Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Програмен координатор

Сходни презентации


Презентация по темата: "Програмен координатор"— Препис на презентация:

1 Програмен координатор
Програма “Подкрепа за ИКТ политики от Рамкова програма “Конкурентоспособност и иновации” Тема 1. ИКТ за ниско въглеродна икономика и „интелигентна” мобилност Тотка Чернаева МТИТС Програмен координатор

2 Тема 1: Обща информация Тази тема подкрепя политиката на ЕС за преход към енергийно ефективна и ниско-въглеродна икономика чрез мобилизиране капацитета на ИКТ за: Подобряване на енергийната ефективност чрез наблюдение и директно управление на консумацията на енергия на сградите в ЕС; в този сектор има потенциал за намаляване на консумацията с 11 % до 2020 г. (Съобщение на ЕК COM (2009)111) Подобряване на водната ефективност с над 40 % чрез технологични инoвации и промяна в поведението на потребителите. (Съобщение на ЕК COM (2007) 414) Намаляване на замърсяването с въглероден диоксид от транспортните системи и повишаване безопасността на транспорта. Индикативен бюджет: 19М€

3 Тема 1: Цели 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение 1.2. ИКТ за водна ефективност 1.3. Кооперативни системи за управление на енергийно ефективен транспорт 1.4. Подкрепа на изпълнението на инициативата e-Call чрез системата за спешни повиквания с единия европейски номер 112

4 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение
В конкурса за 2008 г. се подкрепяха проекти за енергийна ефективност в обществени сгради и пространства. През 2009 г. се финансираха проекти за енергийна ефективност в сгради със социално предназначение. Тази година тематика се допълва с водна ефективност. Избран е публичният сектор, защото той може да демонстрира на частния сектор как се постига енергийна и водна ефективност на сградите с помощта на ИКТ. Под “сгради със социално предназначение” се разбират – общински или държавни жилищни сгради или такива, които са собственост на други организации, но се отдават на приемливи наеми.

5 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение
Финансират се няколко пилотни проекта тип В с до 9,5 М€ Цел: да демонстрират в реални условия как модерни ИКТ базирани компоненти и системи (напр. за интелигентно измерване на консумацията, интелигентно осветление, силова електроника за интегриране и управление на местни възобновяеми източници на енергия и др.) могат да допринесат за намаляване на консумацията на електроенергия и вода в сградите със социално предназначение. По отношение на енергийната ефективност проектите трябва да демонстрират над 15 % намаление на консумацията в пиковите часове и на годишна база. Намалението на консумацията на енергия и вода трябва да се постигне: На ниво крайни потребители – да получават информация почти в реално време за действителната консумация и стимули за промяна на поведението. На ниво сграда/квартал - чрез използването на ИКТ за управление на възобновяеми източници на енергия, местно отопление и др.). Използваните ИКТ системи трябва да демонстрират, че могат да работят без да предизвикват нестабилност в енерго-разпределителната инфраструктура; и че общите годишни емисии на СО2 в тези сгради могат да бъдат намалени с 20 %.

6 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение

7 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение
Условия и характеристики Фокусът е върху внедряване на иновативни услуги. Проектите трябва да се основават на ИКТ решения - резултат на НИРД, прототипи на нови услуги или на комбинация/интегриране на решения, налични на пазара. Консорциумът трябва да включва доставчици на технологии и услуги, собственици на групи от сгради със социално предназначение, както и публични институции на национално, регионално или местно равнище и представители на статистически значителен брой крайни потребители. Пилотните решения трябва да се тестват в реални условия, да се валидират в продължение поне на 1 година и като резултат да се разработят функционални спецификации. Предложенията трябва да са в съответствие със стандартите за оперативна съвместимост и да осигуряват спазване на етичните принципи и защита на личните права. Проектите трябва да създадат референтни материали, като насоки, наръчници, учебни материали и др. които да бъдат широко разпространени, за да се осигури възможност за широко внедряване или репликиране на тестваните и валидирани пилотни решения в ЕС. Дейностите по разпространение на резултатите от проекта трябва да бъдат съществена част от работата на екипа, който трябва да е готов да споделя информация с други проекти, които ще бъдат финансирани по този конкурс.

