Пари, банки и финасови пазари

Slides:



Advertisements
Сходни презентации
Монетарна Политика Централна Банка.
Advertisements

Препис на презентация:

Пари, банки и финасови пазари Geldtheorie und -politik Geldtheorie – Монетарна теория Geldpolitik – Монетарна политика 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

Уводни бележки P.Y=M.V - Инфлацията е постоянното и цялостно покачване на паричните цени. Перфектната инфлация е 2% - Перфектният БВП расте нито прекалено бързо, за да създаде инфлация, нито прекалено бавно, за да създаде рецесия. Между 2 и 4%. P.Y=M.V 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

l. Монетарна политика 1. Цели: 1.1 Ниски лихвени нива 1.2 Стабилни цени 1.3 Ниска безработица 2. Инструменти: 2.1 Задължителен банков резерв (RR) 2.2 Дисконтовият процент 2.3 Намаляване на паричната база 2.4 Операции на открития пазар 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

Икономически науки 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

Пари – теоритични школи Области на парично теоритичната мисъл Пари – теоритични школи - теория за предлагане на пари - теория за търсене на пари, - фискалната теория за растежа - фискална външно търговска теория - фискална теория за - теория за лихвата - парични ефекти - теория на паричната политика. - теория за инвестициите - пари и заетост (кривата на Филипс) - Предкласика (17. и 18. век) (Ричард Кантилон) - Класика (18. и 19. век) ( Дейвид Рикардо) - Неокласика (19. и 20. век) (Алфред Маршъл и Артър Пигу) - Кейнсианизъм (20. век) Джон М. Кейнс - Монетаризъм (20. век) Милтън Фриедман - Нова класическа макроикономика (20. век) Томас Дж. Саргент 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

Матрица на монетарната теория   Търсене на пари Предлагане на пари Теория на лихвата Парични ефекти Теория на инфлацията Кривата на Филипс, дискусия Фискална теория на растежа Теория на паричната политика Предкласика 5./II. 6./II./VII. 7./II. 8./II. - Класика 5./III. 6./III./VII. 7./III. 8./III. Неокласика 5./IV. 6./VI. 7./IV. 8./IV. 10./III. Кейнсианизъм 5./V. 6./VIII. 7./V. 8./VI./VII. 9./III. 10./II. Монетаризъм 5./VI. 6./II. 8./IX. 9./IV. 10./IV. Нова класическа макроикономика 5./VII. 9./V. 10./V. 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това Иновация Йозеф Шумпетер описва нововъведенческите процеси като “създаване на нови комбинации” или изменения в развитието на пазара и производството. 1. Пра или предформи на парите quid pro quo 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това Schmuck- und Nutzgeld 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2.Историческо развитие на парите като иновация и причините за това 2. Материални пари Aureus solidus nummus Флорин Вавилон Около 400 години след новата ера 1294 годиниа във Флоренция 1700 години п.н.е 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2.Историческо развитие на парите като иновация и причините за това Сър Томас Греъм: „При утвърден обменен курс лошите пари изместват добрите пари като средство за транзакция, докато добрите пари служат за съхранение на стойността“ 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това 3. Хартиени пари 3.1 Вавилон – 1700г. Преди новата ера 3.2 Китай – 8 век след новата ера 3.3 „Ломбарди“ 12ти век – Италия 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това Един Поунд 1834-та година Международен валутен фонд Основан на 22-ри Юли 1994г. 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това 4. Нематериални пари 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това 5. Парични иновации Икономически подбуди са в основата на възникването и разпространението на паричните иновации. Сред тях: „Financial innovations are new ways to make money” - Federal Reserve Bank of Chicago Ползите на парите Разходите за пари 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

2. Историческо развитие на парите като иновация и причините за това Тенденции в равитието на паричните, кредитни и капиталови пазари Интернационализация Глобализация Секюритизация Маркетизация Фючъризация Институционализация Десинтермедиация 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464

Край 27.6.2019 г. Кирил Младенов 7464