Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

ИНФОРМАЦИОННА КОНФЕРЕНЦИЯ „ТРАНСПОРТНИ ИНФРАСТРУКТУРИ“

Сходни презентации


Презентация по темата: "ИНФОРМАЦИОННА КОНФЕРЕНЦИЯ „ТРАНСПОРТНИ ИНФРАСТРУКТУРИ“"— Препис на презентация:

1 ИНФОРМАЦИОННА КОНФЕРЕНЦИЯ „ТРАНСПОРТНИ ИНФРАСТРУКТУРИ“
по проект „Управление на риска при мащабни инфраструктури в румънско-българската трансгранична област“ Код на проекта ROBG-23 ( )

2 Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“
Оценка на риска и подобряване ефективността на българските пристанища в трансграничния регион Румъния – България Ангел Ангелов Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“

3 Mеждународни стандарти, проекти и добри практики, свързани с оценка на риска
1.Международни регламенти и стандарти: 1.1. Международен кодекс за управление на безопасната експлоатация на кораби и предотвратяване на замърсяването (ISM Сode) 1.2. Кодекс за безопасност и здраве в пристанищата, МОТ, 2005 1.3. ISO 31000:2009 Управление на риска – принципи и указания и ISO 31010:2009 1.4. Анекс SL на Консолидирано допълнение по ISO на директиви ISO/IEC

4 Mеждународни стандарти, проекти и добри практики, свързани с оценка на риска
1.Международни регламенти и стандарти: 1.5. ISO 9001:2015 Системи за управление на качеството. 1.6. ISO 14001:2015 Системи за управление по отношение на околната среда. 1.7. ISO/IEC 27001:2013 Системи за управление на сигурността на информацията. 1.8. OHSAS 18001:2007 Системи за управление на здравето и безопасността при работа. 1.9. MSS 1000:2014 Спецификация и ръководство за система за управление

5 Mеждународни стандарти, проекти и добри практики, свързани с оценка на риска
2. Международни проекти и добри практики 2.1. Проект Морски навигационни и информационни услуги (MarNIS) 2.2. Кодекс за морска безопасност на пристанищата в Нова Зеландия и Насоки за оценка на риска и системи за управление на безопасността в пристанищата на Нова Зеландия. 2.3. Кодекс за морска безопасност на пристанищата в Обединеното кралство и Ръководство за добри практики в пристанищните морски дейности. 2.4. Ръководство за разработване и прилагане на пристанищна система за управление на безопасността, здравето и околната среда. 2.5. Оценка на морския риск – доклад за офшорна технология.

6 Mеждународни стандарти, проекти и добри практики, свързани с оценка на риска
Разработването на методика за количествена оценка на риска в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение се базира на международния стандарт ISO По този начин се цели прилагане на единен, международно признат и структуриран подход, обхващащ всички дейности.

7 Процес по управление на риска (ISO 31000)

8 Етапи при процеса „Управление на риска“
І етап „Установяване на контекста“ Това включва идентифициране на обхвата на системата за управление на риска – дейности, физическо местоположение и граници, нормативен контекст и др. От особена важност на този етап е да се дефинират ясни критерии за значимост на риска, които да се използват на етапа преценяване на риска.

9 Етапи при процеса „Управление на риска“
ІІ етап „Оценяване на риска“ се състои от три части: 1. Идентифициране на риска“ – съобразно спецификата на дейностите и въздействията в пристанищата, идентифицирането на възможните рискове се основава на експертния анализ за възможните заплахи и уязвимости в няколко големи (генерични) области.

10 Етапи при процеса „Управление на риска“
ІІ етап „Оценяване на риска“ се състои от три части: 2. Анализ на риска - включващ количествена оценка на отделните рискове. На този етап е важно да се приложи холистична система при анализа на риска, която позволява съпоставяне и оценка на риска в различните аспекти. В настоящата методика е приет методът за количествен анализ „Матрица на последствията и възможностите”.

11 Етапи при процеса „Управление на риска“
ІІ етап „Оценяване на риска“ се състои от три части: 3. Преценяване на риска - процес на взимане на решение за това, кои измежду идентифицираните рискове са приемливи (т.е. може да се приемат така както са и не е нужно да се предприемат действия) и кои от идентифицираните рискове са неприемливи.

12 Етапи при процеса „Управление на риска“
ІІІ етап „Третиране на риска“ формулират се мерки за третиране по отношение на неприемливите рискове и тези, които могат да се толерират, но при определени условия.

13 Организационна структура по прилагане на методиката
Организационна структура по прилагане на методиката ЕКИП ЗА ОЦЕНКА НА РИСКА (ЕОР) ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЕОР ЗАМЕСТНИК-ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ЕОР ТЕХНИЧЕСКИ СЪТРУДНИК (ТС) НА ЕОР ПОСТОЯННИ ЧЛЕНОВЕ НА ЕОР ВРЕМЕННИ ЧЛЕНОВЕ НА ЕОР ЕОР се назначава от ръководителя на структурата/предприятието

14 Задачи на ЕОР по установяване на обстоятелствата (контекста) на оценката
1.Установяване на външните обстоятелства. 2. Установяване на вътрешни обстоятелства, свързани с процеса на управление на риска. 3. Определяне на критерии за значимостта на риска.

15 Матрица на риска Настоящата методика приема принципа ALARP за категоризиране на риска. НЕПРИЕМЛИВ РИСК A L A R P ЗОНА ПОСЛЕДСТВИЯ ПРИЕМЛИВ РИСК ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПОЯВА

16 Регистър на рисковете Матрица на количествените стойности за нивото на последствията

17 Регистър на рисковете Скала на възможността за настъпване на риска

18 Матрица на количествената стойност на риска

19 Преценяване на риска Резултатът от преценяването на риска е определяне от страна на ЕОР на тези рискове, за които ще се идентифицират и анализират възможните въздействия.

20 Въздействие върху риска
Въздействието върху риска включва избор и внедряване на една или повече възможности за изменение на риска. Въздействието върху риска следва да се разглежда като един итерационен процес, включващ: оценяване на въздействието върху риска; решение дали нивата на остатъчния риск са допустими; когато не са допустими, пораждане на ново въздействие върху риска; оценяване на ефикасността на това въздействие върху риска.

21 Анализ на разходи и ползи
Настоящият модел за анализ на разходи и ползи (АРП) предоставя помощ за изграждане на информирана преценка и вземане на компетентно решение от страна на ЕОР при анализа и приоритизирането на мерките за въздействие върху риска. Описаният тук АРП позволява с висока степен на обективизъм да бъдат оценени мерките за въздействие на риска.

22 За контакти: www.interregrobg.eu
Ангел Ангелов Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ тел.: , е-mail: Съдържанието на този материал не представлява непременно официалната позиция на Европейския съюз.


Изтегли ppt "ИНФОРМАЦИОННА КОНФЕРЕНЦИЯ „ТРАНСПОРТНИ ИНФРАСТРУКТУРИ“"

Сходни презентации


Реклама от Google