8 1.1. ИКТ за енергийна и водна ефективност в сгради със социално предназначение
Обхват на дейностите Пилотно внедряване на ИКТ решения Тестване и валидиране в реални условия Функционални спецификации и референтни материали Разпространение и постигане на устойчивост на резултатите Очаквано въздействие Даване възможност на крайните потребители да играят централна роля за повишаване на енергийната ефективност, намаляване на емисиите на СО2 и отваряне на енергийния пазар. Разширяване на пазара на ИКТ базирани решения и услуги за енергийна и водна ефективност.

9 1.2. ИКТ за водна ефективност
Ще се финансира една тематична мрежа с до 0,5 М€. Цел: Да осигури форум на всички заинтересовани страни за обмяна на опит и изграждане на консенсус относно потенциала на ИКТ за подобряване ефикасността на управлението на водоснабдяването и консумацията на вода. Дейностите включват: Обмен на добри практики, документация и експертиза относно широкото внедряване на ИКТ решения за водна ефективност между водоснабдителните компании. Улесняване разработването и разпространението на стандартизирани ИКТ решения за водна ефективност. Качествена и количествена оценка на въздействието на ИКТ върху управлението на водоснабдяването и и консумацията на вода.

10 1.2. ИКТ за водна ефективност
Условия и характеристики Мрежата трябва да бъде отворена както за публични, така и за частни водоснабдителни компании, да включва ИКТ фирми - доставчици на иновативни решения и услуги, регионални и местни власти, отговорни за политиката във водоснабдяването. Предложението трябва да е фокусирано върху събиране и обмяна на опит относно начините за преодоляване на бариерите пред внедряването на ИКТ решения и услуги за водна ефективност и за гарантиране на широкото им разпространение и използване. Специално внимание трябва да се обърне на оперативната съвместимост и използването на общи стандарти в рамките на ЕС. Очаквано въздействие Широко разпространение на ИКТ решения и услуги за управление на водната ефективност. Повишаване осведомеността на потребителите относно недостига на водни ресурси и промяна в тяхното поведение с оглед намаляване на консумацията.

11 1.3. Кооперативни системи за управление на енергийно ефективен транспорт
Ще се финансират 3 пилотни проекта тип В с до 4 М€. Цел: Да се улесни внедряването и използването на кооперативни услуги за управление на мобилността в Европа. Пилотните проекти трябва да доведат до разработване на спецификации за обществени доставки на усъвършенствани кооперативни системи и услуги за управление на трафика, базирани на комуникации превозно средство към превозно средство и превозно средство към транспортна инфраструктура. Тези системи и услуги трябва да способстват за значително подобряване на безопасността и енергийната ефективност на транспорта. Условия и характеристики Пилотните проекти трябва да бъдат фокусирани върху приложения за енергийна ефективност в следните ключови технологични области: Екологосъобразни системи за: управление и контрол на трафика; навигация и пътна информация; Екологосъобразни промени в поведението на водачите и екологосъобразно шофиране.

12 1.3. Кооперативни системи за управление на енергийно ефективен транспорт
Условия и характеристики Трябва да се вземат предвид всички видове транспорт и логистика в съответствие се принципа за ко-модалност на Европейската транспортна политика. Консорциумът трябва да включва представители на националните министерства и операторите, отговорни за работата на транспортните мрежи в аспекти като безопасност, ефикасност, устойчивост, поддръжка, управление на трафика и пътната информация, както и представители на индустрията и потребителите. Предложението трябва да включва план за дългосрочно разпространение на пилотните системи и услуги след изпълнението на проекта. Специално внимание трябва да се обърне на оперативната съвместимост и използването на общоприети стандарти. Проектите трябва да се допълват с предишни проекти, финансирани по програмата или по други програми, напр. 7-ма рамкова програма, и да са ясно фокусирани върху усъвършенстването на кооперативните елементи на системите за управление на транспорта. Предложенията трябва да включват реалистични количествено оразмерени индикатори за наблюдение на изпълнението на проекта на всички етапи.

