Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Управление на водоснабдяването и канализацията

Сходни презентации


Презентация по темата: "Управление на водоснабдяването и канализацията"— Препис на презентация:

1 Управление на водоснабдяването и канализацията
Бреговете на Рона – Лион 3 Метрополия Лион Управление на водоснабдяването и канализацията Жан-Пол Колен, зам.-председател по водоснабдяването и канализацията - Април 2018 г.

2 МЕТРОПОЛИЯ ЛИОН Ключови цифри
Лион: 2ра по големина агломерация във Франция 1,3 милиона жители 538 км2 Лион

3 Квартал Сливане – Лион 2 МЕТРОПОЛИЯ ЛИОН… Ключови цифри 59 общини
9000 служители …се появява на 1ви януари 2015 г. чрез сливането на Градска общност Лион и Съвета на департамент Рона, обхващащи общините, които съставляват територията на Голям Лион. …се намира в силна динамика на развитие …упражнява множество компетенции: солидарност, детск а и семейна политика, мобилност, жизнена среда, жилищна политика, енергетика, околна среда… За ВиК: питейно-битово водоснабдяване канализация и пречистване на отпадъчни води защита на водните обекти превенция на наводненията Квартал Сливане – Лион 2

4 ВОДНИЯТ ЦИКЪЛ Езеро Мирибел Жонаж- горно течение на Рона
Метрополия Лион е отговорна за водния цикъл на своята територия и в това си качество осигурява услугите по водоснабдяване и канализация за 59-те общини на своята територия Езеро Мирибел Жонаж- горно течение на Рона Няколко ключови цифри абоната на услугата по питейно-битово водоснабдяване 150 литра отпадъчни води на жител дневно 12 ПСОВ

5 Пречистване на отпадъчните води
Обществените услуги , свързани със селищната канализационна система и индивидуалните системи за пречистване на отпадъчни води, се предоставят пряко от Метрополия Лион. Метрополия Лион се опира на Общия план за пречистване на отпадъчните води (SGA), приет през юли 2015 г., за да определи основните насоки на управление на отпадъчните и дъждовните води до 2027 г. Общият план за  позволява установяването и формулирането на приоритетните дейности, които трябва да бъдат проведени на местно равнище с цел намаляване на публичните разходи подобряване на жизнената среда на гражданите и на качеството на околната среда. ПСОВ Акуалион Ла Февсин - Вийербан

6 ПИТЕЙНО-БИТОВО ВОДОСНАБДЯВАНЕ
Една от задачите на Метрополията е да осигурява за своите граждани качествена вода в достатъчни и постоянни количества. Водата на Метрополия Лион идва основно от захранваните от Рона подземни водни пластове , улавяни в зоната на Крепийо-Шарми. Тази вододайна зона е една от най-големите в Европа. Тя е разположена на северната граница на Лион и обхваща 114 кладенци, които осигуряват 95 % от потребяваната вода. Водоизточникът в Крепийо-Шарми може да произвежда до 420 000 м3 вода дневно, докато средните нужди на 353 000-те абоната от агломерацията възлизат на 220 000 м3 дневно. Вододайна зона- Лион

7 Фокус върху управлението на питейно-битовото водоснабдяване
От 3 февруари 2015 г. компанията О дю Гран Лион (филиал на Веолия Вода) осигурява производството и снабдяването с вода за питейно-битови нужди на цялата територия, с изключение на 4 общини от агломерацията, обслужвани от външни сдружения. Метрополията е собственик на съоръженията  и нейните дейности във връзка с питейно-битовото водоснабдяване се състоят в: определяне на стратегията осигуряване на финансиране, определяне на цената на водата определяне на необходимите строително-ремонтни работи и контрол на доброто им изпълнение от арендаторите = роля на организиращ орган Питейно-битово водоснабдяване Организиращ орган Тръжно задание Експлоатация и строително-ремонтни работи Експлоатиращо дружество

8 Гарантиране на оптимално качество на услугата
ОРГАН, КОЙТО ОРГАНИЗИРА ВОДОСНАБДЯВАНЕТО ПРИ ЗАСИЛЕНИ ПРАВОМОЩИЯ, ПОЗВОЛЯВАЩИ … Устойчиво управление на материално-техническата база (ресурси & съоръжения) Господар на решенията си за средносрочна и дългосрочна визия Гарантиране на оптимално качество на услугата Услуга, отчитаща мнението на потребителите Определяне на ценова политика, отчитаща предизвикателствата на услугата и територията Гарантиране на оптимизирана цена на водата Осъществяване на близък до изпълнителя контрол Официално поети ангажименти, подлежащи на санкции при неизпълнение 1 ангажимент = 1 измерима цел = 1 санкция

9 Насоки за надграждане и нови предизвикателства на питейно-битовото водоснабдяване след три години функциониране Близост до потребителите познаване на потребителите, социално ценообразуване Диверсифициране на ресурса ресурсна схема цел на диверсифицирането Качество на водата актуални теми: декарбонизация, микроорганизми и химични съединения, вода без хлор, бактериологични рискове, свързани с мрежата Устойчиво развитие (въглероден баланс, климатични промени, устойчивост…) намаляване на въглеродното въздействие на услугата описание на рисковете и предлагане на адаптивни мерки Безопасност (Закон за военно програмиране и Директива та за мрежова и информационна сигурност/ Общ регламент за защита на личните данни) въвеждане на необходимите разпоредби: анализ на рисковете, киберсигурност, засилена защита на съоръженията Цифрови технологии (3D/строително-информационно моделиране, увеличена реалност, Интернет на предметите, нови технологии, интелигентен град и др.)

10 Фокус върху управлението на пречистването на отпадъчни води
Услуга, чиято експлоатация се осъществява от Метрополията: 300 служители на метрополията за експлоатацията на канализационните мрежи 140 служители на метрополията за експлоатацията на пречиствателни и помпени станции за отпадни води Материално-техническа база на стойност около 3 милиарда евро 3250 км мрежа

11 Насоки за надграждане и настоящи предизвикателства на пречистването на отпадъчни води
Структуриране на органа, организиращ пречистването на отпадъчни води: проект за организация г. Управление на материално-техническата база: Обновление на канализационните мрежи с цел 0,4% до 2020 г. (средна за големите френски агломерации) Запазване на процента на съответствие на нашите системи за пречистване (Пречиствателни станции и канализационни мрежи) в контекст на все по-строг законоустановен контрол (служби по опазване и контрол на качеството на водите) Устойчиво развитие (въглероден баланс, въздействия на климатичните промени…)

12 Благодаря за вниманието
Резервоар за дъждовна вода Порт дез Алп Сен-Приест


Изтегли ppt "Управление на водоснабдяването и канализацията"

Сходни презентации


Реклама от Google