Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Промяна в потребителското поведение в условията на криза

Сходни презентации


Презентация по темата: "Промяна в потребителското поведение в условията на криза"— Препис на презентация:

1 Промяна в потребителското поведение в условията на криза

2 Малко дати и статистика
Декември 2008 г. - САЩ; Януари 2009 – Великобритания; Ноември 2008 – Германия, Италия, Испания, Япония, Швеция; Ноември 2009 – по-голямата част от дуржавите в Еврозоната; Май 2009 – Франция, Австрия, Белгия ...; г – Офицялно обявена рецесия в България;

3 По време на криза... Кризата е проблем, но и възможност (дори и в символа на китайския йероглиф). Възможността е нещо, от което някои могат да се възползват, а други да пропуснат. Трябва някой неща да се правят а други не. Какво е добре да се прави? Какво не е добре да се прави?

4 Какво правим по време на рецесия?
Търсим възможности; Спираме да работим; Надявам се да не ни засегне; Продължаваме както винаги сме работили; Намалавяме разходите; Правим нови инвестиции; ИНФОРМИРАМЕ СЕ!

5 Какво е добре да се направи?
За нас е важен пазарът; Пазарът е съставен от потребители; Какво правят потребителите? Как се променя потреблението? Да попитаме поребителите, те ще си кажат. Да направим потребителско изследване;

6 Кризата – мнения и оценки

7 Оценка на събитията

8 Оценка на събитията

9 Отражение върху домакинствата

10 Степен на засегнатост

11 Потребление на домакинството Оценка през декември 2009 г.

12 Доходи Оценка през декември 2009 г.
Доходи Оценка през декември 2009 г.

13 Потребителски разходи Оценка през декември 2009 г.

14 Очаквания за 2010 г.

15 Излизане от кризата Оценка през декември 2009 г.

16 Продуктова кошница

17 Очаквания за 2010 г. Ежедневни стоки (1)
Очаквания за 2010 г. Ежедневни стоки (1)

18 Очаквания за 2010 г. Ежедневни стоки (2)

19 Очаквания за 2010 г – Ежедневни стоки (3)

20 Козметични продукти

21 Очаквания за 2010 г. - унисекс продукти

22 Очаквания за 2010 г. дамски продукти

23 Очаквания за 2010 г. мъжки продукти

24 Домакински уреди

25 Телевизионна и аудио техника

26 IT продукти

27 Едра бяла техника

28 Едра техника

29 Заведения за хранене и веселие

30 Промяна в посещенията на заведения Очаквания за 2010 г.

31 Планове на домакинствата

32 Планирани/реално извършени дейности2009 г.

33 Извършвани дейности оценка в края на 2009 г. (1)

34 Финанси

35 Спестяване оценка в края на 2009 г.

36 Отделяни средства за спестяване Оценка в края на 2009 г.
Отделяни средства за спестяване Оценка в края на 2009 г. База: Лицата, заявили, че са отделяли пари за спестяване – 19,6% от изследваната съвкупност.

37 Банков влог

38 Необходимост от кредитиране

39 Основни модели на поведние
Свиване на потреблението в категорията; Превключване към по-евтини марки; Намалено потребление и по-евтини марки; Отказ от потребление на категорията; Търсене на заместители на категорията; Налице е съществена промяна в модела 40

40 Реакцията на компаниите
Намаляване на цените – чисто ценови предложения; Промо предложения – количество и цени; Репозициониране на марки – търсене на нови ниши/пазари; нови аргументи за покупка; нова линия на комуникацията; нови ценови сегменти; Специално създадени продуктови серии (предложения); Свиване на асортиментното разнообразие; 41

41 Последиците Трайно обезценяване на марки. Промяна на имиджа на марите.
Свиване на потреблението И още Но най-важното е, че потребителите са променили своето поведение и то няма да бъде никога такова каквото е било преди кризата. 42

42 Какво трябва да направят компаниите
Да търсят; Да анализират; Да бъдат гъвкави; Да ..... Най-вече да приложат различен адекватен модел в бизнеса, съобразен с новите пазарни обстоятелсва. 43

43 Време за въпроси!


Изтегли ppt "Промяна в потребителското поведение в условията на криза"

Сходни презентации


Реклама от Google