Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ОБРАЗОВАНИЕТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ МЕХАНИЗЪМ Заседание на Регионален съвет за развитие.

Сходни презентации


Презентация по темата: "СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ОБРАЗОВАНИЕТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ МЕХАНИЗЪМ Заседание на Регионален съвет за развитие."— Препис на презентация:

1 СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ОБРАЗОВАНИЕТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ МЕХАНИЗЪМ Заседание на Регионален съвет за развитие и Регионален координационен комитет на Югозападен район 5 – 6 декември 2017 г.

2 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Средно за ЕС 94,3% България 89,3% с по-лоши показатели от нас: Чехия, Гърция, Хърватска, Кипър, Литва, Полша, Румъния, Словакия и Финландия Предучилищно образование и ранна грижа деца на възраст между 4 години и училищна възраст -7 години, обхванати в предучилищно образование

3 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Четене България 39,4% Средно за ЕС 17,8% Математика България 43,8% 22,1% Природни науки 36,9% 16,6% Функционална грамотност в областта на математика, четенето и природните науки дял на 15-годишните на ниво 2 и по-ниско в международното изследване PISA С най-лоши показатели сме, заедно с Румъния

4 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Средно за ЕС 11% България 13,4% с по-лоши показатели от нас: Испания, Италия, Малта, Португалия и Румъния Преждевременно напуснали образованието лица на възраст години с основно или по-ниско образование, които не продължават в никаква форма обучението или образованието си

5 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Средно за ЕС 38,7% България 32,14% с по-лоши показатели от нас: Чехия, Хърватска, Италия, Малта, Португалия, Румъния и Словакия Придобито висше образование дял на лицата на възраст години със завършено висше образование Цел – 40 %

6 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Средно за ЕС 76,9% България 74,6% с по-лоши показатели от нас: Гърция, Испания, Франция, Хърватска, Италия, Кипър, Португалия, Румъния и Словения Трудова заетост на завършващите лица на възраст години, завършили средно или висше образование, които не продължават образованието си, а са трудово заети

7 Образованието в % България сред страните членки на ЕС
Образованието в % България сред страните членки на ЕС Средно за ЕС 10,7 % България 2% с по-лоши показатели от нас: Румъния Участие на възрастните в учене лица на възраст години, които участват в продължаващо формално или неформално учене

8 ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО НИ
Препоръка на Съвета относно НПР на България за 2017 г.. (12) Подобряването на резултатите от образованието и по-активното предоставяне на качествено приобщаващо общо образование, продължават да бъдат предизвикателства с възможни последствия за бедността. Въпреки че рискът от бедност или социално изключване при децата е намалял слабо, той остава един от най- големите в ЕС и е тясно свързан с образователното равнище на родителите. КАЧЕСТВЕНО ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ

9 ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО НИ
Развитие на граждански компетенции, ИКТ умения, незавишаване на оценките, промяна във финансирането Препоръка на Съвета относно НПР на България за 2017 г.. Резултатите по отношение на основните умения, съгласно измерването им по PISA 2015, показват, че делът на учениците със затруднения по четене, математика и точни науки остава един от най-големите в ЕС. Все още предстои да бъде разработена планираната методика за подобряване на финансирането на училищата. Целта е да се подкрепят по-справедливите резултати, като се предостави допълнителна подкрепа за училищата със слаби резултати.

10 ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО НИ
План-прием, съобразен с потребностите на пазара на труда. Продължаващо професионално обучение Препоръка на Съвета относно НПР на България за 2017 г.. Професионалното образование и обучение е в процес на реформиране, но неговото качество и сътрудничество с предприятията и социалните партньори са недостатъчни. Продължава да се разгръща дуалното образование.

11 ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА 2017-2021 г.
ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА г. ПРИОРИТЕТ 29: Провеждане на решителна политика насочена към ликвидиране на неграмотността и задължително образование, повишаване качеството на образователния процес, практически ориентиран към потребностите на пазара на труда чрез мотивирани, подготвени и подкрепяни учители    Цел 92 Увеличаване на инвестициите в образованието и гарантиран ежегоден ръст на бюджета за образование. 93 Мотивиране, подготовка и подкрепа на учителите чрез инвестиции в тяхното развитие и квалификация 94 Прилагане на решителни мерки за пълно обхващане на всички подлежащи на образование деца и предотвратяване на отпадането от образователната система

