Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Столична община - район "Витоша"

Сходни презентации


Презентация по темата: "Столична община - район "Витоша""— Препис на презентация:

1 Столична община - район "Витоша"
ДОБРЕ ДОШЛИ В ДГ№4 «СЛЪНЧО» ВЛАДАЯ!

2 Вашето дете вече е в ДГ№4 „Слънчо“Владая
УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ Вашето дете вече е в ДГ№4 „Слънчо“Владая

3 Полезна или вредна за децата е детската градина
Полезна или вредна за децата е детската градина Децата се социализират Няма по-добър начин за развитие на социалните умения в детска възраст от това малчуганите да бъдат в група.

4 Научават се да споделят вещите и играчките си
Научават се да бъдат извън обсега на мама

5 Изграждат имунитет Научават се да се съобразяват с правила

6 Закон за предучилищно и училищно образование 2016 г.
„За предучилищно образование по преценка на родителя и/или при липса на яслена група в съответното населено място, както и при наличие на свободни места в детската градина може да постъпят и деца, навършили две години към началото на учебната година на постъпването.“ чл.4 ал.2 от Наредба № 5/ г. за предучилищното образование Чл.5ал.1 – Предучилищното образование осигурява възпитание, социализиране, обучение и отглеждане на децата до постъпването им в I клас.

7 Чл./ ал.1 – Предучилищното образование се организира във възрастови групи, както следва :
1.Първа възрастова група – 3-4 годишни, а в случаите на чл.4 ал.2 – 2-4 годишни ………………………………… Децата на възраст между 2 и 3 години се възпитават, социализират и отглеждат, съобразно изискванията на Стандарт за ранно детско развитие от 0-3 г. Важно е да се знае,че следващата учебна година / / тези деца остават отново в първа група, като вече се работи с познавателните книжки за първа възрастова група / деца от 3 до 4 годишна възраст /.

8 В детското заведение са създадени всички условия за пълноценно развитие на децата.

9 Изисквания при приема на децата
Еднократен отрицателен резултат от изследване за патогенни чревни бактерии и чревни паразити, извършено не по-рано от 15 дни преди постъпване на детето в детското заведение; Изследвания на кръв и урина, извършени в едноседмичен срок преди постъпване на детето в детската градина и медицинска бележка от личния лекар за липсата на контакт със заразно болен, издадена не по-рано от 3 дни преди постъпване на детето в детската градина. Деца, които са посещавали детска ясла, трябва да представят здравния картон от яслата или друго детско заведение, медицинска бележка за контактност, ако са прекъснали посещение за повече от десет дни и изследване за патогенни чревни бактерии и чревни паразити, ако не са посещавали повече от два месеца.

10 при постъпване на детето в детската градина
Необходими вещи при постъпване на детето в детската градина раничка с чифт резервно бельо и пижамка; пантофи, шишенце с вода, ако детето ползва такова, мокри кърпи.

11 Здравното обслужване в детските заведения е уредено с Наредба №3/2000г.
В тях се осъществяват дейности по профилактика и промоция на здравето на децата. Съгласно Наредбата кабинетът на детското заведение е зареден с необходимите лекарства за оказване на първа помощ. Медицинският специалист провежда сутрешен филтър на децата Информира се за здравословното им състояние. При съмнение за заразно заболяване изолира детето, информира директора като дава своето становище и уведомява родителите. При установено заразно заболяване се карантинира групата и ежедневно се наблюдават останалите деца.

12 Прием на дете се отказва при наличие на следните симтоми:
зачервено гърло и висока температура; хрема, болки в корема, кашлица; разстройство, кожни обриви, паразити, инфектирани рани други външни признаци за разболяване Върнато или издадено дете с горепосочените симптоми, трябва да бъде заведено до личния лекар за лечение и повторният прием на детето се извършва само с представяне на медицинска бележка, че е клинично здраво и може да посещава детското заведение.

13 Напомняме на родителите на децата родени 2014 и 2015 г
Напомняме на родителите на децата родени и 2015 г., че съгласно нормативните изисквания, тоалетните за децата от първа група са оборудвани само с тоалетни чинии, не се разрешават бебешки гърнета и не се осигурява персонал за смяна на памперси! Такива има само в яслените групи, където се осигуряват специални условия за подобна дейност, както и необходимия за целта персонал! Затова, ако детето Ви все още е с памперси, препоръчваме да насочите своите усилия към махането им и изграждането на относителна самостоятелност и начини да съобщава за физиологичните си нужди.

