Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНОВАЦИИТЕ В РУСЕНСКА ОБЛАСТ

Сходни презентации


Презентация по темата: "ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНОВАЦИИТЕ В РУСЕНСКА ОБЛАСТ"— Препис на презентация:

1 ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНОВАЦИИТЕ В РУСЕНСКА ОБЛАСТ
РУСЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „АНГЕЛ КЪНЧЕВ” ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНОВАЦИИТЕ В РУСЕНСКА ОБЛАСТ проф. д-р В.Пенчева 07 АВГУСТ 2014 г.

2 ИНОВАЦИЯ Иновацията е въвеждане в употреба на някакъв нов или значително подобрен продукт (стока или услуга) или производствен процес, на нов метод за маркетинг или на нов организационен метод в търговската практика, организацията на работните места или външните връзки. Минимален признак за една иновация е изискването продуктът, производственият процес, методът за маркетинг или организация да е нов (или значително подобрен) за практиката на дадена фирма. Това включва в категорията на иновациите продукти, производствени процеси и методи, които фирмите са създали първи и/или продукти, производствени процеси и методи, заимствани от други фирми или организации.

3 ИНОВАЦИЯ Терминът иновация произлиза от латинското „novatio“, и преведен дословно Innovatio означава „по посока на изменението“. Общ признак на иновацията е обстоятелството, че тя следва задължително да се внедри. Нов или усъвършенстван продукт се счита за внедрен, когато е излязъл на пазара. Новите производствени процеси, маркетингови методи или организационни методи се считат за внедрени, когато те реално се използват в дейността на фирмата.

4 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Иновационната дейност представлява всички научни, технологични, организационни, финансови и търговски действия, от които реално произтича реализацията на иновациите, или които са замислени с тази цел. Някои видове иновационни дейности са иновационни сами по себе си, други не притежават това свойство, но също са необходими за осъществяването на иновацията. Иновационната дейност включва също и изследвания и експериментални разработки, несвързани пряко с разработването на конкретна иновация

5 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Характерът на иновационните дейности в различните фирми е различен. Някои фирми се занимават със съвсем ясно изразени иновационни проекти – в това число разработка и внедряване на определен нов продукт, докато други се занимават предимно с това да внасят нови и нови подобрения в своята продукция, производствени процеси и операции. И двата вида фирми могат да се считат за иновационни, тъй като иновацията може да се състои от реализацията на единично съществено изменение или от цяла редица по-малко значителни подобряващи изменения, които в своята съвкупност образуват значително изменение.

6 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Развитието на България в областта на иновациите през последното десетилетие е под очакванията. Стратегически документи Националната иновационна стратегия през 2004 г.; Националната програма за реформи (НПР) г. (която е поставила конкретни цели за увеличаване на НИРД от 0.6 % от БВП през 2012 г. на 1.5% до 2020 г.); Стратегията за интелигентна специализация на Р. България

7 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Българските фирми в областта на иновациите спрямо средното за ЕС-27 (2011 г.) Разходи от БВП за НИРД на бизнеса BG-0.3% EU-1.23% Публични разходи за НИРД от БВП BG-0.29% EU-0.76% Общо разходи за НИРД от БВП : BG-0.59% EU-1.99%

8 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ

9 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Според класацията на Иновационния съюз през 2012 г. България е в групата на плахите иноватори и заема последно място в ЕС27 Според класацията на Глобалния иновационен индекс през 2012 г. България заема 43 място в света (пред Полша, Румъния и Гърция)

10 ИНОВАЦИОННА ДЕЙНОСТ Иновационната дейност предполага: Развитие на човешкия ресурс; Създаване на ново знание; Трансфер и приложение на прогресивни технологии; Наличие на финансов ресурс за внедряване на иновативни решения; Развитие на пазарите.

11 ИНОВАЦИОННА ФИРМА Иновационна е фирмата, която е внедрила някаква иновация. ВИДОВЕ ИНОВАЦИИ Иновациите биват четири типа: Продуктови; Производствени; Маркетингови; Организационни.

12 Структура на национална иновационна система

13 Финансиране на иновациите
1. Национален иновационен фонд към Министерството на икономиката и енергетиката; 2.Националния фонд Научни изследвания към Министерството на образованието и науката; 3. Фонд за акселерация и начално финансиране с частните посредници “Eleven” и “LAUNCHub” по инициативата JEREMIE ; 4.Програми за насърчаване заетостта на млади специалисти в малки и средни предприятия; 5. Финансиране от частния сектор

14 Специализация на област Русе за иновации
Предложение за Специализация на област Русе за иновации 1. Екоиновации, включително и енергийна ефективност; 2.Секторна специализация на развитите производства в областта: транспортни услуги; шивашка промишленост и др. 3.Използване на природния капитал за: земеделие, горско стопанство и туризъм.

