Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте

ДЪРЖАВЕН – СЛЕДВАЩ НАЦИОНАЛНИТЕ ПОЛИТИКИ ПО ОБРАЗОВАНИЕ

Сходни презентации


Презентация по темата: "ДЪРЖАВЕН – СЛЕДВАЩ НАЦИОНАЛНИТЕ ПОЛИТИКИ ПО ОБРАЗОВАНИЕ"— Препис на презентация:

1 ДЪРЖАВНИЯТ ПЛАН-ПРИЕМ – ИЗБОРЪТ НА РЕГИОНАЛНИТЕ И МЕСТНИ ВЛАСТИ ЗА РАЗВИТИЕ ИЛИ РЕГРЕС
ДЪРЖАВЕН – СЛЕДВАЩ НАЦИОНАЛНИТЕ ПОЛИТИКИ ПО ОБРАЗОВАНИЕ ПЛАН – СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ОБЛАСТТА, СЛЕДВАЩА ИКОНОМИЧЕСКАТА РЕАЛНОСТ ПРИЕМ – ЕФЕКТИВНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЛАНА

2 ДЪРЖАВЕН ПЛАН ПРИЕМ В ОБЛАСТ ВРАЦА ЗА 2018-2019
Община Брой ученици и паралелки Училища с прием след основно образование Възможен брой паралелки От тях професионални Борован 89/3/3 1. ПГ по транспорт "Коста Петров" 3 Бяла Слатина 229/9/7 1. СУ "Васил Левски" 2 1 2. СУ "Христо Ботев" –Габаре 3. СУ "Христо Ботев" –Галиче - 4. ПАГ "Н. Й. Вапцаров"  5. ПГО "Елисавета Багряна"  Враца 579/26/17 (В броя не са включени Спортно училище и училището към Затвора, но те не участват в приема) 1. СУ "Козма Тричков" 2. СУ "Христо Ботев"  3. СУ "Васил Кънчов"  4. СУ "Отец Паисий"  5. СУ "Никола Войводов" 6. ППМГ - Враца 4 7. ПЕГ- Враца 8. ПТГ "Н. Й. Вапцаров"  9. ПГ "Д. Хаджитошин" 10. ПГТР 11. Об.У - Баница 12. Об.У- Девене 13. Об.У- Тишевица Козлодуй 201/8/4 1. СУ "Св. св. Кирил и Методий"- Козлодуй 2. СУ "Христо Ботев“- Козлодуй 3. ПГ по ЯЕ - Козлодуй 4. СУ "Христо Ботев"-Бутан  Криводол 74/2/2 1. СУ "Св. св. Кирил и Методий"- Криводол 2. Об.У - Краводeр Мездра 139/7/5 1. СУ "Иван Вазов" 2. СУ "Св. Кл. Охридски"-Зверино  3. ПГ "Алеко Константинов"  4. ПГ по МСС- Мездра Мизия 54/2/2 1. П Г по ХТ- Мизия Оряхово 94/3/3 1. СУ "Христо Ботев" - Оряхово Роман 47/2/0 1. СУ "Васил Левски" -Роман Хайредин 29/1/1 1. СУ "Васил Воденичарски" - Хайредин Общо 1535/63/44 29 63 44

3 КОНСЕНСУС И СЪПРОТИВА В ОБЩИНА ВРАЦА
ЗА ПОРЕДНА ГОДИНА – ЗАДЪЛБОЧЕН АНАЛИЗ И РЕАЛИСТИЧНО ПРЕДЛОЖЕНИЕ НА РУО ЗА ПЪРВА ГОДИНА – ЕДИННО И ЕФЕКТИВНО РЕШЕНИЕ НА РЕГИОНАЛНИТЕ И МЕСТНИ ВЛАСТИ, РУО, РАБОТОДАТЕЛСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ, БИЗНЕСА, ОСНОВАВАЩО СЕ НА РЕАЛНАТА СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА ОБСТАНОВКА, НОРМАТИВНИТЕ АКТОВЕ И НАЦИОНАЛНИТЕ ПРОГРАМНИ ДОКУМЕНТИ, КАКТО И РЕГИОНАЛНАТА ПРОГРАМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ В ОБЛАСТ ВРАЦА ЗА ПЪРВА ГОДИНА - РАВНОПОСТАВЕНОСТ , ПРИНЦИПНОСТ И РЕАЛНА ОТГОВОРНОСТ ЗА БЪДЕЩЕТО НА СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕ В ОБЩИНА ВРАЦА ВСЯКА ГОДИНА – СЪПРОТИВА НА РЕФОРМАТА, ПОРОДЕНА ОТ КОНСЕРВАТИЗЪМ И ЛОБИЗЪМ В ЧАСТНА ПОЛЗА

