Ефикасност и прозрачност на публичните разходи в България Калоян Стайков Институт за пазарна икономика kaloyan@ime.bg 25.06.2019
Класация „Отворен бюджет“
Класация „Глобална конкурентоспособност“
Изпълнителни и законодателни органи; финансови, фискални и външни дейности
Ефикасност на публичните разходи за полиция
Ефикасност на публичните разходи за съдебна система
Ефикасност на публичните разходи за здравеопазване
Ефикасност на публичните разходи за пенсии
% на разходите през декември спрямо годишните
Месечни капиталови разходи, хил. лв.
% на месечните разходи, без капиталови, от годишните
% на месечните разходи с ПМС от всички такива
Дискреционни разходи и програмно бюджетиране хил. лв. Министерства Общини (трансфер от държавния бюджет) НОИ (трансфер от държавния бюджет) 2016 Годишен бюджет 6 173 093,3 2 662 137,0 5 065 887,1 Отпуснати допълнителни разходи 1 597 830,7 294 909,7 100 883,3 Дял от годишния отчет 25,9% 11,1% 2,0% 2017 6 578 513,3 2 881 352,5 4 723 575,8 1 700 287,1 393 740,1 101 037,9 25,8% 13,7% 2,1% 2018 7 046 837,6 3 264 075,1 4 495 090,4 2 339 722,5 502 091,5 100 738,9 33,2% 15,4% 2,2%
Препоръки Подобряване на бюджетното планиране и планиране на начислена основа; По-равномерно разпределение на разходите през годината; Реално използване на програмното бюджетиране; вкл. последваща оценка на програмите; Въвеждане на програмно бюджетиране за капиталови разходи.
Благодаря за вниманието! Калоян Стайков Институт за пазарна икономика kaloyan@ime.bg 25.06.2019