15 МЕРКИ 1. Кампании сред фирми и широката общественост Тази кампании следва да разясни не само необходимостта от иновации, но и да представи успешни примери на иновативни фирми. Образът на област Русе в страната и зад граница, понастоящем се свързва преди всичко с традиционни дейности. Необходимо е тази представа да бъде променена и оластта да се асоциира с научни, високотехнологични и иновативни дейности. Кампаниите да се провеждат с подкрепата на фирмите и университета.

16 МЕРКИ 2. Укрепване и разширяване дейността на Центъра за трансфер на технологии при Русенския университет Центърът промотира научни постижения и осигурява посредничеството между бизнеса и научния потенциал на университета.

17 МЕРКИ 3. Изграждане на технологичен център Държавен или частен изследователски център, който приема поръчки за научно-изследователски проекти с приложен характер от промишления сектор. Изграждането на центъра може да стане при водещата роля на Русенкия университет.

18 МЕРКИ 4. Изграждане на технологичен парк Място, където новосъздадени фирми с технологична насоченост могат да намерят, преди всичко, подходяща интелектуална среда, както и подкрепа при стартирането и развитието на своя бизнес, достъпа до пазари, технологии и т.н. За създаване на съвременен функциониращ технологичен парк са необходими много средства, финансирането би трябвало да се осигури от различни източници, включително от програми на ЕС

19 МЕРКИ 5. Развитие на Центъра за предприемачество в университета Центърът осигурява обучение на бъдещи предприемачи и подпомага новосъздадени технологични фирми

20 МЕРКИ 6. Изграждане на бизнес инкубатор в Русенския университет Акселератор на рисков капитал за: Идентифициране на високотехнологични стартиращи компании и инвестици в иновативни бизнес идеи. Улесняване на разпространението на знанията и технологичната модернизация в ниско- и среднотехнологичните сектори

21 МЕРКИ 7. Създаване на нови клъстери, професионални сдружения и др. и укрепване на вече изградените Взаимосвързани или допълващи се компании с активни взаимоотношения, които ползват обща специализирана инфраструктура, пазари на труда и услуги. (Изместване от отраслов към клъстерен подход с активната роля на изследователските организации)

22 МЕРКИ 8. Изграждане на Център за върхови постижения в университета в областта на селското стопанство и храните Депозиран Идеен проект в Министерството на образованието и науката в края на месец май 2014 г.

23 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА РУСЕНСКИЯТ УНИВЕРСИТЕТ Е:
- образователен център за висше образование, присъждащ ОКС бакалавър, магистър и ОНС доктор; - център за продължаващо образование; - научноизследователски център; - културен център. Широкият профил на университета го прави лидер за много от дейностите в регионален и национален мащаб. Университетът активно работи с фирмите в региона . Около 100 са фирмите, с които се работи много интензивно. Партньор на над 300 обучаващи организации - работодатели по проект “Студентски практики”. ПРОЕКТ BG051PO Усъвършенстване на системата за управление на Русенския университет за осигуряване на прозрачност и ефективност ” Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз Инвестира във вашето бъдеще!

24 Профил на университета
Faculty of Mechanical and Manufacturing Engineering Faculty of Business and Management Faculty of Natural Sciences and Education Faculty of Electrical Engineering, Electronics and Automation Faculty of Public Health and Healthcare Agrarian and Industrial faculty Faculty of Law Faculty of Transport Razgrad Branch Silistra Branch FACULTIES EIGHT Branches Two

25 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА
ЕЖЕГОДНО ПРОВЕЖДАНЕ ПО НАД 20 МЕЖДУНАРОДНИ И НАЦИОНАЛНИ КОНФЕРЕНЦИИ И СЕМИНАРИ, ВКЛЮЧИТЕЛНО И С УЧАСТИЕТО НА РАБОТОДАТЕЛИ

26 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА Инвестира във вашето бъдеще!
ЕЖЕГОДНО ПРОВЕЖДАНЕ ПО СТУДЕНТСКИ НАУЧНИ КОНФЕРЕНЦИИ И СЕМИНАРИ, ПРИ КОИТО ПО ТРАДИЦИЯ УЧАСТВАТ РАБОТОДАТЕЛИ ПРОЕКТ BG051PO Усъвършенстване на системата за управление на Русенския университет за осигуряване на прозрачност и ефективност ” Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз Инвестира във вашето бъдеще!

