Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

на Комитета за наблюдение на

Сходни презентации


Презентация по темата: "на Комитета за наблюдение на"— Препис на презентация:

1 на Комитета за наблюдение на
X заседание на Комитета за наблюдение на Оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. 29-30 ноември 2018 г. гр. Правец

2 48% 39% 82 % 82,71% 15% 12% 12% 41% 22% 16% 15 %

3 ПО 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по “основната” Транс-европейска транспортна мрежа“ (1) Предоставена БФП – 97,4%; Изплатени средства – 9,4%; Сертифицирани разходи – 4,5%. Изпълнение на показателите от рамката за изпълнение към края на 2018: - „Сертифицирани разходи от СО“ (76 млн. евро) - между 65% и 77%; (изпълнение под 65% от стойността на индикатора се счита за висока степен на неизпълнение); - „Големи проекти в изпълнение“ (2 бр.) – между 50% и 100% в зависимост от навременно завършване на тръжните процедури и начало на дейности по „Елин Пелин – Костенец“. 2% 2% 3% 3% 5% 48 %

4 ПО 1 „Развитие на железопътната инфраструктура по “основната” Транс-европейска транспортна мрежа“ (2) Сравнение с предишния КН: „ Пловдив – Бургас, Фаза 2“ - ФК бе внесен повторно на г. и одобрен от ЕК на г.; - Два големи договора от проекта са в тръжни процедури - „Оризово–Михайлово“ и „Системи за сигнализация и телекомуникации“; - На г. е пуснато движението в у-ка „Скутаре – Белозем“. „Елин Пелин – Костенец“ - Офертите за трите строителни позиции, ТПС и надзора са в процес на оценка, очаквано приключване – в края на 2018 г. (близо една година забавяне) Идентифицирани рискове и предстоящи стъпки: - Завършване на проекта след 2023 г.; - Предложение за фазиране на дейности от проекта в програма г. (след приключване на търговете); - Липса на достатъчно подготвен („зрял“) допълващ проект.

5 ПО 2 „Развитие на пътната инфраструктура по “основната” и “разширена” Транс-европейска транспортна мрежа“ (1) Предоставена БФП – 65,1%; Изплатени средства – 23,9%; Сертифицирани разходи – 20,8% Показателите от рамката за изпълнение към края на 2018 „Сертифицирани разходи от СО“ (63 млн. евро) и „Големи проекти в изпълнение“ (1 бр.) са постигнати. Сравнение с предишния КН: - Подписани са договорите за строителство за Позиция 1 (м. октомври) и Позиция 3 (м. септември) на Тунел „Железница“; - Обявена тръжната процедура за строителство на двата лота на АМ „Струма“, Лот 3.2 (август 2018 г.). 14% 44% 65%

6 ПО 2 „Развитие на пътната инфраструктура по “основната” и “разширена” Транс-европейска транспортна мрежа“ (2) Идентифицирани рискове и предстоящи стъпки: АМ „Струма“ Лот 3.1, Лот 3.3 и тунел „Железница“ - Сравнително бавни темпове на строителството на Лот 3.1; - Обжалване на процедурата за строителство за Позиция 2 от тунел „Железница“. АМ „Струма“, Лот 3.2 - ФК е представен за становище на Jaspers и се очаква да бъде подаден за одобрение в УО в началото на 2019 г.; - Очаквано завършване на строителството – края на 2023 г. при издадено разрешение за строителство през м. април 2020 г.; - Значителен финансов недостиг за реализация на проекта. - ТП за подготовка на АМ „Черно море“ бе оттеглена от АПИ.

7 ПО 3 „Подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и развитие на устойчив градски транспорт“ Предоставена БФП – 96,6%; Изплатени средства – 62,6%; Сертифицирани разходи – 45,6% Показателите от рамката за изпълнение към края на 2018 „Сертифицирани разходи от СО“ (105 млн. евро) и „Големи проекти в изпълнение“(1 бр.) са постигнати: Сравнение с предишния КН: - Двата етапа на Линия 3 на метрото се изпълняват с ускорени темпове; физическо изпълнение на Eтап I – 79% и на Етап II - 44%; - Мултимодален транспорт (реконструкция на ключови гарови комплекси) - ДБФП (3,2 млн. евро) за три жп гари Искър, Казичене и Подуяне в у-ка „София-Елин Пелин“, финансиран по МСЕ; четири жп гари в тръжна процедура. 40% 94,25% 94,46%

