Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Търсене на добра работа

Сходни презентации


Презентация по темата: "Търсене на добра работа"— Препис на презентация:

1 Търсене на добра работа
„Bridging young Roma and business – Intervention for inclusion of Roma youth through employment in the private sector in Bulgaria and Hungary“ supported by the European Union Programme for Employment and Social Innovation ("EaSI") Търсене на добра работа Боян Захариев 13-ти юни 2019, София

2 Какво съдържа презентацията?
Какво е „Мост към бизнеса“? – 0 слайда Какви са целите на проучвания като нашето и как се правят? – 4 слайда Портрет на образованите млади роми през призмата на нашето проучване – 9 слайда Препятствия пред образованите млади роми – 7 слайда Резултати от „Мост към бизнеса“ за пазара на труда и образованието – 6 слайда Заключение – 3 слайда

3 За проучването

4 Каква е целта на проучвания като нашето?
Да разберат какво би се случило на пазара на труда с участниците в „Мост към бизнеса“ ако не бяха включени в програмата.

5 Как можем да разберем това?
Като намерим хора, които са досущ като тези в програмата, но не са в нея и видим какво е станало междувременно с тях. За това има два начина. Или като определим с жребий кои от подбраните за участие да получат услуги и кои не (най-надеждно, но свързано с етични и други проблеми) Или като просто намерим подобни младежи, които не участват в програмата и след това ги напаснем по различни важни за пазара на труда признаци, така че да имаме група максимално подобна на нашата (това направихме ние)

6 I. Методи за събиране на информация
Участниците в програмата и групата за сравнение попълват по две анкети с пауза от около 6 месеца между тях Имаме извадка от общо 92 участници в програмата и 139 души в групата за сравнение, попълнили по 2 анкети Въпросите в анкетите за двете групи са почти идентични Част от въпросите във втората анкета повтарят въпроси от първата и се използват за измерване на напредъка

7 II. Методи за събиране на информация
С избрани участници в „Мост към бизнеса“ допълнително са проведени събеседвания, за да се събере по-задълбочена информация и идеи за тълкуването на данните от анкетните проучвания.

8 образованите млади роми

9

10

11

12

13 По 4 степенна скала, където 4 е много сериозен във взимането на решения, средната за България е 2.96, средната за образованите млади роми е 3.55

14 По 4 степенна скала, където 4 е много доброжелателен средната за България е 2.75, средната за образованите млади роми е 3.21 Високи нива на доброжелателност и ниски нива на недоброжелателност

15 По 4 степенна скала, където 4 е много добросъвестен средната за България е 3, средната за образованите млади роми е 3.22

16 По 4 степенна скала, където 4 е много открит средната за България е 2
По 4 степенна скала, където 4 е много открит средната за България е 2.92, средната за образованите млади роми е 3.55.

17 Други психологически характеристики
При емоционалната стабилност (emotional stability) нивата при образованите роми и населението на България са сходни – около 2.6. Нивото на убеждение, че другите са като цяло недобронамерени (hostile bias) при образованите млади роми е малко по-високо отколкото средното за населението – около 2.21 при средно 2.13, но 40% от тях споделят, че са били жертва на дискриминация. При ромите, които казват, че не са били дискриминирани нивото е 2.13 – същото като средното за населението, при тези които са били дискриминирани нивото е 2.25 (именно то вдига средния резултат).

18 препятствията пред образованите млади роми

19

20

21

22

23

24 Като цяло средното училище е по-десегрегирано, на разликата не е голяма. Всеки втори ромски ученик учи в сегрегирано основно училище, а всеки трети – учи в сегрегирано средно. По принцип средните училища би трябвало да имат по-голям ефект върху десегрегацията.

25

26 резултати от „мост към бизнеса“

27

28

29

30

31

32 При включените в програмата честота на записване във висшето образование е почти 2 и половина пъти по-голяма. Наистина при участниците в “Мост към бизнеса” безработните се срещат два пъти по често (ангажираните с домакинска работа се срещат еднакво често), но дори при отчитане на този факт вероятността за преход от безработица към учене е много по-голяма при участниците в “Мост към бизнеса” (с около 30 пункта по-висока).

33 заключение

34 “Мост към бизнеса” няма статистически значими позитивни ефекти по нито един от индикаторите, свързани с включване на пазара на труда. Участниците в “Мост към бизнеса” с много по-висока вероятност извършват прехода от безработица (със или без активно търсене на работа) или работа в домакинството към обучение за получаване на висше образование.

35 “Мост към бизнеса” е историята на група млади хора от ромски произход, които набират скорост в живота В темповете, с които набират скорост нямаше да има съществена разлика ако не бяха участвали в програмата с изключение на интереса към ученето, който силно се е повишил

36 „Мост към бизнеса“ се оказва платформа за насърчаване на ученето
Твърде вероятно 1) събирането на едно място на млади хора с различни когнитивни умения и житейски планове; 2) предлагането на кратки обучения по интересни теми; 3) срещата (дори за кратко) с работодатели, които предлагат работни места от високия сегмент на уменията водят до повишено желание за участие във висшето образование.

37 Благодаря за вниманието!


Изтегли ppt "Търсене на добра работа"

Сходни презентации


Реклама от Google