Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Регулация на пенсионната система в Ирландия

Сходни презентации


Презентация по темата: "Регулация на пенсионната система в Ирландия"— Препис на презентация:

1 Регулация на пенсионната система в Ирландия
презентация, изнесена пред Българската асоциация на дружествата за допълнително пенсионно осигуряване 14 юни 2012 г.

2 Съвет за пенсионно осигуряване Създаден със Закона за пенсионно осигуряване от 1990 г.
Надзор, регламентация и прилагане Политика, законови и актюерски положения Информация и повишаване на културата (Национална програма за повишаване на пенсионноосигурителната култура)

3 Пенсионната система в Ирландия
Първи стълб: Държавно пенсионно осигуряване Пенсия за осигурителен стаж с максимален размер € седмично= 35% от средния доход (Политически ангажимент за поддържане на този размер, но без изричен запис в законодателството) Пенсия, необвързана с осигурителен стаж, от €219 седмично, която се отпуска на базата на подоходен тест Основна цел е да се предотврати бедността в третата възраст Втори стълб: Професионални пенсионни схеми Схеми с дефинирани пенсии и дефинирани вноски, финансирани от работодателя Капиталопокривен (частен сектор) и разходопокривен принцип (държавни) Трети стълб: Индивидуални схеми Различни възможности за индивидуално осигуряване Включват индивидуални спестовни пенсионноосигурителни схеми (PRSAs), които се регулират от Съвета, както и договори за пенсионен анюитет (RACs). Общият размер на активите по 2 и 3 стълб = 45% от БВП – но те формират едва 25% от пенсиите 75% от населението разчита на държавни пенсии

4 Видове частни пенсии Работодателски пенсионни схеми
Схеми с дефинирани пенсии Схеми с дефинирани вноски Индивидуални спестовни пенсионноосигурителни схеми(PRSAs) Схеми за пенсионни анюитети (RACs) или лични пенсии

5 Частното пенсионно осигуряване в Ирландия в цифри (към 31 декември 2011 г.)
Работодателски пенсионни схеми 534,921 осигурени в 1,061 схеми с дефинирани вноски 956 схеми с 196,628 осигурени лица действат на принципите, предвидени в Стандарта за финансиране Приблизително 330,000 за държавни служители 239,551 осигурени в над 100,000 схеми с дефинирани вноски (вкл. замразени схеми и такива с допълнителни доброволни вноски) Около 50,000 от тях са схеми с един осигурен Индивидуални спестовни пенсионни схеми (PRSAs) 197,996 партиди с общ размер на активите от €3.01 млрд. Лични пенсионни схеми/ Договори за пенсионни анюитети (RACs) (200,000 + договора – Ирландска федерация на застрахователите)

6 Обхват на пенсионното осигуряване сред работещите в Ирландия

7 Необходимост от пенсионно осигуряване
Повишаване на средната продължителност на живота – над 20 год. след пенсиониране Какъв начин на живот искаме да си осигурим и как ще го финансираме? Настоящ размер на държавната пенсия = € седмично 8 от всеки 10 граждани твърдят, че държавната пенсия не може да покрие нуждите им след пенсиониране Пенсионно осигуряване = Доход след пенсиониране

8 Данъчни облекчения при пенсионноосигурителните вноски
Най-висока възраст към всеки момент в рамките на фискалната година Лимит Под 30 г. 15% % % % % над 60 г. 40% Касае данъчното облагане на доходи, ненадвишаващи €115,000 годишно. Максимален размер на средствата за пенсии от €2.3 млн.

9 Живеем в променящ се свят
По-дълъг живот Повече краткосрочни трудови договори По-честа смяна на местоработата Промяна в моделите на работа По-често се работи на непълен работен ден Домакинства с един родител По-малки семейства Раздяла/ развод

10 Променящи се демографски параметри

11 Пенсионно осигуряване по месторабота
“Добрата пенсия е ценен актив, така че не завършвайте трудовия си живот без такава” Работното място е оптималното място за пенсионно осигуряване, разпространение на информация и образоване на работещите Ползи за предприятието: Репутация и имидж на добър работодател Служителите се чувстват ценени и значими Повишава се лоялността и ангажираността По-добър пакет за наемане, възнаграждение и задържане на персонала

12 Пенсионноосигурителни задължения на работодателя
По закон работодателят е задължен да осигури на ВСИЧКИ свои работници и служители достъп до пенсионно осигуряване под някаква форма, независимо от това дали са на непълен, пълен работен ден, на срочен или безсрочен договор или с нерегламентирана форма на заетост Всички работодатели, независимо от мащаба на предприятието, са задължени да осигурят на необхванатите от друга форма на осигуряване свои служителите достъп до стандартните индивидуални пенсионноосигурителни схеми Съветът за пенсионно осигуряване стимулира работодателите да разглеждат пенсионното осигуряване като неотделима част от подхода за наемане, възнаграждение и задържане на работниците и служителите си Съветът за пенсионно осигуряване стимулира всички заети да настояват пред работодателите си за спазване на пенсионните им права

