Изтегляне на презентация
Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте
1
по програмата „Еразъм+“ гр. Флоренция, Италия 12.11.-17.11.2018г.
„ Ролята на учителя като мениджър на класа в системата за справяне с конфликтите и превенция на агресията и тормоза в училище “ по програмата „Еразъм+“ гр. Флоренция, Италия г. Продължителност на проекта – 13 месеца
2
ЦЕЛИ НА ПРОЕКТА: Изграждане на капацитет за мениджмънт на конфликтите и превенция на агресивното поведение по отношение на наличния човешки ресурс; Повишаване на квалификацията, знанията и уменията на учители и родители за справяне в ситуации на конфликт, породени от агресивно поведение. Задълбочаване на знанията и уменията на участниците за първична превенция срещу насилието и злоупотребата с деца.
3
Доразвиване на капацитета за работа в екип, за планиране и осъществяване съвместно с колегите и учениците на разнообразни дейности. Запознаване с добри европейски практики за справяне с посочените проблеми, което да доведе до подобряване качеството на работа в нашето училище и да ни помогне да отговорим на образователните предизвикателства в глобализирана Европа.
4
Достигане нови нива на професионалното развитие чрез критично прилагане в процеса на преподаване и учене на опита, споделен на международно равнище. Научаване на учениците как да се справят адекватно с неприятните и евентуално опасни ситуации.
5
Курсът беше структуриран в няколко основни теми:
Разрешаване на конфликти Емоционална и социална интелигентност Потребности, граници, самосъзнание Осъзнатост Позитивно образование Силата на групата ОПИСАНИЕ НА КУРСА
6
Темите бяха представени по интересен начин като:
Работа по групи - за усвояване на ресурси и дейности в класната стая за това как да се развива уважение сред подрастващите към различните сред децата и в обществото като цяло, как да се реагира при проява на тормоз и насилие и как да предлагаме помощ на детето-жертва на такива прояви; Практически занимания относно различни видове конфликти и как да ги използваме като възможност растеж. Целта е участниците в курса да повишат своите способности да моделират и насърчават активното слушане, емпатия и емоционална грамотност на днешните ученици, които са бъдещи активни граждани;
7
Темите бяха представени по интересен начин като:
Семинар за запознаване с различните видове агресия и тормоз и стратегиите, които могат да си използват при ученици от различни възрастови групи за тяхното откриване и превенция; Вдъхновяващи дискусии относно добри практики за превантивни мерки за решаване на проблема. Обмяна на опит: участниците в курса имахме възможност да представим стратегиите на своите училища/страни за справяне с тези проблеми. Така ние съпоставихме работата и постиженията си със своите колеги и популяризирахме свои добри практики.;
8
Ден 1 - Представяне на участниците в проекта
9
Разрешаване на конфликти – Обучение с практически дейности
Разрешаване на конфликти – Обучение с практически дейности
10
Ден 2 – Емоционална и социална интелигентност
Ден 2 – Емоционална и социална интелигентност
11
Потребности, граници, самосъзнание
12
Ден 3 - Mindfulness Mindfulness е да тренираш себе си да обръщаш внимание на света по специфичен начин, да бъдеш осъзнат. Когато някой е mindful или осъзнат, той се: Фокусира върху сегашния момент. Опитва да не мисли за нещата, случили се в миналото или за тези, които бихa могли да се случат в бъдеще. Умишлено се концентрира върху това, което се случва около него. Осъзнатостта помага: Да прочистиш ума и главата си. Да бъдеш по-осъзнат по отношение на себе си, тялото си и заобикалящата среда. Да забавиш потока от мисли. Да забавиш нервната си система. Да се концентрираш по-добре. Да релаксираш. Да се справиш със стреса
13
Ден 4 – Позитивно образование
Образование, което не е насочено единствено към преподаване на традиционни умения, но което учи учениците на умения, които ще им помогнат да водят процъфтяващ живот. Основа в науката за позитивната психология, позитивното образование комбинира преподаването на най-добрите практики с акцент върху самия ученик.
14
Ден 5 –Силата на групата
15
Идеи за добри практики
16
Идеи за добри практики
17
Културна обиколка на град Флоренция Запознаване с местни културни и исторически забележителности в съответствие с идеята за разширяване кръгозора на участниците относно други култури.
20
Получаване на сертификати
Екипът, преминал през обучението: Камелия Дилова Роза Еврова Снежанка Станчева Вяра Лазарова Ангелина Иванова Получаване на сертификати
21
Този проект е финансиран с подкрепата на Европейската комисия.
Настоящата презентация отразява само личните виждания на нейните автори и от Комисията не може да бъде търсена отговорност за използването на съдържащата се в нея информация.
Сходни презентации
© 2024 SlidePlayer.bg Inc.
All rights reserved.