12 ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА 2017-2021 г.
ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА г. ПРИОРИТЕТ 29: Провеждане на решителна политика насочена към ликвидиране на неграмотността и задължително образование, повишаване качеството на образователния процес, практически ориентиран към потребностите на пазара на труда чрез мотивирани, подготвени и подкрепяни учители    Цел 95 Подкрепа за българските училища в чужбина като крепител на българската национална идентичност 96 Развитие на професионалното образование 97 Повишаване на уменията в областта на предприемачеството, информационните технологии и активната гражданска позиция 98 Повече спорт в училище за повече здраве и живот без агресия

13 УЧИЛИЩА ДЕТСКИ ГРАДИНИ ЦСОП РЦПППО ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНСТИТУЦИИ
В ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН 581 УЧИЛИЩА 458 ДЕТСКИ ГРАДИНИ 8 ЦСОП 5 РЦПППО

14 ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Детски градини – 458 Деца в ДГ – 70904
ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Благоевград 88,8% Перник 86% Кюстендил 83,7% София 81,6 % Софийска 81% Предучилищно образование и ранна грижа Детски градини – 458 Деца в ДГ – 70904 Педагогически персонал Отношение на броя на учащите в предучилищното образование във възрастовата група 3-6 години към броя на населението в същата възрастова група. ОБЩО ЗА РАЙОНА – 82,9 % За страната – 79,4%

15 ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Перник 40 Кюстендил Профилирана гимназия – 37 41
ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Перник 40 Кюстендил 41 Софийска 98 Благоевград 124 София 278 УЧИЛИЩА – по вид Професионална гимназия – 85 Профилирана гимназия – 37 Средно училище – 157 Основно училище -245 Обединено училище – 14 Специално училище / с нарушен слух и зрение/ -2 Специализирано /спортно, по изкуствата, по културата/ - 17 Към местата за лишаване от свобода - 2 БРОЙ УЧИЛИЩА ПО ОБЛАСТИ

16 БРОЙ УЧЕНИЦИ, ЗАВЪРШИЛИ СРЕДНО ОБРАЗОВАНИЕ ПРЕЗ 2016/2017 ГОДИНА – ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН

17 ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ - ПРОБЛЕМИ:
Намаляващ дял на придобилите степен на професионална квалификация Намаляващ брой на обучаваните по професии Съществуващата мрежа от професионални гимназии и училища с професионални паралелки не е съобразена и обвързана със социално-икономическите характеристики на съответния регион. Годишният държавен план-прием в държавните и общинските училища се извършва без да има конкретни данни за потребностите на пазара на труда. Няма действаща система за проследяване на реализацията на учениците, завършили професионално образование, което не създава условия за ефективното му управление. ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ - ПРОБЛЕМИ:

18 ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА 2017-2021 г.
ПРОГРАМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ЗА ПЕРИОДА г. ПРИОРИТЕТ 30: Повишаване качеството на образованието, практически ориентирано към потребностите на пазара на труда чрез мотивирани, подготвени и подкрепяни учители Цел 99 Развитие на професионалното образование в партньорство с бизнеса чрез активно въвеждане на дуалната система –обучение чрез работа. Кариерно ориентиране на учениците чрез стабилни партньорства с родителите, висшите училища и бизнеса

19 ДУАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ – ПРЕДИМСТВА
За ученика Ключови компетентности Превенция на отпадането и реинтеграция в образованието Бърз преход към заетост За училището Повишена резултатност – съoтветствие с нуждите на икономиката Допълва капацитет – МТБ и преподаватели За обществото Намаляване на младежката безработица Превенция на социалното изключване Стабилна икономика

20 ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН БЪЛГАРИЯ - 58 Перник 9 НА ПАРАЛЕЛКИ София
ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Перник 9 София 7 Софийска 2 Благоевград 1 Кюстендил РЕАЛИЗИРАН ДЪРЖАВЕН ПРИЕМ НА ПАРАЛЕЛКИ С ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА – ДУАЛНА СИСТЕМА НА ОБУЧЕНИЕ ОБЩО ЗА БЪЛГАРИЯ - 58 БРОЙ ПАРАЛЕЛКИ ПО ОБЛАСТИ Общо: 20 за ЮЗР

21 ЕДНА ПЕТА (20%) ОТ НАСЕЛЕНИЕТО НА ВЪЗРАСТ ГОДИНИ В БЪЛГАРИЯ ИМА ПО-НИСКО ОТ СРЕДНОТО ОБРАЗОВАНИЕ, КАТО ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ НЕ СЕ ОЧЕРТАВА ТЕНДЕНЦИЯ КЪМ НАМАЛЯВАНЕ НА ТОЗИ ДЯЛ.