13 Национална пенсионноосигурителна рамка
Залегналите в рамката препоръки включват: Повишаване на пенсионната възраст в системата за държавно обществено осигуряване на 66 год. през 2014 г., 67 год. през г. и 68 през 2028 г. След 2014 г. автоматично включване на всички заети лица над 22- годишна възраст в пенсионноосигурителни схеми Нов вид стандартни схеми с дефинирани пенсии Нов вид стандартни схема за държавните служители Сформирана е работна група за привеждане в сила на Националната пенсионноосигурителна рамка

14 Предизвикателства за попечителите
Администриране Инвестиции Регулация Разходи Комуникация

15 Статистика за попечителите
Брой схеми и попечители По изчисления на Съвета за пенсионно осигуряване към всеки момент действат около попечители, които управляват над пенсионни схеми в страната с общ размер на активите около €70 млрд.  Електронно обучение за попечители Над 2,000 лица са се регистрирали за ползване на платформата за електронно обучение за попечители. Организации, предлагащи обучение за попечители, регистрирани в Съвета за пенсионно осигуряване На интернет страницата на Съвета са регистрирани 42 обучителни организации.

16 Основни законови задължения на попечителите
Регистрират схемата в Съвета по пенсионно осигуряване Проследяват отчислението на вноските и превеждането им по пенсионните схеми Инвестират средствата и разпределят доходността Следят за спазване на Стандарта за финансиране Поддържат счетоводните записи и отчети Съхраняват или прехвърлят пенсиите Гарантират равнопоставеност по отношение на пенсионните права Превеждат събраните в схемата средства към момента на прекратяването й Предоставят изискваната информация

17 Изисквания на Съвета към попечителите
Преди да преминем към изискванията е добре да опишем какво не се очаква от попечителите: Няма изискване попечителските практики да бъдат техен единствен предмет на дейност; Няма изискване да бъдат специалисти в областта на пенсионното осигуряване; Не се очаква да бъдат безгрешни. Независимо от горепосоченото, попечителите носят отговорност за чужди средства. Ето защо спрямо тях се залагат определени минимални изисквания: Да притежават определени основни познания; Да се ангажират с управлението; Да действат разумно; Да са въвели необходимите процеси.

18 Управление на риска при попечителите
Когато самите попечители не разполагат със съответните умения, те ангажират подизпълнители – най-често в областта на администрирането, инвестициите и комуникацията. Попечителите следва да: Следят за професионалното изпълнение на задълженията на тези специализирани подизпълнители; Да отхвърлят подадена информация, която не разбират или не считат за коректна. Попечителите трябва да съзнават, че отговарят за взимането на решения на базата на ясно представени алтернативи от страна на професионални консултанти. Това е вероятно най-голямото предизвикателство за попечителя. Важно е попечителите да посочват какви решения са взели и да излагат алтернативите в основата на взетото решение.

19 Стратегия за управление на риска
При липса на изработена стратегия за преодоляване на рисковете, попечителите не са в състояние да управляват схемата задоволително. Няма готови или прости отговори – всеки попечител трябва да намери най-правилния подход за своята схема. Пасивното очакване дадено събитие да настъпи или да не настъпи не може да се приеме за добра стратегия за управление на риска. Като попечители, запознати ли сте с разходите? Колко оптимистични са изчисленията Ви? Доколко могат да варират? Зависите ли от високата доходност при акциите? Какво би се случило, ако такава не се постигне? В дългосрочен план попечителите могат да постигнат максимално позитиви за себе си и за обхванатите от схемата лица, ако са анализирали всички аспекти на финансирането й.

20 Подкрепа за попечителите
Съветът съдейства на попечителите по следния начин: Наръчник за попечители Указания под различна форма и публикуване на отговори на често задавани въпроси основно в областта на пенсионното осигуряване Брошури и контролни листа за попечители Съветът има служба за информация и допитвания Съветът поддържа на своя уеб-сайт регистър на организациите, предлагащи обучение за попечители Разработена е платформа за електронно обучение на попечители с безплатен достъп през интернет страницата на Съвета.

21 Регулаторните практики на Съвета представени от Катрин Гулдинг
Регулаторните практики на Съвета представени от Катрин Гулдинг

22 Регулаторни практики на Съвета
Регулаторните цели на Съвета се основават на следното приоритизиране на рисковете: 1-ви приоритет отклоняване на средства от схеми, индивидуални спестовни пенсионноосигурителни партиди или от осигурените лица 2-ри приоритет некоректно калкулиране на пенсионните права 3 -ри приоритет неадекватно финансиране на схемите с дефинирани пенсии 4-ти приоритет неподходящо инвестиране на активите в пенсионните схеми 5-ти приоритет недостатъчна информация за осигурените Това йерархично представяне показва тежестта на риска, а не вероятността от настъпването му.

23 Регулация, надзор и активен подход
През септември 2007 г. е въведен режим за налагане на глоби на място – за всяко нарушение глоба с размер €2,000 Регистрация на администраторите, въведена през ноември 2008 г. Задължително обучение за попечителите от февруари 2010 г.

