Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА

Сходни презентации


Презентация по темата: "ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА"— Препис на презентация:

1 ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА
г. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА МЕХАНИЗЪМ ЗА ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО ПРИ ПРОВЕРКА НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ ОУ “Ст. Караджа”–Варна, 27 януари 2017 г.

2 НЕОБХОДИМОСТ ОТ МЕХАНИЗЪМ
В ОУ “Ст. Караджа” – гр. Варна рядко постъпват жалби и сигнали. Въпреки това ние трябва да подходим отговорно и адекватно при получаването им, да се съобразим с тях и да удовлетворим по възможност желанията на гражданите и организациите.

3 НЕОБХОДИМОСТ ОТ МЕХАНИЗЪМ
В съдържателен план жалбите и сигналите са насочени, както следва: относно решенията и методите на управление на директора относно решенията и методите на работа на учителите относно процедурите по приемане, класиране, провеждане на изпити, наказания на ученици относно лоши взаимоотношения между ученици относно легитимността и качеството на образоватено-възпитателния процес

4 ЦЕЛИ: Прозрачност и отзивчивост.
Подобрена координация между различните институции. Подобряване процесите на координация, субординациия и междуинституционално сътрудничество. Облекчаване на дългите процедури. Намаляване размера на ползваните ресурси, разходите на средства и време, необходими за извършване на проверките.

5 ЦЕЛИ: Откритост и достъпност до работата в училище.
Превантивна политика по намаляване броя на жалбите и сигналите. Развитие на гражданското общество. Улеснение на гражданите и юридическите лица при получаване на информация. Повишаване на качеството и ефективността на работата в училище.

6 ПРИНЦИПИ: 1. Законност. 2. Безпристрастност. 3. Отговорност.
4. Равнопоставеност. 5. Прозрачност. 6. Спазване на сроковете. 7. Обратна връзка. 8. Ефективност.

7 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 1. Конституция на Република България. 2. Конвенция на ООН за правата на детето. 3. Международна харта за правата на човека. 4. Харта за правата на детето. 5. Стратегия на Съвета на Европа за правата на детето 2015 – 2020 година. 6. Етичен кодекс на работещите с деца. 7. Административнопроцесуален кодекс.

8 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 8. Кодекс на труда. 9. Закон за предучилищното и училищно образование. 10. Закон за степента на образование, общообразователния минимум и учебния план. 11. Закон за закрила на детето. 12. Закон за достъп до обществена информация. 13. Закон за защита на личните данни. 14. Закон за защита срещу дискриминацията.

9 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 15. Закон за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните. 16. Закон за семейни помощи за деца. 17. Закон за социално подпомагане. 18. Закон за физическото възпитание и спорта. 19. Закон за туризма. 20. Закон за здравословни и безопасни условия на обучение възпитание и труд. 21. Правилник за прилагане на Закона за закрила на детето.

10 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 22. Правилник за прилагане на Закона за социалното подпомагане. 23. Правилник за детските педагогически стаи. 24. Правилник за прилагане на Закона за физическото възпитание и спорта. 25. Правилник за устройството и дейността на регионалните управления по образованието. 26. Правилник за прилагане на Закона за семейни помощи за деца. 27. Наредба № 1 от 23 януари 2009 г. за обучението на деца и ученици със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания. 28. Наредба № 1 от 4 януари 2010 г. за работните заплати на персонала в звената от системата на народната просвета.

11 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 29. Наредба за детските и ученически туристически пътувания с обща цена, инициирани от институциите в системата на предучилищното и училищно образование от г. 31. Наредба № 2 от г. за учебното съдържание. 30. Наредба № 11 от г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. 31. Наредба № 9 от г. за институциите в системата на предучилищното и училищно образование. 32. Наредба № 10 от г. за организацията и дейностите в училищното образование. 33. Наредба № 8 от г. за информацията и документите за системата на предучилищното и училищно образование.

12 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 34. Наредба № 5 от г. за общообразователната подготовка. 35. Наредба № 7 от г. за определяне броя на паралелките и групите и броя на учениците и на децата в паралелките и в групите на училищата, детските градини и обслужващите звена. 36. Наредба № 10 от г. за здравните изисквания при изготвяне и спазване на седмичните учебни разписания.

13 НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО:
НОРМАТИВНИ ДОКУМЕНТИ, РЕГЛАМЕНТИРАЩИ ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩЕТО: 37. Инструкция № 1 от г. за провеждане на контролната дейност в системата на народната просвета. 38.Наредба от г. за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „Учител“. 39. Типови длъжностни характеристики на работещите в системата на народната просвета /съгласно Единен класификатор на професиите в България/. 40. Нормативни актове, касаещи живота, здравето, правата и интересите на децата.

14 ПРЕВАНТИВНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ:
1. Поставяне на информационно табло на актуална информация. 2. Спазване приемните дни на директора и заместник-директорите от училището. 3. Спазване на графика за провеждане на консултации. 4. Периодичност на родителските срещи и предоставяне на необходимата информация.

15 ПРЕВАНТИВНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ:
5. Внимание и загриженост към проблемите на гражданите. 6. Конфиденциалност във връзка със запитвания, жалби и сигнали. 7. Осъществяване на контрол върху дейността на служителите в училището. 8. Предоставяне на точна, ясна и лесно разбираема информация. 9. Предоставяне на вежливо, отзивчиво и качествено обслужване, при равен достъп до услугите на всеки гражданин, независимо от неговото социално положение, образование, възраст, пол, етнически или религиозни убеждения.