27 ЕВРОПЕЙСКИ ТЕМАТИЧНИ МРЕЖИ 72 УНИВЕРСИТЕТА И ФИРМИ ОТ 31 СТРАНИ
ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА ЕВРОПЕЙСКИ ТЕМАТИЧНИ МРЕЖИ 72 УНИВЕРСИТЕТА И ФИРМИ ОТ 31 СТРАНИ 27

28 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА МОДЕРНИ УЧЕБНИ КОРПУСИ

29 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА МОДЕРНИ УЧЕБНИ КОРПУСИ

30 ИЗГРАДЕНИ ЛАБОРАТОРИИ ОТ ФИРМИ ЗА НАД 5 МИЛИОНА ЛЕВА
ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА ИЗГРАДЕНИ ЛАБОРАТОРИИ ОТ ФИРМИ ЗА НАД 5 МИЛИОНА ЛЕВА

31 ИЗГРАДЕНИ ЛАБОРАТОРИИ ОТ ФИРМИ ЗА НАД 5 МИЛИОНА ЛЕВА
ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА ИЗГРАДЕНИ ЛАБОРАТОРИИ ОТ ФИРМИ ЗА НАД 5 МИЛИОНА ЛЕВА “MOELLER” – Training center “SIMENS” – Training center Microcontrollers training center

32 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА
През 2013 година изграден конгресен - Канев център, половината от средствата са дарение на строителен предприемач. ПРОЕКТЪТ! ДНЕС!

33 ЕЖЕГОДНО РУСЕНСКО ИЗЛОЖЕНИЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА УНИВЕРСИТЕТА
ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА ЕЖЕГОДНО РУСЕНСКО ИЗЛОЖЕНИЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА УНИВЕРСИТЕТА Академичната общност се среща с фирми, организират се семинари, кръгли маси и др. ПРОЕКТ BG051PO Усъвършенстване на системата за управление на Русенския университет за осигуряване на прозрачност и ефективност ” Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз Инвестира във вашето бъдеще!

34 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА
ИНОВАЦИИ

35 ПОТЕНЦИАЛЪТ НА УНИВЕРСИТЕТА
Русенският университет е най-голямото висше училище в България по река Дунав. Изпълнение са и се изпълняват десетки трансгранични проекти, включително и проекти с партньори румънски фирми в подкрепа на Малките и средни предприятия. - Екологични трансгранични дейности за интегрирана бизнес зона-Eco Biz; - Действия за подкрепа на нови научно-технически партньорства в транс-граничната област с цел да обедини бизнеса и научните изследвания, за достъп до Европейски фондове САНДИ; - Трансгранична университетска мрежа за интеркултурна комуникация и т.н.

36 РОЛЯ НА УНИВЕРСИТЕТА ЗА РАЗВИТИЕТО НА ОБЛАСТ РУСЕ И РЕГИОНА
-Единствен държавен университет в областите Русе, Разград, Силистра и Търговище и следва да е двигателят за икономическо и социално развитие; -Съсредоточен голям образователен и научен потенциал; -Около 60% от обучаваните в университета сруденти са от област Русе; -Автономията на университета позволява бърза адаптация на учебните планове и програми към пазара на труда и към обучение в нови областикато предприемачество, иновации и др.; -През месец юли беше подписан първи в страната документ-Меморандум за разбирателство между университета и четирите области.

37 Целеви регион БУКУРЕЩ

38 ПРИОРИТЕТИТЕ: - успешно и устойчиво развитие на областите Русе, Разград, Силистра и Търговище; - развитие и устойчив растеж на човешкия потенциал на четирите области; - развитие на научноизследо-вателска и иновационна дейност; - развитие на международно сътрудничество и партньорски отношения, ориентирани приоритетно към българо-румънския трансграничен регион и Дунавския макрорегион.

39 ПЛАНИРАНИ ОСНОВНИ ФОРМИ НА СЪТРУДНИЧЕСТВО:
взаимен обмен на информация, знания, опит, идеи и добри практики; обучение на човешкия потенциал (ОКС „магистър“ и „бакалавър“, ОНС „доктор“, квалификация и преквалификация на специалисти, практическо обучение и др.); консултации на експертно и управленско ниво; разработване на съвместни инициативи, проекти и доклади; създаване на необходимата организация за осъществяване на активен диалог с държавната и местната власт, бизнеса и гражданското общество, както и с чуждестранни и международни организации с идентични или сходни приоритети;

40 ПЛАНИРАНИ ОСНОВНИ ФОРМИ НА СЪТРУДНИЧЕСТВО:
съвместно провеждане и взаимно участие в различни форуми, конференции, семинари, кръгли маси, обучения, работни срещи, програми и фестивали; реализиране на медийни и обществени акции и кампании за постигане на общи цели; предприемане на съвместни инициативи за включване развитието на четирите области в национални и международни програмни документи; съдействие при провеждане на научноизследователска и иновационна дейност.

41 БЛАГОДАРЯ ВИ ЗА ВНИМАНИЕТО!


Изтегли ppt "ПОТЕНЦИАЛ ЗА РАЗВИТИЕ НА ИНОВАЦИИТЕ В РУСЕНСКА ОБЛАСТ"

Сходни презентации


Реклама от Google