Подготвяне на презентация Ноември 28, 2008 г.

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
КАМПАНИЯ ЗА МАРКЕТИНГОВИ КОМУНИКАЦИИ
Advertisements

Име: Популяризиране на предимствата за инвестиране в България
Регионалната иновационна стратегия и Регионалният план за развитие Информационен ден 15 декември 2005 г., Пловдив доц. Петкан Илиев, съветник, Фондация.
АКТУАЛИЗИРАН ДОКУМЕНТ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ОБЛАСТНАТА СТРАТЕГИЯ ЗА РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ НА ОБЛАСТ БЛАГОЕВГРАД Изготвил: Прайм Консултинг.
„Транспорт и транспортна инфраструктура“
Изпълнител: Клиент: Период:
Механизми и инструменти за финансиране на ВиК сектора
Препис на презентация:

Подготвяне на презентация Ноември 28, 2008 г. Проект:„Активни и стабилни структури на гражданското Общество за по-ефективна и прозрачна администрация”, финансиран по ОПАК чрез ЕСФ Подготвяне на презентация Ноември 28, 2008 г. 28.11.2008

Набиране на предварителна информация SWOT анализ Среща с клиент Набиране на предварителна информация SWOT анализ Определяне на целевите групи Определяне на целите Определяне на посланията Комуникационна матрица Инструменти Кампании. Описание на кампании. Структуриране. Правила за оформяне на презентация Какво иска клиентът? 28.11.2008

Набиране на предварителна информация Проучване на продукта Проучване на пазара Проучване на потребителите Проучване на конкуренцията 28.11.2008

Набиране на предварителна информация Ситуационен анализ. Какво трябва да знаем за продукта? Потребителят Демографски характеристики; Начин на живот; Осведоменост, нагласи, поведение. Продуктът Етап на жизнения цикъл – нов, утвърден, залязващ; Предимства; Ценообразуване; Дистрибуция – канали, географски обхват. Бизнессредата Конкуренция; Търговски отрасъл; Проблеми; Маркетингови комуникации: Вие/Конкуренцията Реклама; Директен маркетинг; Промоции; PR. 28.11.2008

Проучване на потребителите Демографски характеристики: Кои са потребителите? Къде живеят? Как живеят? Нагласи: Защо предпочита продукта? Каква е представата му за продукта? Къде най-често се среща с продукта? Кога ползва продукта? Проучване на продукта Жизнен цикъл: Каква е историята на продукта? На какъв етап от развитието си е той? Предимства: Какво прави продукта уникален? Какви са силните и слабите му страни? Какви асоциации предизвиква продуктът? Какъв е имиджът на продукта? Дистрибуция: По какви канали се дистрибутира? Какъв е географският обхват на дистрибуционната мрежа? МПР: Какви комуникционни канали са използвани? Какви комуникционни канали предстои да бъдат използвани? 28.11.2008

Набиране на предварителна информация Проучване на пазара Отрасълът: Какво е специфичното за пазара? Какви са рлоблемите? Сезонност: Каква е сезонната активност на пазара? Конкуренция: Какви други рекламни събития са организирани? Проучване на конкуренцията Кои са реалните конкуренти? Кои са потенциалните конкуренти? Кои са скритите конкуренти? Каква е рекламната им активност? 28.11.2008

Набиране на предварителна информация Среща. Какви въпроси да зададем на потенциалния клиент? Информация за пазара: Годишен обем (стойностен и/или физически); Сезонен фактор в продажбите; Основни участници (предлагане) и пазарните им дялове; Какви са планираните рекламни активности? Информация за преките конкуренти: Продукти/услуги, марки; Ценова политика; Използвани канали за реализация; Комуникационни дейности; Как стоим сред конкурентите (силни, слаби страни). Информация за потребителите: Къде са концентрирани; Целеви групи за продукта/услугата на клиента. 28.11.2008

Набиране на предварителна информация Откъде да получим допълнителна информация? Бриф от клиент; 2. Преса, електронни медии Библиотеки; Информационни агенции; Интернет; Архиви. 3. Интернет Архиви на медии; Информационни портали; Специализирани страници; Странца на фирмата. 5. Изследователски проучвания; 4. Информоция от познати, приятели, професионалисти; 6. Фокус група; 7. Личен разговор с директор, маркетинг специалист на фирмата; 28.11.2008

SWOT анализ Силни страни Фактори, зависещи пряко от дейността, авторитета и възможностите на клиента: Фирмата (вносител,производител) - мащаб на компанията, социална значимост на компанията; тясна специализация; опит в областта; международен опит; интегрирана маркетингова стратегия; дистрибуционна мрежа; висока познаваемост на фирмата. Продуктът - уникалност на продукта - ново, първо, единствено на пазара (largest, longest, most); социална значимост на продукта; европейски стандарти; висока познаваемост на продукта. Персоналът; 28.11.2008

