Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Национална политика за развитие на инфраструктурата, възможности за привличане на частни инвестиции, изграждане на основната мрежа с хоризонт 2030 г. Камен.

Сходни презентации


Презентация по темата: "Национална политика за развитие на инфраструктурата, възможности за привличане на частни инвестиции, изграждане на основната мрежа с хоризонт 2030 г. Камен."— Препис на презентация:

1 Национална политика за развитие на инфраструктурата, възможности за привличане на частни инвестиции, изграждане на основната мрежа с хоризонт 2030 г. Камен Кичев Заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията 4 – 5 юни 2012 г. гр. Велинград

2 Направление София – Велико Търново – Русе – Букурещ
TEN-T Пътна мрежа Направление София – Велико Търново – Русе – Букурещ МТИТС 2012 г.

3 TEN-T Железопътна мрежа
Направление: София – Горна Оряховица – Русе – Букурещ МТИТС 2012 г.

4 Стратегия за развитие на транспортната система до 2020 г.
Дългосрочен стратегически документ за периода до 2020 г. Разработена в съответствие с всички стратегически документи на ЕС в областта на транспорта Публикувана за обществено обсъждане и одобрена от Експертен съвет към МТИТС Приета на заседание на МС на г. с Протокол № 13 Определя стратегическите цели, приоритети и мерки Един от основните приоритети е свързан с поддържането, модернизацията и развитието на транспортната инфраструктура Стратегията ще се актуализира през 2015 г. МТИТС 2012 г.

5 Стратегически цели и приоритети на транспортната политика
МТИТС 2012 г.

6 Общ генерален план за транспорта (1)
Многогодишен документ, който подпомага планирането на инвестициите Изготвен е след извършването на подробен анализ на настоящата ситуация и в пълно съответствие с националните и европейските приоритети в областта на транспорта Документът покрива всички видове транспорт и пътувания към, от и в България МТИТС 2012 г.

7 Общ генерален план за транспорта (2)
Цели Създаване на стратегическа и последователна база от технически данни, транспортни модели и мултимодални технически проучвания за идентифициране на проекти Създаване на средносрочни и дългосрочни секторни инвестиционни програми Създаване на основа за кандидатстване за европейско финансиране и предлагане на алтернативни начини за финансиране, вкл. и публично-частно партньорство Специфични цели Да осигурява планирането на висококачествена инфраструктура при приемливи икономически условия Да обхваща всички видове транспорт и да позволява оптимално използване на капацитета на съществуващата инфраструктура Да допринася за изпълнението на транспортните дейности в съответствие с екологичните изисквания МТИТС 2012 г.

8 Концесионна стратегия
Стратегия за развитие на транспортната инфраструктура на Република България чрез механизмите на концесията – разработена в началото на 2010 г. Основна цел Да определи намеренията на българското правителство да прилага публично-частно партньорство за изграждането и експлоатацията на летища, пристанища и жп гари Специфични цели Развитие и модернизация на летищната, пристанищната и железопътната инфраструктура Повишаване конкурентоспособността и качеството на услугите в българските летища, пристанища и жп гари Модернизация на техническите съоръжения и оборудване МТИТС 2012 г.

9 Сключени концесии Пристанищен терминал Леспорт
Пристанищен терминал Балчик Пристанищен терминал Росенец Пристанищен терминал Бургас Изток-2 Пристанищен терминал Свищов Пристанищен терминал Сомовит Пристанищен терминал Оряхово Пристанищен терминал Видин-Север Фериботен комплекс Видин Фериботен терминал Силистра Граждански летища за обществено ползване Бургас и Варна МТИТС 2012 г.

10 Концесии в процес на подготовка
Открити процедури по предоставяне на концесия на: Гражданско летище за обществено ползване Русе Летище за обществено ползване Горна Оряховица Подготовка за предоставяне на концесия на:  Гражданско летище за обществено ползване София и гражданско летище за обществено ползване Балчик Централна жп гара Пловдив Централна жп гара Варна Пристанищен терминал Русе-запад Пристанищен терминал Русе-център Пристанищен терминал Никопол Пристанищен терминал Тутракан Пристанищен терминал Лом Пристанищен терминал Видин-юг Пристанищен терминал Несебър Пристанищен терминал Бургас-запад МТИТС 2012 г.

11 Стратегия за подобряване на транспортната свързаност и достъпа до пазари
Приоритет 8 от Националната програма за развитие на Република България: България 2020 Подприоритет 1: Изграждане на устойчива железопътна транспортна система, чрез реформиране на сектора Подприоритет 2: Ефективно поддържане, модернизация и развитие на транспортната инфраструктура. Интегриране на българската транспортна система в европейската Подприоритет 3: Постигане на висока степен на безопасност и сигурност на транспорта Подприоритет 4: Ограничаване негативното въздействие на транспорта върху околната среда и здравето на хората Подприоритет 5: Устойчиво развитие на масовия обществен транспорт Определени области на въздействие и мерки Инфраструктурни проекти в областта на жп, воден, автомобилен и интермодален транспорт Публично-частно партньорство МТИТС 2012 г.

12 Дългосрочна програма за развитие на железопътната инфраструктура
Дългосрочна програма за развитие на железопътната инфраструктура Представена на Съвет за развитие към МС – м. април 2011 г. Определя основните насоки за развитие на железопътната инфраструктура за следващия 10 годишен период Основни цели Изготвяне на анализ на състоянието на железопътната инфраструктура Извеждане на преден план проблемите в развитието на железопътната инфраструктура и постигането на висока степен на безопасност и сигурност на транспорта Подготовка на мотивирани предложения за решаването на тези проблеми Прогнозиране на резултатите от алтернативните решения за бъдещето на железопътната инфраструктура в България МТИТС 2012 г.

13 БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО!
Камен Кичев Заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията 4 – 5 юни 2012 г. Заседание на КН на ОП “Транспорт” гр. Велинград МТИТС 2012 г.


Изтегли ppt "Национална политика за развитие на инфраструктурата, възможности за привличане на частни инвестиции, изграждане на основната мрежа с хоризонт 2030 г. Камен."

Сходни презентации


Реклама от Google