Второкласниците са добри математици

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Сбор 16. Изваждане от 16 Руска Тодорова Урок 108, Математика 1. клас
Advertisements

Деление на числата до 1000 с преминаване
Решаване на задачи Урок № 30 Булвест 2 клас.
Урок 16 По учебника на Здравка Новакова
Събиране с преминаване на десетицата
Цвета Гергова ОУ"Н.Рилски" Велинград
Представяне на числата до 100 като сбор от стотици, десетици и единици.
Математика ІІ клас “Просвета”
Цвета Гергова ОУ"Н.Рилски" Велинград
Събиране и изваждане на кръгли Р.ПЕТРОВА СУ"П.Р.Славейков" Кърджали
Събиране и изваждане на числата до 10.
Деление на многоцифрено число с едноцифрено
Умножение и деление с числата 2, 5 ,10 и тренажор
Числата от 11 до 20 като сбор от десетици и единици.
Препис на презентация:

Второкласниците са добри математици Второкласниците са добри математици

Да решим верижката! 24 20 20 21 +4 -5 +1 -3 +8 -5 17 16 19

Да пресметнем! 11 ? 8 + 3 =

Да пресметнем! 21 ? 18 + 3 =

с водна струя го приспива. Що е то? Ален кон без копита срещу огъня излита, не пръхти, не вее грива, с водна струя го приспива. Що е то? 5

пожарен автомобил 6

+13 18 19 22 20 21 23 17 24 25 33 26 27 28 31 32 29 30

Да пресметнем! 31 18+13= ?

Събиране на двуцифрени числа с преминаване на десетицата Събиране на двуцифрени числа с преминаване на десетицата Урок 37

Десетици Единици Запомнете: Когато сборът на единиците е по-голям от 10 записваме броя на единиците и прибавяме 1 десетица наум към десетиците. Десетици Единици 1 8 3 + 11 3 1

Колко е сборът? Съби- раемо СБОР 73 25 57 35 19 16 35 26 61 92 92 41

Скоби

(3+4)-2=7-2=5 Скобите( ) показват с кои числа се смята най – напред. Скобите( ) показват с кои числа се смята най – напред. (3+4)-2=7-2=5 Първо извършваме действието в скобите, а след това останалото действие.

Зад.3 Пресметни: (24 + 17) - 11 = 41 - 11 = 30 41 - 11 30 Кое действие да извърша първо? Да пресметнем първо действието в скобите. А сега и останалото действие. (24 + 17) - 11 = 41 - 11 = 30 41 - 11 30 По същия начин реши и другите числени изрази!

Да работим на групи: ( 45 + 16 ) -20 = ( 84 - 22 ) + 29 = І група: ІІ група: ( 45 + 16 ) -20 = ( 84 - 22 ) + 29 = ( 79 - 56 ) + 47 = ( 98 - 43 ) + 37 =

С кои професии свързвате тези предмети ? Да проверим! С кои професии свързвате тези предмети ? 70 (45+16)-20=61-20=41 (79-56)+47=23+47=70 41 91 94 80 (84-22)+29=62+29=91 (98- 43)+37=55+37=92 92 73 30

журналистка журналист пожарникар полицай пожарникари журналистка

Трябва да отговорим на въпроса! Зад.4: От запитаните второкласници 27 избрали професията на пожарникаря, 15 – на полицая,и 9 – на журналиста. Колко деца са отговорили? Трябва да отговорим на въпроса! 27 пожарникари 15 полицаи 9 журналисти ? общо деца

Колко деца са отговорили? Зад.4: От запитаните второкласници 27 избрали професията на пожарникаря, 15 – на полицая,и 9 – на журналиста. Колко деца са отговорили? Решение: 27 + 15 = 42 деца за пожарникари и полицаи 42 + 9 = 51 общо деца ІІ начин: 27+15+9 = а така: (27+15)+9 = или така: 27+(15+9) = Колко деца са отговорили?

Зад.4: От запитаните второкласници 27 избрали професията на пожарникаря, 15 – на полицая,и 9 – на журналиста. Колко деца са отговорили? А сега да запишем решението с един числов израз! Първо намерихме колко деца избират професия пожарникар и полицай После прибавихме и тези за журналисти (27 + 15) + 9 = 42 + 9 = 51 деца

160 - Пожарна 150 - Бърза помощ 166 - Полиция

Домашна работа: Учебната тетрадка: стр. 3 зад.1;2 Домашна работа: Учебната тетрадка: стр. 3 зад.1;2

Отлично! Очаквай хубав подарък за Коледа!