Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

За приложните аспекти на физичните знания и дидактичната игра

Сходни презентации


Презентация по темата: "За приложните аспекти на физичните знания и дидактичната игра"— Препис на презентация:

1 За приложните аспекти на физичните знания и дидактичната игра

2 Образователните цели са:
Учениците да: Разпознават условията за увеличаване или намаляване големината на силата на триене. Разкриват механизма на действие на въздушното съпротивление. Познават правила за безопасно управление при променливи условия. Обясняват как силите на триене и въздушното съпротивление, се отразяват на движението; Описват къде силите на триене се проявяват в живота; Дават примери за използване на начини за увеличаване или намаляване на силата на триене. Образователните цели са:

3 Интерактивният образователен процес се характеризира с голямо разнообразие от методи.
Ситуационни дискусионни опитни или емпирични

4 Ситуационни методи – най-обещаващата новост в дидактиката на ХХІ в.
методът на конкретната ситуация (кейс-стъди) Казуси симулация игри ролеви игри, драматизации.

5 Дискусионни методи са:
Беседи дебати дискусии мозъчна атака обсъждане.

6 В конкретният случаи са използвани:
РОЛЕВИ ИГРИ  служат за обучение и възпитание на участниците в тях  описани от психотерапевта Джейкъб Морено  обикновено се практикува под формата на театрална импровизация по зададена тема  чрез пресъздаване на конкретна ситуация се експериментират и усвоят нови поведенчески стилове  допринася за промяна на нагласите  наподобява реалния свят и дава възможност на обучаваните да потърсят алтернативни подходи при справяне с определени ситуации

7  спор на няколко души по определена тема от противоположни гледни точки
 реализира се по определени правила и има специална структура  не е достатъчно само изразяване на различни мнения  директно се отговоря на аргументите, представени от другия  сравнява се позицията с тази на опонента  основна цел е да се убеди трета, неутрална страна, че аргументите на едната страна са по-добри от тези на опонента  ”Уважавай другите” - воденето на дебат не засяга личността и не трябва по никакъв начин да прави по-малко значим или да унижава друг човек ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЕБАТ

8 Подготовката на дидактическата игра „Съд на силата на триене“ преминава през следните етапи:
разясняване на игровата ситуация „Съдебен процес“ и правилата на играта разпределяне на ролите насочване към подходяща литература и др.

9 С пресъздаване на обстановката в съдебната зала и „потопяването“ на учениците в атмосферата на съдебния процес, играта протича по следния план: 1.Даване ход на делото от прокурора; 2.Обвиняемата (силата на триене) разказва за себе си; 3.Предявяване на обвинения към нея; 4.Пледоарии на защитата; 5. Произнасяне на присъдата от съдията (обобщение); 6.Получаване на поздравителни телеграми от видни физици за овладените знания и постигнатите резултати.

10 Из съдебния процес…… Днес се разглежда дело №1 на училищния върховен съд .Обвиняема по делото е силата на триене. Обвинители в този процес са момчетата от 8 –б , а защитници –момичетата от класа. Да влезе подсъдимата. Подсъдима,вашето име, бащино и фамилия

11 Сила на триене-физична.
Моите родители са Галилео Галилей и Кулон. За моето съществуване са се досетили ,когато Галилей е изследвал механичното движение на телата. Аз се появявам винаги когато едно тяло се плъзга по повърхността на друго. Имам и две сестри-сила на триене при търкаляне и сила на триене при покой

12 Обвиняваме я за това ,че поради нейното действие
се увеличава разхода за гориво на превозните средства /Установено е ,че ако ни се отдаде да отстраним триенето само в двигателя , то при същото гориво мощността на двигателя би се увеличила с 25% Износват се движещите части на машините /тук се набляга и на икономическия ефект от това износване и начините за намаляване на вредното влияние/

13 Но се износват и обувките ,които носим , дрехите ,които обличаме ,тебеширите ,с които пишем , поради което имаме икономически загуби.Особено опасно е износването на автомобилните гуми/Решава се задача за спирачния път и пътната обстановка/ Силата на триене си позволява да издевателства и в човешкото тяло. Поради нея се получават заболявания на костната система. / Разказва се за клиниката за ендопродезиране в града/

14 Полезна е при движение на телата
/без нея ние не можем да направим и крачка; Автомобилите биха боксували, а движещите се небиха могли до спират/ Смятам,че силата на триене е невинна, защото в повечето случаи тя е полезна.Например: В строителството-тухлите се изкачват по движеща се лента; Направата на купчини пясък;използването на болтове и гаики.

15 В машиностроенето-не би могло чрез трансмисията да се предаде движещата
сила на един двигател до различни машини В текстила: -при голямо f тр.-не се разпадат нишките на редките памучни платове -при малко f тр.-изработване на немокрещи се платове.

16 В спорта: -Използване на обувки със шпайкове при лекоатлетите и футбола -различната сила на триене при ските и фигурното пързаляне -при игра на гимнастически уреди се увеличава силата на триене, а благодарение покритите с гума ръкавици са спасени много голове

17 В дървообработването-струговане , рендосване
В земеделието-при оран В музиката-свирене на струнните инструменти

18 Силата на триене задържа
в устойчиво положение предметите около нас , като не им позволява да се движат ,когато това не е необходимо. Ако я нямаше тази сила хората нямаше да получат огъня и човечеството да осъществи този огромен прогрес/Разказва се легендата за Прометей/

19 Триенето се отнася към такива природни явления, с които човек се сблъсква през целия си живот буквално всяка минута.Без нея не би бил възможен нормален живот. След като изслуша и двете страни, съдът дойде до следното решение: Да се разширява с всички средства използването на положителните и да се води борба с отрицателните страни на дейността на силата на триене , за което непрекъснато да се изучават и задълбочено да се осмислят законите на физиката ,да се прониква в тайните на природата и да се поставят те в служба на човека ! Закривам заседанието на съда.


Изтегли ppt "За приложните аспекти на физичните знания и дидактичната игра"

Сходни презентации


Реклама от Google