4 УЧИЛИЩНАТА МРЕЖА – ОПТИМИЗАЦИЯ ИЛИ УСТОЙЧИВОСТ
СУ ЗАКРИТО СУ ВУЗ ПГ ЗАКРИТО ОУ ПГ СУ ПГ НУ СУ ПРГ НУ СУ ПРГ СУ НУ СУ ОУ Ц

5 ОБЩИНСКАТА ОБРАЗОВАТЕЛНА СИСТЕМА – РЕЗУЛТАТ ОТ ФОРМАЛНИ РЕШЕНИЯ
 №  Година 2012 г. 2013 г. 2014 г. 2015 г. 2016 г. 2017 г. УЧИЛИЩЕ Брой уч. 1 НУ"СВ. СОФРОНИЙ ВРАЧАНСКИ" 393 387 400 420 416 424 2 НУ"ИВАН ВАЗОВ" 307 299 287 311 334 372 3 НУ"ИВАНЧО МЛАДЕНОВ" 312 315 325 356 343 4 СУ "НИКОЛА ВОЙВОДОВ" 938 888 917 881 858 845 5 ОУ"СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ„ - ТИШЕВИЦА 138 125 124 127 119 121 6 ОУ"СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ" 260 266 253 228 200 166 7 ОУ"ВАСИЛ ЛЕВСКИ" 386 368 363 278 262 8 ОУ"ХРИСТО БОТЕВ“ - ПАВОЛЧЕ 105 117 112 108 93 81 9 ОУ"СВ.СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ„ - ДЕВЕНЕ 133 135 134 109 10 ОУ"ХРИСТО БОТЕВ“ - БАНИЦА 176 174 179 160 156 11 СУ"ХРИСТО БОТЕВ" 993 1035 1044 1086 1170 1129 12 ППМГ“АКАД. ИВАН ЦЕНОВ" 1139 1131 1095 1083 1052 1010 13 ПЕГ"ЙОАН ЕКЗАРХ" 742 676 654 608 552 517 14 СУ"КОЗМА ТРИЧКОВ" 379 364 375 354 376 15 СУ"ВАСИЛ КЪНЧОВ" 520 514 502 496 495 492 16 СУ"ОТЕЦ ПАИСИЙ" 350 329 314 261 240 223 17 ПТГ“НИКОЛА ВАПЦАРОВ“ 433 327 286 284 336 18 СУ"СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ" 270 280 273 247 226 237  19 ПГ"ДИМИТРАКИ ХАДЖИТОШИН" 188 130 99 66 39 44  20 ПГТР 370 271 252 268 293 ОБЩО 8516 8187 8000 7800 7603 7535 6 ГОДИНИ: -981 УЧЕНИКА ИЛИ -45 ПАРАЛЕЛКИ С ПЪЛНЯЕМОСТ 22 БР.