24 Ангажиране и изпълнение
Глоби на място Съветът има правомощия да издава актове за глоби спрямо попечителите за определени нарушения на Закона за пенсионно осигуряване. През г. са издадени актове за глоби на 76 попечители на 37 схеми във връзка с: Неподаване или късно изпращане на актюерски сертификати за финансиране – 20 схеми Неплащане на такси към Съвета по пенсионно осигуряване - 10 схеми Късно изготвяне на годишни доклади от страна на попечителите - 6 схеми Непредоставяне на различни варианти за подход при прекратяване на дейността по предоставяне на услуга - 1 схема През 2010 г. размерът на изплатените от попечителите глоби, постъпили в Съвета и преведени към хазната, е €88,000. През 2011 г. директно наложените финансови санкции са с общ размер €14,000 и са изплатени от 7 попечители на 3 схеми

25 Ангажиране и привеждане в сила
Срещи с попечители на схеми и осигурители Цел: обсъждане на съответствието на схемите с пенсионното законодателство Предварително “одитиране” на документацията по схемата Обсъждане на констатациите Привеждането им в сила Специфични въпроси, касаещи схемата, напр. финансиране на схеми с дефинирани пенсии 2011: проведени са 26 срещи

26 Регистрирани администратори
От 1 ноември 2008 г. попечителите на всяка схема са задължени да сключват договори с регистрирани дружества за целите на основните дейности по администриране Основни дейности по администриране са: Изготвяне на годишни отчети Изготвяне на пенсионни извлечения Поддържане на достатъчно подробен и точен архив за целите на изпълнението на горепосочените функции

27 Ангажиране и изпълнение
Проверки на място в регистрираните администратори Проверките на място в регистрираните администриращи дружества се провеждат от 2010 г. насам През 2011 г. са проведени 12 такива За 2012 г. са планирани 40 Подборът на обектите за проверка се прави както на основание оценка на риска, така и на случаен принцип – обхваща се широкия спектър от регистрирани администратори на базата на техния вид и мащаб на дейността Докладите с констатации се публикуват на интернет страницата на Съвета

28 Разследвания Сигнали – от членове на схемите, администратори, получени в рамките на надзорната дейност на Съвета Отчисляване и непревеждане на пенсионноосигурителни вноски Основно в сектор строителство Съветът е извършил пълно разследване Съветът е осигурил наказателно преследване в 26 от случаите през 2011 г.

29 Санкции за неспазване на законодателството
Съдебни дела, заведени от Съвета: Съветът по пенсионно осигуряване има право да завежда съдебни дела срещу лица, нарушили законовите или подзаконови актове Делата за извършените нарушения могат да се завеждат от Съвета и да се гледат по бързо производство (в районни съдилища) или от Главния прокурор при повдигане на обвинение (в окръжните съдилища) При решение по бързо производство – финансова санкция, ненадвишаваща €5,000 или лишаване от свобода за период не по-дълъг от 1 год. или комбинация от двете При осъдителна присъда или повдигане на обвинение от страна на Главния прокурор – глоба в размер не по-голям от €25,000 или лишаване от свобода за период не по-дълъг от 2 год. или комбинация от двете (или при наказателно преследване по смисъла на раздел 58(A) – глоба в размер не повече от €25,000 или лишаване от свобода за период не по-дълъг от 5 год. или комбинация от двете)

30 Национална кампания за повишаване на пенсионноосигурителната култура
Диъдре Кели

31 Въведение Националната програма за повишаване на пенсионноосигурителната култура е стартирана през 2003 г. от Министерството на социалната закрила в изпълнение на препоръките, залегнали в Националната инициатива за пенсионноосигурителна политика от 1998 г. Кампанията се финансира от държавата ежегодно посредством Министерство на социалната закрила и се изпълнява от Съвета. Всяка година работна група планира и коригира стратегията и изпълнението на кампанията.

32 Цели на националната кампания
Целите са както следва: Повишаване на пенсионноосигурителната култура, вкл. по-добро запознаване с пенсионните схеми и данъчните облекчения, особено сред целеви групи, при които има нисък пенсионноосигурителен обхват Стимулиране на неосигурените лица да предприемат действие за присъединяване към системата Стимулиране на осигурените лица да следят за адекватния размер на пенсионните си спестявания и за по-активно участие в управлението на схемите Продължаване планирането на финансовото обучение и изпълнението на програми

33 Информационна кампания 2012 Хотелиери и ресторантьори
Жени Младежи Целеви групи Земеделски стопани Хотелиери и ресторантьори Търговци на дребно

34 Пенсионноосигурителна информация
Пенсионни калкулатори Безплатна онлайн платформа за обучение на попечители, Указания и секция “Често задавани въпроси”, подаване на сигнали по имейл и подкрепа за попечителите Информационни брошури Пенсионни контролни листове Информационна служба

35 И в заключение….. Благодарим за отделеното време и внимание.
Надяваме се презентацията да е била интересна и полезна за Вас.

36 Въпроси и отговори


Изтегли ppt "Регулация на пенсионната система в Ирландия"

Сходни презентации


Реклама от Google