14

15

16 ХРАНЕНЕ В ДГ№ 4 „Слънчо“се приготвя храна според изискванията на Наредба № 6 от 10 август 2011 г. за здравословно хранене на децата на възраст от 3 до 7 години в детски заведения. Зареждането с хранителни продукти се извършва от фирма доставчик, след извършване на процедура по ЗОП. В детското заведение се осъществяват четири хранения на децата, в определени часове. Медицинската сестра ,заедно с домакин и готвач, изготят седмично меню, което се утвърждава от директора.

17 ЗАБРАНЕНО Е !!!!!!! Не се допуска внасянето на хранителни прдукти, от персонал и родители, за консумация от децата. Изключение се допуска при огранизиране на празници и рождени дни, като всеки внесен продукт трябва да е маркиран със сертификат за годност. В тези случаи учителите са длъжни да заделят проби от внесените храни за съхранение до 48 часа.

18 Вашето дете се възпитава и обучава от квалифицирани учители с професионално майсторство и талант, с новаторски търсения и амбиции. Те не само възпитават и обучават вашето дете, но и го водят към доброто и красивото.

19 Възпитателната и образователна дейност в ДГ№4„Слънчо“ се провежда по изработена от детската градина Програмна система, спазвайки НАРЕДБА № 5 от г. за предучилищното образование / ДВ, бр. 46 от г./, в сила от г. , издадена от министъра на образованието и науката През тази учебна година вашите деца ще се подготвят с книжките на издателство „Изкуства“

20 В началото на учебната година се изработва седмична програма за провеждане на педагогическите ситуации, която е подчинена на ритмично редуване на умствена и физическа дейност.

21 Педагогически ситуации 3-4 г. 2-3 г. понеделник Околен свят Музика Вторник Български език и литература Физическа култура Изобразително изкуство Сряда Математика Четвъртък Конструиране и технологии петък

22 Чл.11 от Наредба 5 Ал.2 - Учебната година в предучилищното образование започва на 15 септември и е с продължителност 12 месеца. В случай че 15 септември е почивен ден, тя започва на първия следващ работен ден. Ал. 3 - Учебната година включва учебно и неучебно време.

23 Дневен режим в учебно време – от 15.09 до 31.05.
Часови интервал Основни и допълнителни форми на педагогическо взаимодействие 7,00 – 8,30 Прием на децата, дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител 8,30 – 9,15 Закуска 9,15 – 10,00 Педагогически ситуации 10,00 – 10,30 Подкрепителна закуска 10,30 – 12,30 12,00 – 13,00 Дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител Обяд 13,00 – 15,00 Следобеден сън 15,00 – 15,45 15,45 – 19,00 Дейности по избор на детето, дейности,организирани от детския учител, изпращане на децата

24 Дневен режим в неучебно време – 31.05.- 14.09.
Дневен режим в неучебно време – Часови интервал Основни и допълнителни форми на педагогическо взаимодействие 7,00 – 8,30 Прием на децата, дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител 8,30 – 9,15 Закуска 9,15 – 10,00 Игри, дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител 10,00 – 10,30 Подкрепителна закуска 10,30 – 12,00 Дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител 12,00 – 13,00 Обяд 13,00 – 15,00 15,00 – 15,45 15,45 – 19,00 Следобеден сън Игри, дейности по избор на децата, дейности, организирани от детския учител, изпращане на децата

25 Дневен режим на децата от 2 до 3 годишна възраст
Дневен режим на децата от 2 до 3 годишна възраст 7:00–8:00 ч. – прием (утринна среща) 8:00–8:30 ч. – утринна гимнастика, подготовка за закуска 8:30–9:15 ч. – закуска, тоалет 9:00–9:15 ч. – организирани занимания 9:15–10:00 ч. – физкултурни занимания, игри с играчки 10:00–10:30 ч. – тоалет,подкрепителна закуска, подготовка за разходка 10:30–11:30 ч. – разходка и игри на открито 11:30–11:45 ч. – подготовка за обяд 11:45–12:30 ч. – обяд, тоалет 12:30–13:00 ч. – подготовка за сън 13:00–15:30 ч. – следобеден сън 15:30–16:00 ч. – събуждане, тоалет 16:00–16:30 ч. – следобедна закуска 16:30 – 18:00 ч. – занимания, игри с играчките, разходка, развлечения, предаване на децата на родителите

26 Видове организация на предучилищното образование
Чл. 14. (1) Предучилищното образование се осъществява при целодневна, полудневна, почасова или самостоятелна организация. Целодневната и полудневната организация се осъществява в отделни групи . Почасовата организация се осъществява за отделно дете в групите за целодневна или полудневна организация, а самостоятелната - за отделно дете извън групите Чл. 15. (1) Целодневната организация осигурява възпитание, социализация, обучение и отглеждане на децата в рамките на 12 астрономически часа на ден през учебната година.