16 ПРЕВАНТИВНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ:
10. Завеждане на всички запитвания, жалби и сигнали в дневника за входяща кореспонденция (в деловодната система). 11. По всички подадени запитвания, жалби и сигнали в училище да се произнасят в сроковете съгласно АПК, освен ако в закон не е предвиден друг ред. 12. Анонимно подадени жалби и сигнали да не бъдат проверявани.

17 ПРЕВАНТИВНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ:
13. В началото на учебната година родителите да бъдат запознати с процедурите по реда за приемане и разглеждане на сигнали и жалби в зависимост от спецификата на съответния проблем. Акцент да бъде спазване на субординацията. С цел постигане на достъпност тази информация да бъде поставена на информационно табло в училището или на сайта му. 14. Да се повиши равнището на компетентност на педагогическите специалисти, особено в качеството им на евентуален първоприемник.

18 ПРЕВАНТИВНИ ДЕЙНОСТИ ЗА ПРЕДОТВРАТЯВАНЕ НА ЖАЛБИ И СИГНАЛИ:
15. Провеждане на търпеливи разговори с потенциалния жалбоподател за изясняване на конктретния случай. Тази превантивна стратегия предполага открит диалог и ясна формулировка на поставените проблеми. Изисква усилия по-скоро в посока на сътрудничество от страна на педагогическите специалисти и училищните власти по време на изясняване на всеки конкретен случай до неговото фактическо приключване.

19 г. СХЕМИ НА ИНСТИТУЦИИТЕ И ЛИЦАТА, АНГАЖИРАНИ ПРИ ПРОВЕРКАТА НА ЖАЛБИТЕ И СИГНАЛИТЕ, СВЪРЗАНИ С УЧЕНИЦИТЕ, УЧИТЕЛИТЕ И ДИРЕКТОРА

20 г. Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учениците по въпроси от образователно-възпитателния процес и взаимоотношенията между тях

21 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учениците по въпроси от образователно-възпитателния процес и взаимоотношенията между тях Жалбите, отнасящи се до учениците, обхващат две основни групи дейности: Образователно-възпитателния процес Взаимоотношенията между учениците

22 Схема на институциите и лицата ангажирани при проверката на жалби, свързани с учениците по въпроси от образователно-възпитателния процес Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Учител по съответния учебен предмет/възпитател. Класен ръководител. Директор/заместник-директор по учебната дейност. Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

23 Схема на институциите и лицата ангажирани при проверката на жалби, свързани с взаимоотношенията между учениците Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Класен ръководител. Педагогически съветник/училищен психолог. Директор/заместник-директор/УКПППМН. Регионално управление по образованието (РУО). Дирекция „Социално подпомагане“ (ДСП)/Отдел „Закрила на детето“. Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД). Детска педагогическа стая (ДПС). Местна комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни (МКБППМН). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

24 г. Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учители по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите

25 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учители по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите Жалбите, отнасящи се до учителите, обхващат три основни групи дейности: Образователно-възпитателен процес . Етичен кодекс. Материална база/финанси.

26 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учители по въпроси от образователно-възпитателния процес. Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Директор. Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

27 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверка на жалби, свързани с учители по въпроси от етичния кодекс Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Директор. Етична комисия в училището. Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

28 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учители по въпроси от материалната база и финансите Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Директор. Община. Регионално управление по образованието (РУО). Регионална здравна инспекция (РЗИ). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

29 г. Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите

30 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите Жалбите, отнасящи се до директора, обхващат три основни групи дейности: Образователно-възпитателен процес . Етичен кодекс. Материална база/финанси.

31 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от образователно-възпитателния процес Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

32 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от етичния кодекс Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

33 Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от материалната база и финансите. Решаването им трябва да се извършва в следната последователност: Община. Регионална здравна инспекция (РЗИ). Регионално управление по образованието (РУО). Министерство на образованието и науката (МОН). Омбудсман.

34 Целта на посочените схеми е проблемът да се реши на по предходен етап и да не се стига до следващия. Настоящият механизъм не е юридически документ и не създава юридически права и задължения

35 Взаимоотношения между учениците
Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с ученици по въпроси от образователно-възпитателния процес и взаимоотношенията между тях. У Ч Е Н И Ц И Образователно-възпитателен процес Взаимоотношения между учениците Класен ръководител Учител/възпитател Педагогически съветник/училищен психолог Класен ръководител Директор/заместник-директор/ УКПППМН Директор/ заместник-директор РУО РДСП/Отдел „Закрила на детето“ РУО ДАЗД МОН ДПС Омбудсман МКБППМН МОН Омбудсман

36 Образователно- възпитателен процес
Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с учители по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите У Ч И Т Е Л И Образователно- възпитателен процес Етичен кодекс Материална база/ финанси Директор Директор Директор РУО Етичната комисия в училището Община МОН РУО РУО РЗИ Омбудсман МОН МОН Омбудсман Омбудсман

37 Образователно- възпитателен процес
Схема на институциите и лицата, ангажирани при проверката на жалби, свързани с директора по въпроси от образователно-възпитателния процес, етичния кодекс, материалната база и финансите Д И Р Е К Т О Р Образователно- възпитателен процес Етичен кодекс Материална база/ финанси РУО РУО Община МОН МОН РЗИ Омбудсман Омбудсман РУО МОН Омбудсман

38 ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА
г.


Изтегли ppt "ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ “СТЕФАН КАРАДЖА” - ВАРНА"

Сходни презентации


Реклама от Google