8 ПО 4 „Иновации в управлението и услугите...“ (1)
Предоставена БФП – 42,2%; Изплатени средства – 3,5%; Сертифицирани разходи – 3,2%; ръст в договарянето, но без промяна на сключени договори и разплатени средства; Изпълнение на показателите от рамката за изпълнение към края на 2018: - „Сертифицирани разходи от СО“ (7,7 млн. евро) - 62% - под 65% от стойността на индикатора се счита за висока степен на неизпълнение; - „Инфраструктурни проекти в изпълнение“ (1 бр.) – 100%. 4% 5%

9 ПО 4 „Иновации в управлението и услугите...“ (2)
Сравнение с предишния КН (по области на интервенция): „Морски пристанища (TEN-T)“ (7,8 млн. евро) – свободни средства 7,11 млн. евро - Очаква се ДППИ да подаде ФК за ППС и PCS „Вътрешни водни пътища и пристанища (TEN-T)“ (13,65 млн. евро) – бюджетът е договорен на 100% - Стартиране на тръжните процедури за доставка на комплект механизация и плавателни съдове за извършване на драгажна дейност (10,5 млн. евро) „ИТС“ (52,61 млн. евро) – свободни средства 35,74 млн. евро - Подписани са ДБФП за проектите: Система за управление на влаковата работа (9,2 млн. евро) и Система за превенция на риска в морските пристанища (3,1 млн. евро); - Напредък по подготовка на тръжните процедури за проектите на НКЖИ (СУВР, ЕТCS), но все още без принос към усвояване на средства.

10 ПО 5 “Техническа помощ” Договорени средства: 31 317 473 евро (65,41%)
Изплатени средства: евро (25,21%) - Изпълнението на бюджета на оста се движи с добри темпове; - Има подписан ДБФП за Разширение на Линия 3 на метрото “ул. Шипка – бул. Гео Милев – бул. Цариградско шосе“ (6 км и 6 метро станции); - Не са идентифицирани трудности при изпълнение на ПО 5. Общо за ОПТТИ: Подадени са 59 бр. ФК, от които 10 оттеглени, 2 отхвърлени, 44 одобрени (19 бр. по ТП) и 3 в етап на оценка.

11 Подготовка за програмен период 2021-2027 г.
ОПТТИ 2014–2020 г. финансира подготовката на бъдещи инвестиционни проекти в транспортния сектор: - Железопътни: „Модернизация на жп линия с Македония“, „Модернизация на жп линия със Сърбия“; - Пътни: АМ „Русе - Велико Търново“ и Път І-1 /Е-79/ „Видин-Монтана-Враца“; - Интермодалност: Линия 3, Етап 3 „кв. Хаджи Димитър – ж.к. Васил Левски“ (3 км и 3 метростанции) и Етап 4 „ул. Шипка – кв. Гео Милев – кв. Слатина – Зала Арена Армеец - бул. Цариградско шосе“ (6 км и 6 метростанции); - Водни: Насърчаване на корабоплаването по р. Дунав – с проекта „Техническа помощ за ревизиране и допълване на предпроектното проучване за подобряване на корабоплаването в общия българо-румънски участък на р. Дунав, (Fast Danube)“, финансиран от МСЕ. Всички проекти са с одобрено финансиране и в изпълнение.

12 Индикативна годишна работна програма (ИГРП) за 2019 г.
Проект на ИГРП публикуван за предварително обсъждане на г., със срок за коментари г. ИГРП 2019 г. представя свободния финансов ресурс за предоставяне на БФП към г., по всички процедури на ОПТТИ 2014–2020 г. Всички процедури са обявени на г., като проектни предложения могат да бъдат подавани не по-късно от г. ПО1 - общата стойност на допустимите разходи по двата големи проекта значително надвишава свободния финансов ресурс и свободния ресурс ще допълни недостига (34,5 млн. лв.) ПО2 - свободните средства по оста ще бъдат предоставени за изпълнение на проекта Лот 3.2 на АМ „Струма“ (460,8 млн. лв.) ПО3 – наличен ресурс само за реконструкция на ключовите гарови комплекси (28,2 млн. лв.) ПО4 – наличен ресурс за две области на интервенция (морски пристанища -13,9 млн. лв. и интелигентни транспортни системи - 75,9 млн. лв.) ИГРП бе приета на заседание на СКУСЕС на г.


Изтегли ppt "на Комитета за наблюдение на"

Сходни презентации


Реклама от Google