13 1.3. Кооперативни системи за управление на енергийно ефективен транспорт
Очаквано въздействие Принос за широкото внедряване на иновативни ИКТ базирани услуги за управление на мобилността в Европа, водещи до устойчиви и енергийно ефективни транспортни системи и намаляване на емисиите на CO2. Повишаване готовността на държавите членки на ЕС за инвестиции в модернизирането на техните ИКТ базирани инфраструктури за управление на мобилността (по-специално, комуникационните и сензорните мрежи).

14 1.4. Подкрепа на изпълнението на инициативата e-Call чрез системата за спешни повиквания с единния европейски номер 112 Широкото внедряване на пан-европейската услуга за спешни повиквания от превозните средства e-Call е приоритет на инициативата “Интелигентна кола” в рамките на i2010 и на Плана за действие на ЕС “Интелигентни транспортни системи”. Технологиите, които правят възможна тази услуга вече са достатъчно зрели за внедряването и. e-Call има много висок потенциал за намаляване на броя на фаталните инциденти по пътищата и на вредните емисии. Ще се финансира един пилотен проект тип А с до 5 М€. Цел: Да се подготви развитието на ИКТ инфраструктурата, базирана на GNSS локализация за реализиране на тази пан-европейска услуга. Очакван резултат: да се увеличат значително инвестициите на държавите членки в хармонизираното изграждане на инфраструктурата за e-Call.

15 1.4. Подкрепа на изпълнението на инициативата e-Call чрез системата за спешни повиквания с единния европейски номер 112 Условия и характеристики Държавите членки трябва да надстроят своите инфраструктури с оглед да поддържат услугата 112 в комбинация с услугата e-Call. Пилотният проект трябва да осигури поддържането на услугите за голям брой превозни средства с вградени e-Call устройства. Работата включва внедряване на e-Call дискриминатор ("eCall flag") в системите на мобилните оператори, за да се осигури предаване на повикванията до най-подходящия център за спешни повиквания. Може да се адресира и предаването на информация от публичните точки за отговор на спешните повиквания PSAP (Public Safety Answering Points) до центровете за управление на трафика, както и интегрирането на други услуги в платформата на e-Call. Консорциумът трябва да има план за дългосрочно развитие и устойчивост след завършване на пилотната фаза на проекта.

16 1.4. Подкрепа на изпълнението на инициативата e-Call чрез системата за спешни повиквания с единния европейски номер 112 Условия и характеристики Специално внимание трябва да се обърне на оперативната съвместимост и използването на съществуващи стандарти. Проектът трябва да се основава на резултатите от работата на Европейската платформа за реализация на услугата e-Call (European e-Call Implementation platform) – координационна структура, създадена от ЕК с участието на държавите членки и представителство на бизнеса. Предложенията трябва да включват реалистични количествено оразмерени индикатори за наблюдение на изпълнението на проекта на всички етапи. Очаквано въздействие Ускоряване разпространението на пан-европейската услуга за спешни повиквания от превозните средства e-Call и на други публични и частни услуги и приложения, поддържани от платформата и телематиката на e-Call. Укрепване на консенсуса и партньорството между заинтересованите страни - държавите членки, индустрията, гражданското общество.

17 За повече информация: DG INFSO Unit H4 “ICT for Sustainable Growth”
Mailbox: eSafety Website: eSafetySupport website (eCall Toolbox) COMeSafety


Изтегли ppt "Програмен координатор"

Сходни презентации


Реклама от Google