Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година.

Сходни презентации


Презентация по темата: "НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година."— Препис на презентация:

1 НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година

2 Основание за промени (документи)
С П О Р А З У М Е Н И Е за сътрудничество и стратегическо партньорство при обмен на информация между Националния статистически институт и Министерство на образованието и науката НАРЕДБА № 15 от г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти Наредба № 4 от г. за нормиране и заплащане на труда ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 352 на МС от г. за приемане на актуализиран Списък със защитените от държавата специалности от професии за учебната 2019/2020 година и на актуализиран Списък със специалности от професии, по които е налице очакван недостиг от специалисти на пазара на труда, за учебната 2019/2020 година Промени в ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 328 на МС от г. за условията и реда за получаване на стипендии от учениците след завършено основно образование Промени и проект за промени в НАРЕДБА № 8 от г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищното образование Актуален ЕКАТТЕ Актуален СППОО

3 Раздел „Данни за институцията“
Актуализиране на списъка на населените места (ЕКАТТЕ) Проверки на Булстат/ЕИК спрямо данните на НСИ Проверки на Булстат/ЕИК спрямо данните в Регистъра на институциите (РИСПУО)

4 Раздел „Паралелки и групи“
* 10 клас – профилите на паралелките се въвеждат в съответствие със ЗПУО * Паралелки в «защитени специалности» и «специалности с недостиг на пазара на труда»: отчитат се спрямо годината на приема * Изравняване на номенклатурите, ползвани при описанието на ПГ в детските градини и ПГ в училищата «Полудневна / целодневна организация» – и за групи в училище «Брой места в групата» – и за групи в училище * Предучилищно образование: добавяне на маркер «специална група»

5 Раздел „Учебен план за текущата година“
4 и 10 клас – учебен план и начини на изучаване - по ЗПУО Справка за изучавани чужди езици: отчитат се само чуждите езици, изучавани в раздел А на учебния план (НСИ); броят ученици се изчислява автоматично на база на разпределението на учениците по групи по учебен план отпада допълнителното въвеждане на изучаваните езици на база «ученик» Начин на изучаване на предмета: нов код – «ООП/организация в друго училище», за ученици, за които е създадена организация за обучение по чужд език, различен от този на класа, в друго училище Професионално образование: предмет «чужд език по професията» се въвежда като име на предмет (от раздел А)

6 Раздел „Данни за ученика“ (1)
Допълнена номенклатура «получавана стипендия»: (посочват се всички стипендии, получавани от ученика) за постигнати образователни резултати (чл.4, ал.1, т.1) за подпомагане на достъпа (чл.4, ал.1, т.2) за ученици с трайни увреждания (чл.4, ал.1, т.3) за ученици без родители (чл.4, ал.1, т.4) за ученици с 1 родител (чл.4, ал.2) от ЕСФ (чл.14, ал.1) за ученици, които се обучават в дуална система (чл.4, ал.1, т.5) за ученици, приети за обучение в защитени специалности (чл.4, ал.1, т.6) за ученици, приети за обучение специалности с очакван недостиг на пазара на труда (чл.4, ал.1, т.6) за ученици с изявени дарби (чл. 10 от НУРОЗДИД) друга Ново поле: «размер в % на стипендията» Основна - 100% Допълнителна - 50% Вижда се за всички ученици; прави се допълнителна проверка тип «информация» за ученици в начален и прогимназиален етап за въведени стипендии

7 Раздел „Данни за ученика“ (2)
Полето «второгодник» се трансформира в «повторно записан в същия клас» В него се вписва стойност «да» за всички случаи, в които ученикът е повторно записан в същия клас, като се посочва причината: не да, поради слаб успех да, повторно записване след отпадане да, повторно записване след обучение в чужбина да, поради здравословни причини да, поради друга причина Приложимо за децата от ПГ5, ПГ6 и учениците от 1 до 12 клас Отпада събирането на допълнителна информация за изучаваните чужди езици ВАЖНО: При преместване на ученици: преместване поради санкции: прилага се след наложена санкция по чл. 199 ал. 1 т.4; да се въвежда навреме и с точната дата на преместването (има финансови измерения) При преместване на ученици: заминал за чужбина (с декларация на родителите); да се въвежда навреме и с точната дата на преместването (следи се от Механизма за обхват)

8 Раздел „Данни за персонала“ (1)
Цялостна преработка на описанието на «категория персонал», «вид на трудовия договор», «назначен на щатно място по...» и «щат» Отпадат категориите персонал «лектори» и «незает щат» – те се включват в останалите категории, като спецификата се отразява във вида на трудовия договор Останалите категории персонал се преработват изцяло според Наредба 15, Наредба 4 и изискванията на НСИ виж допълнителна таблица (приложение) За педагогически персонал с функции по управлението на институциите - посочване на етапа, в който работят предимно За учителите в предучилищно образование (от и сестрите в яслени групи), помощник-възпитатели, помощник – учители: посочва се изрично групата/класа, в която работят От г. ще се събират данни и за медицински персонал, назначен в училището, вкл. персонал в яслени групи

