Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Конференция Динамична математика в образованието по математика

Сходни презентации


Презентация по темата: "Конференция Динамична математика в образованието по математика"— Препис на презентация:

1 Конференция Динамична математика в образованието по математика
Augmented reality in my classroom Румяна Ангелова ПГИМ – Пазарджик ИМИ – БАН г.

2 Augmented reality е област в информатиката, занимаваща се с комбиниране на данни от реалния свят с компютърно генерирани данни.

3 Какво е добавена реалност?
Добавената реалност комбинира данни от реалния свят с компютърно генерирани данни, като не се ограничава само до изображения и звук, а също така – движения, изменения на състояния. Тя създава едно ново познание, едно ново преживяване за света.

4 Според Роналд Азума тя представлява среда, която включва виртуална реалност и елементи от реалния свят. Например, потребител може да носи прозрачни очила, през които да вижда както реалния свят, така и изображения, генерирани от компютър и проектирани върху картината на околния свят. Азума дефинира системата за добавената реалност като система, която: комбинира реално и виртуално; е интерактивна в реално време; работи в три измерения.

5

6

7   AR е комбинация между реално обкръжаващата ни среда и компютърно-генерирани обекти (звук, видео, графика и други), която се постига посредством определен софтуер, използван на смартфон, таблет или очила

8 BETT

9 Как работи добавената реалност?
При смартфоните, добавената реалност работи с приложение, което търси маркер, черно-бял, а понякога цветен баркод. След като намери маркера, приложението наслагва върху него 3D обект. Разпознаването на обекта може да буде и безмаркерно, директно насочено към изображения. И двата метода използват камерата на устройството. Използвайки камерата на телефона, за да следи относителното положение на устройството и маркера, ученикът е в състояние да се разхожда и разглежда предмета от всички ъгли.

10 Има два аспекта, в които AR е уникална: потребителите не губят допир с реалността и AR наслагва информацията пред погледа на учениците възможно най-бързо. Тези отличителни черти позволяват на AR да се превърне в движеща сила за развитието на науките, а от там е особено важна за образованието.

11 Разглеждайки технологичните аспекти на AR, е важно е да се отбележи разликата между нея и VR:
VR създава 3D свят, напълно отделящ потребителя от действителността.

12

13

14 Smart Classroom е онлайн платформа за смесено обучение, съчетаваща работа в клас и самостоятелни занимания онлайн. Тя е интерактивна и колаборативна работна среда, чиято цел е да модернизира и подобри учебния процес за ученици и учители.

15 Учителите: разработват уроци, бинарни занятия и авторски курсове; организират своите уроци и ресурси; използват онлайн уроците за преподаване, упражнения и тестове, както и за поставяне на домашна работа и проектни задачи; оценяват поставените задачи и изпращат обратна връзка на учениците; допълват и онагледяват учебното съдържание с разнообразни онлайн ресурси; работят съвместно с други учители на платформата; споделят публични уроци и курсове с учители и ученици на платформата.

16 Учениците: имат бърз и лесен достъп до преподадения материал и допълнителните ресурси, предвидени от учителя; пишат домашни онлайн и получават обратна връзка; работят онлайн по групи върху проекти; правят интерактивни упражнения и тестове онлайн; създават свое портфолио с изпълнените задачи; участват в онлайн курсове по теми, които ги интересуват; наваксват лесно пропуснатото, ако са отсъствали.

17 Създаване на профили в www.smartclassroom.bg за учителя и учениците.
Сваляне на безплатното приложение Smart Classroom AR от Google Play. Инсталиране на приложението на мобилното си устройство. Планиране на упражнения от учебниците и учебните помагала. 5. Изпращане на информация на учениците си за Приложението Smart Classroom AR и техните профили, създадени от Вас.

18

19 Създаване на приложения за добавена реалност
Има няколко възможности за генериране на AR, които са на разположение: - Vuforia – разработен от Qualcomm, този SDK поддържа Android и iOS. - ARLab – ARLab има 3D двигател, който може да се използва за направата на AR приложения. ARLab не е безплатен и предлага няколко различни опции за ценообразуване в зависимост от това какви функции искате да се включат в приложението ви. - DroidAR – DroidAR е с отворен код AR SDK, който поддържа проследяване на изображението и маркери, както и местоположението на базата на добавената реалност. - Unity – пакета е част от Android Studio и ако знаете как да използвате Unity, ще може да се направи AR приложения без предварително обучение.

20 Литература [1]Иванова А. и др. Наръчник по иновационни образователни технологии, под общата редакция на А. Смрикаров и Х. Белоев, Издателство „Русенски университет“, Русе, 2017, ISBN [2] Ivanova G., Y. Aliev, A. Ivanov. Augmented Reality Textbook for Future Blended Education, InternationalConference e-Learning’14, ISSN: (online), ISSN: [3] [4]

21 Благодаря за Вашето внимание!


Изтегли ppt "Конференция Динамична математика в образованието по математика"

Сходни презентации


Реклама от Google