да работят към училищата 5. Да се регламентира работно време и заплащане 6. Да се разработят програми за бъдеща квалификация на образователните медиатори

Благодаря за вниманието! За контакти: Email: d_georgieva64@abv.bg GSM: 0896 753090