9 Раздел „Данни за персонала“ (2)
Данни за трудовия договор: Вид на трудовия договор: актуализирана номенклатура основен (при повече от един действащ ТД – ако договорът в това училище е първи по време на сключване) допълнителен договор в същото училище/ДГ/ЦПЛР (за втора длъжност) втори или следващ (при повече от един действащ ТД – ако договорът в това училище НЕ е първи по време на сключване, на база на данните от трудова книжка или друг документ) лектор (за всички случаи, в които лицето не е назначено на формирана щатна бройка) незает щат (въвежда се със служебен номер и име «незаета щатна бройка»; допуска се възлагане на часове) Друг Ново поле: «Основание по КТ» Виж приложена таблица Допълнително поле «бележки»

10 Раздел „Данни за персонала“ (3)
Данни за трудовия договор: Поле «назначен към»: актуализирана номенклатура училище - от бюджет училище - по проект детска градина - от бюджет детска градина - по проект (детска градина - мед.персонал към МЗ) ЦПЛР/СОЗ - от бюджет ЦПЛР/СОЗ - по проект друга институция (община, МЗ ...) Поле «щат» Посочва се стойност 0 за вид на трудовия договор – «лектор» За вид на трудовия договор «незает щат» се посочва стойност, спрямо очаквания щат За всички останали видове трудови договори се посочва стойност спрямо реалната щатна бройка (максимално 1); допускат се дробни числа без ограничение

11 Раздел „Данни за персонала“ (4)
Данни за квалификацията: Нови номенклатури за вид квалификация при въвеждане на данни за квалификационни курсове: продължаваща - по уч.програми за съответен уч.предмет или програмни схеми продължаваща - по професионалния профил на педагогическия специалист продължаваща - за развитие на умения за преподаване по ключови компетентности продължаваща - за познаване и прилагане на иновативни подходи в образователния процес продължаваща - за кариерно ориентиране и консултиране на учениците продължаваща - за организационни и консултативни умения продължаваща - за управление на институцията и работа със заинтересовани среди

12 Проект за промяна в Наредба 8 Приложение 1
Проект за промяна в Наредба 8 Приложение 1.а за задължителни изисквания към електронните дневници, които се подкрепят от националната ИКТ програма на МОН Наредба 8: Електронният дневник се съхванява в pdf-формат в НЕИСПУО За учебната 2019/2020: при приключване на учебната година (4-то събиране на данни) ще бъде допълнен раздел, в който ще се съхраняват електронните дневници Ако промяната влезе в сила преди – дневници за 2018/2019 година ще могат да се качват в раздел «документи» на Списък – образец № 1 (нов вид документ) Приложение 1.а: Електронните дневници да са съвместими с останалите системи на МОН по отношение на възможност за миграция на масиви от данни Електронните дневници да предоставят функционалност за двустранна интеграция на данните между електронния дневник и НЕИСПУО (подробни данни за оценки, отсъствия и забележки). За времето на договора да бъде осигурена техническа възможност за съхраняване на периодично резервно копие на данните от електронния дневник, в инфраструктура на МОН Очаква се раздел от НЕИСПУО, който да осъществява посочената интеграция

13 Регистър на движението на учениците
Записани, преместени, дублирани Синхронизиране на данните в реално време с десктоп-модулите Справки за дублирани ученици през десктоп-модулите (само)

14 Модул „Характеристики на средата“
Модул „Отсъствия“ Правилника за прилагане на ЗСП При отсъствия без уважителни причини над 5 часа (за ученици) и над 2 дни (за деца в предучилищно образование) семейните помощи за деца се спират за срок от една година Няма промяна в начина на подаване на отсъствията Особено внимание при отсъствия в края на срока Особено внимание при подаване на данни за ученици в неприсъствени форми Модул „Характеристики на средата“ Данните ще се подават на 1 декември Няма промяна във вида на данните и формата на работната карта Информацията да се събере в началото на учебната година Вероятно ще се подава от десктоп - модулите на Списък – образец 1

15 Порадване на данни и съгласуване в РУО
График за подаване на данни: Към 15 септември Към 1 декември Към началото на втория учебен срок НОВО! При приключване на учебната година: данни за приключването на учениците, електронни дневници в pdf-формат Няма промяна в начина на съгласуване от РУО


Изтегли ppt "НАЦИОНАЛНА ЕЛЕКТРОННА СИСТЕМА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНО И УЧИЛИЩНО ОБРАЗОВАНИЕ (НЕИСПУО) МОДУЛ „ИНСТИТУЦИИ“ 2019/2020 учебна година."

Сходни презентации


Реклама от Google