SWOT анализ Слаби страни Заплахи, зависещи пряко от дейността на клиента: Фирмата (вносител,производител) - мащаб на компанията, липса на тясна специализация; липса на опит в областта; липса международен опит; липса на интегрирана маркетингова кампания; лош имидж; слаба познаваемост на марката. Продуктът – липса на уникалност на продукта; съмнителност в качеството на продукта; слаба дистрибуционна мрежа; лош имидж; разширяване на продуктова линия; слаба познаваемост на продукта. Персоналът – инертност и слаба мотивираност на персонала; 28.11.2008

SWOT анализ Възможности Външни фактори, които благоприятстват дейността на компанията на пазара. Бизнес климат - Инвестиции в сектора за подобряване на инфраструктура; подобряване на бизнес климата; облекчаване в законодателството; Кокнкуренция – липса на големи конкуренти; Потребители – повишаване на потребителска активност; подобряване на покупателна способност; промяна на потребителските навици. 28.11.2008

SWOT анализ Проблеми / заплахи Външни фактори, които (биха) възпрепятстват дейността на компанията на пазара. Бизнес климат - липса на инвестиции в сектора за подобряване на инфраструктура; влошаване на бизнес климата; липса или наличие на неблагоприятно законодателство; корупция; Кокнкуренция – силна конкурентна среда; Потребители – обедняване на потребителите; липса на големи клиенти. 28.11.2008

PR не повишава продажбите! Определяне на целите PR не повишава продажбите! Цели, насочени към марката. Осведоменост. Повишаване на познаваемост; Промяна на нагласите; Промяна на потребителско поведение. 2. Цели, насочени към продукта 28.11.2008

Определяне на целевите групи Високоприоритетни целеви групи; Външни аудитории Вътрешни аудитории 2. Нископриоритетни целеви групи; Външни периферни аудитории Вътрешни периферни аудитории 3. Специализирани публики; Специалист в областта на предлагания продукт; 4. Лидери на мнение; Неспециалист, харизматични личности; публични личности; Псевдо лидери на мнение; 5. Журналисти. 28.11.2008

Определяне на посланията Диференцираност всяко послание трябва да бъде точно насочено към конкретна целева група; да бъде съобразено с каналите за достигане до целевите групи; 2. Емоционалност Да носи емоционален заряд; Апел, комуникационен “слоган”. 3. Функционалност Социалност; Близост до целевата аудитория; 4. Синтезираност 28.11.2008

Пример Послания, насочени към специалистите Сърдечните заболявания са най-сериозната причина за инвалидизиране и смърт; Измерването на АВІ е бързо, лесно и ефикасно; Послания, насочени към широката публика Липсата на профилактика и самолечението водят до смърт/инвалидизиране; Измерването на АВІ е бързо, лесно и безболезнено; Измерването на АВІ е необходимост. Ще ви предупреди навременно. Послания, насочени към лидери на мнение Дайте пример, за да спасим човешки живот; 28.11.2008

Комуникационна матрица Визуализира достигането на посланията до целевите групи в различните етапи от развитието на кампанията; Помага предварителната оценка на кампанията. 28.11.2008

Пример: Комуникационна матрица Преживели исх.инсулт Рискови групи Специалисти Лидери на мнение Домакини Млади хора Журналисти Сърд.заболявания са най-сериозната причина за инвалидизиране и смърт Липсата на профилактика и самолечението водят до смърт/инв. Дайте пример, за да спасим човешки живот Измерването на АВІ е бързо, лесно и безболезнено Измерването на АВІ е необходимост. Ще ви предпази от смърт/инвалид. 28.11.2008

Национални, регионални Масови, специализирани ...................... Инструменти Медии Електронни, печатни Национални, регионални Масови, специализирани ...................... 2. Специални събития Пресконференции, конференции, Коктейли; Изложби; Състезания, конкурси; 3. Промоции 4. Word-of-Mouth Management 28.11.2008

Кампании. Описание на кампании. Структуриране. 1. Описание на кампания Цели Комуникационна матрица Целеви групи Послания Механизъм – кратко описание на кампанията, основни дейности, основни участници, основни инструменти; Очаквани резултати Период за изпълнение на кампанията 28.11.2008