22 БРОЙ УЧЕНИЦИ I –VIII КЛАС, НАПУСНАЛИ УЧИЛИЩЕ
ОБЩО ЗА РАЙОНА 2013/ 2014/2015 –1876 2015/

23 РЕШЕНИЕТО - ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ НА ИНСТИТУЦИИТЕ
РЕШЕНИЕ № от г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА МЕХАНИЗЪМ ЗА СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ ПО ОБХВАЩАНЕ И ЗАДЪРЖАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ В ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПРЕДУЧИЛИЩНА И УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ РУО УЧИЛИЩЕ ДГ ОБЩИНА Д „СП“ МВР ИДПС МКБППМН РСЗ НПО ЕКИПИ ЗА ОБХВАТ ОТ:

24 МЕХАНИЗЪМ ДЕЙНОСТИ СЪЗДАВАНЕ НА ЕКИПИ ЗА СЪВМЕСТНА РАБОТА – ЕКИПИ ЗА ОБХВАТ СЪЗДАДЕНА ЕЛЕКТРОННА ПЛАТФОРМА ПРАВИЛА ЗА ОБМЕН НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА НЕОБХВАНАТИТЕ ДЕЦА ЕФЕКТИВНОСТ ПРИ ОТПУСКАНЕ НА СЕМЕЙНИ И ДР.ПОМОЩИ ПРОЦЕДУРА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПРИЛАГАНЕ НА САНКЦИИ СПРЯМО РОДИТЕЛИТЕ

25 БРОЙ ДЕЦА, В ЗАДЪЛЖИТЕЛНА
ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН Благоевград 6752 Кюстендил 2079 Перник 1319 София област 2042 София 22362 БРОЙ ДЕЦА, В ЗАДЪЛЖИТЕЛНА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ, /5-16 години/ КОИТО СА РЕГИСТРИРАНИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СЪОТВЕТНИТЕ ОБЛАСТИ, НО НЕ СА ЗАПИСАНИ В УЧИЛИЩЕ ОБЩО : 34554

26 МЕХАНИЗЪМ – ЮГОЗАПАДЕН РАЙОН
СФОРМИРАНИ ЕКИП ЗА ОБХВАТ – 200 ОБЩ БРОЙ ДЕЦА „ЗА ОБХВАТ“ – 34554 В ЧУЖБИНА – ОКОЛО 50 % /Данните не са окончателни, поради продължаващия процес на обхождане и обработване на протоколите от екипите за обхват/ ЗАПИСАНИ ОТ НАЧАЛОТО НА УЧЕБНАТА ГОДИНА – 1878 НЕУСТАНОВЕН АДРЕС – 5196 ПЪРВИ ЕТАП – АКТУАЛИЗИРАНЕ НА ИНФОРМАЦИЯТА – МЕСТОЖИВЕЕНЕ, ЗАПИСАН И ДР.

27 МЕХАНИЗЪМ - МЕРКИ ЦЕЛ: ЗАПИСВАНЕ И ЗАДЪРЖАНЕ В УЧИЛИЩЕ /ДГ/ НА ПОДЛЕЖАЩИТЕ НА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОБУЧЕНИЕ ДЕЦА Д „СП“ Семейни и социални помощи Обмен на информация с директори ОБЩИНА Санкции на родители по чл.347 от ЗПУО МВР Справка в инф.с-ма на МВР за адрес УЧИЛИЩЕ/ДГ Приобщаващо образование Обща и допълнителна подкрепа Предложения за помощ в натура до Д „СП“ Д „БТ“ Работа за родителите СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ВСИЧКИ В ЕКИПИТЕ ЗА ОБХВАТ ПО РАЙОНИ

28 ОБЩИНИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО:
об ОБЩИНИТЕ И ОБРАЗОВАНИЕТО: Оптимизация на училищната мрежа – откриване, закриване, промени, преобразуване Организиране на безплатен превоз за деца и ученици Предложения за актуализиране списъка на средищните и списъка на защитените училища и детски градини Обхващане на децата и учениците – санкции на родителите Система за прием в първи клас Детските градини – издръжка, контрол върху посещаемостта Материална база на общинските образователни институции Дофинансиране на маломерни пралелки Участие в обществените съвети Държавен план-прием

29

30 БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!
30


Изтегли ppt "СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ ПРЕД ОБРАЗОВАНИЕТО В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ СЪВМЕСТНА РАБОТА НА ИНСТИТУЦИИТЕ МЕХАНИЗЪМ Заседание на Регионален съвет за развитие."

Сходни презентации


Реклама от Google