27 Образователни направления, по които се работи :

28 БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА - 1
МАТЕМАТИКА - 1 ОКОЛЕН СВЯТ - 1 ИЗОБРАЗИТЕЛНО ИЗКУСТВО - 2 МУЗИКА - 2 КОНСТРУИРАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ - 1 ФИЗИЧЕСКА КУЛТУРА - 3 Минимален общ брой седмични ситуации – 11 Продължителност на ситуацията – минути

29 Деца на 2 години Околен свят – социален и природен Музика
Изобразителни дейности Физическа култура Игрова култура

30 Проследяване постиженията на детето
Чл. 33. (1) Проследяването на постиженията на детето се осъществява от учителите на съответната група в началото и в края на учебното време по образователните направления. (2) Проследяването на постиженията на децата за всяка възрастова група се определя от учителите и отразява съответствието с очакваните резултати . Чл. 34. (1) Резултатите от проследяването на постиженията на детето се вписват в дневника на групата. (2) След изпълнение на дейностите по ал. 1 учителите информират родителите за индивидуалните постижения на детето. Чл. 35. (1) В хода на предучилищното образование постиженията на детето се отразяват в детско портфолио. В края на предучилищното образование с цел осигуряване на продължаващо взаимодействие между родителите и образователните институции портфолиото им се предава.

31 ТАКСИ За престоя на децата в ДГ № 4«Слънчо» родителите заплащат ежемесечна такса в размер на лв., чиито размер е определен с Наредба за администриране на местните данъци и такси на територията на Столична община

32 Таксите се събират до 10-то число на месеца
Таксите се събират до 10-то число на месеца. След изтичане на определения срок се начисляват лихви. Преференции за намаляване или освобождаване от такса , са посочени в чл. 25 и чл.27 от Наредбата и в Правилата за събиране на такси на ДГ№4 «Слънчо»

33 се налага да работим заедно.
УВАЖАЕМИ РОДИТЕЛИ, За да бъде успешна нашата работа при правилното отглеждане и възпитание на детето Ви, се налага да работим заедно. Молим Ви, чувствайте се свободни да споделяте с нас по всяко време, когато намерите за необходимо. Споделяйте всичко, което Ви вълнува относно възпитанието на Вашето дете.

34 Спазвайте някои изисквания:
Уведомявайте учителките за състоянието на детето Ви; Питайте учителя как то е прекарало деня, следете на таблото за родителите какви занимания са имали; Проследявайте редовно съобщенията, които са поставени на Вашето внимание; Приучвайте Вашето дете на самообслужване, то е вече голямо, може да се храни и облича само; Не влизайте в пререкания с учителя пред детето си. Възраженията и забележките правете насаме; Обучавайте децата на труд, показвайте им и им обяснявайте какво и как да направят; Строго да се съблюдава режимът и установените правила на самообслужване; Възпитавайте у детето интерес и уважение към труда и към възрастните.

35 ФОРМИ ЗА СЪТРУДНИЧЕСТВО И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ ДЕТСКАТА ГРАДИНА И СЕМЕЙСТВОТО
I.Индивидуални форми – среща-разговор, индивидуални консултации, съобщения II.Групови форми – родителска среща, групи за подкрепа на родителите,тренинг с родители,участие в процеса на предучилищното образование

36 Допълнителни педагогически услуги, предлагани в детската градина
Допълнителни педагогически услуги, предлагани в детската градина Английски език Народни и модерни танци Таекоун-до Футбол Приложни изкуства Логопед

37

38 ПРОЕКТИ ПРОЕКТИ

39

40 „Всичко, което трябва да зная,за да се науча да живея,как да правя,
как да се държа, съм научил в детската градина. Мъдростта не е горе на върха,където блести заветната диплома, а там в пясъчника на детската площадка!” РОБЪРТ ФУЛАМ

41 БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО! Румяна Капланова – директор
БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО! Румяна Капланова – директор За контакти: Тел , 02/ септември 2017 г.


Изтегли ppt "Столична община - район "Витоша""

Сходни презентации


Реклама от Google