Пример: Описание на кампания Период: февруари - март Място: София, Плевен Цел: Генериране на интерес към проблемите на сърдечно-съдовата система на точно определени целеви групи чрез шокови послания. Механизъм: Съобщаване на резултатите от изследването - точно таргетирани към целевите публики. Разпространяване на шокови послания чрез масирана медийна кампания; Очаквани резултати: Провокиране на интерес към темата сред целевите групи; очакване на разрешение на проблема. 28.11.2008

Кампании. Описание на кампании. Структуриране. 2. Структуриране на кампаниите Групиране на кампаниите по целеви групи; Групиране на кампаниите според целите; Групиране на кампаниите според посланията Групиране на кампаниите според сезонноста. 28.11.2008

Кампании. Описание на кампании. Структуриране. 2. Структуриране на кампаниите според целевите групи Групиране на кампаниите според целевте групи - създаване на цялостни модули от кампании, имащи за цел да предизвикат промяна в отношението и действията на определени предварително целеви групи Пример: Програми на Пощенска банка за създаване на лоялност в персонал, журналисти, клиенти, широка публика, студенти. 28.11.2008

Пример: Структуриране на кампании според целевите групи Program 1: Loyal customers Program 2: Loyal journalists Program 3: Internal marketing Program 4: Socially Active Image Program 5: Support for the Students in Bulgaria Target groups: Customers Media Employees General Audience Students 28.11.2008

Кампании. Описание на кампании. Структуриране. 2. Структуриране на кампаниите според целите Групиране на кампаниите според целите - създаване на цялостни модули от кампании, имащи идентични цели, свързани с: Пазара Продукта Марката Пример: Стратегия с две групи кампании - продуктова и имиджова на международна фирма за бизнес софтуер 28.11.2008

Пример: Структуриране на кампании според целите Цели, свързани с марката Цели, свързани с продуктите Direct mail “Наредете бизнеса си” Стратегически решения от LLP На театър и вино с LLP Рекламна кампания Контролирани публикации Конкурс за Web страница Интернет пространство Стипендия АУБ Семинар журналисти Турнир Paint Ball Голф турнир 28.11.2008

Кампании. Описание на кампании. Структуриране. 2. Структуриране на кампаниите според посланията Групиране на кампаниите според посланията – създаване на цялостни модули от кампании, имащи идентични послания, “казани по различен начин” на различните целеви групи. Пример: Кампания за популяризиране на индекса “глезен-ръка” според посланията, достигащи до различни целеви групи. 28.11.2008

Пример: Структуриране на кампании според посланията Кампании Семинар за специалисти Подго- товка Национално изследване Пресконференция (ПК) Шокови послания Контролирани публикации ЦМ SMS, internet site Плакат І – Обичам/рекл.подкрепа Коктейл Присъед. послания Директна поща до лид. на мнение Инициатива – Нашето сърце Инфо. послания Лекции – Браншови организации ПК – Ден на Здравето, Събитие 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация Анимация 2. Цветово оформяне 3. Съдържание 4. Спомагатилни материали (снимки, графики....) 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация Анимация Не ползвайте повече от 3 различни ефекта; Включете опцията custom animation на speed: very fast; Не ползвайте ефекти, траещи сумарно повече от 3 сек.; Избягвайте “летящи” ефекти; Анимацията трябва да следва мисълта – изберете start: on click, with previous, after previous; 28.11.2008

Момичетата Пример: Анимация на презентация Мястото Музиката Гостите Бял грим Древногръцки тоги Часовник Zenith Табелки с технически характеристики на часовника Прожектор Пиедестал 28.11.2008

Момичетата Пример: Анимация на презентация Мястото Музиката Гостите Бял грим Древногръцки тоги Часовник Zenith Табелки с технически характеристики на часовника Прожектор Пиедестал 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация 2. Цветово оформяне Master Slide: не прекалявайте с цветовете (не повече от 3) Изберете 1 цвят, който да е основен (корпоративен цвят на клиента) Спомагателни цветове – близки до основния (или цвета на агенцията, която представлявате) 28.11.2008

Пример: Цветово оформяне 28.11.2008

Пример: Цветово оформяне 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация 3. Съдържание Master Slide: Лого на клиента Дата Тема Лого на агенцията Номерация 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация 3. Съдържание Текущи слайдове – менюта, подменюта, описание на кампаниите, снимки (графики); 28.11.2008

Правила за оформяне на презентация 4. Спомагатилни материали (снимки, графики....) 28.11.2008

Печалба – дайте му всички опции, от които той може да спечели; Какво иска клиентът Печалба – дайте му всички опции, от които той може да спечели; Популярност – кажете му за всички възможности той и продуктът му да станат популярни; Яснота и точност – дайте му много цифри – статистики, тиражи, цени, приблизителен брой очаквани публикации, ясен бюджет! 28.11.2008