6 РЕАЛНАТА КАРТИНА НА ДЪРЖАВЕН ПЛАН- ПРИЕМ 2018-2019 В ОБЩИНА ВРАЦА
Училище Брой ученици в 7 клас 1. СУ "Козма Тричков" 45 / 26 / +19 2. СУ "Христо Ботев"  143 / 26 / +117 3. СУ "Васил Кънчов"  66 / 26 / +40 4. СУ "Отец Паисий"  37 / 26 / +11 5. СУ "Никола Войводов" 6. ППМГ - Враца 57 / 104 / -47 7. ПЕГ- Враца 48 / 104 / -56 8. Об.У - Баница 17 / 17 / 9. Об.У- Девене 13 / 13 / 10. Об.У- Тишевица 14 / 14 / 11. ОУ - Паволче 10/ +10 12. ОУ „В. Левски“ 40/ +40 13. ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ 23/ +23 Общо: 579/ = 197 в 10 п. = 19,7 /63 ОТ ДРУГИ ОБЩИНИ/

7 ИЗБОРЪТ НА РОДИТЕЛЯ И УЧЕНИКА - ИНФОРМИРАН ИЛИ МАНИПУЛИРАН
ПРОФИЛИРАНО ОБРАЗОВАНИЕ ВИСШИСТ РАБОТЕЩ С РЕАЛИЗАЦИЯ БЕЗРАБОТЕН ЕМИГРАНТ ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ ВИСШИСТ РАБОТЕЩ С РЕАЛИЗАЦИЯ БЕЗРАБОТЕН ЕМИГРАНТ

8 ОРГАНИЗАЦИЯ ПО ПОДГОТОВКАТА И УТВЪРЖДАВАНЕТО НА ПЛАН-ПРИЕМА
РОЛЯТА НА ОТГОВОРНИТЕ ОРГАНИ, РАЗПИСАНА В МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАН-ПРИЕМ В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ И В ПАРАЛЕЛКИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА В ОБЕДИНЕНИТЕ УЧИЛИЩА, В СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА И В ПРОФИЛИРАНИТЕ ГИМНАЗИИ ОРГАНИЗАЦИЯ ПО ПОДГОТОВКАТА И УТВЪРЖДАВАНЕТО НА ПЛАН-ПРИЕМА Дейност Срок Отговорник Нормативно основание Национално представени организации на работодателите: определят свои представители на регионално ниво в Комисията по заетостта към Областния съвет за развитие; подпомагат чрез своите представители и членове областния управител при определяне, организиране и контролиране провеждането на държавната политика по насърчаване на заетостта и обучението на ученици и възрастни на регионално равнище; посочват конкретни професии, за които има недостиг на квалифицирана работна ръка на национално и регионално ниво. До 15 декември ежегодно Национално представени организации на работодателите Чл.52, ал.1, т.2 от Наредба 10/2016 на МОН. Правомощията на Комисията и начинът и на работа се определят с Правилника за прилагане на Закона за насърчаване на заетостта (ППЗНЗ) Организации на работодателите и отделни работодатели: заявяват в училищата и РУО необходимостта от кадри по специалности от професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалности на пазара на труда; установяват партньорски отношения, организират и участват във форуми с професионалните гимназии за обсъждане на възможностите за дуално обучение. До 10 декември ежегодно Регионални/местни или секторни организации или сдружения и инициативи на работодателите поотделно или в сътрудничество с останалите заинтересовани страни на местно ниво и отделни работодатели чл. 50, ал.1, т.3 от Наредба 10/2016 за организацията на дейностите в училищното образование

9 МОН, дирекция организация и контрол
РОЛЯТА НА ОТГОВОРНИТЕ ОРГАНИ, РАЗПИСАНА В МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАН-ПРИЕМ В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ И В ПАРАЛЕЛКИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА В ОБЕДИНЕНИТЕ УЧИЛИЩА, В СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА И В ПРОФИЛИРАНИТЕ ГИМНАЗИИ МОН изготвя писмо с приложения да началниците на РУО относно подготовката на предложенията и утвърждаването на държавния план-прием и организацията по неговото съгласуване. Приложенията са по образец, определен от министъра на образованието и науката за разпределение на паралелките по вид и брой ученици по общини и области. До 20 декември ежегодно МОН, дирекция организация и контрол чл. 50, ал.1, от Наредба 10/2016 за организацията на дейностите в училищното образование Агенцията по заетостта изпраща два пъти в годината до края на януари и на юли – писмо до председателите на комисиите по заетостта към областните съвети за развитие и дирекциите „Бюро по труда“ с указания за сроковете и реда за набиране и обработване на информация за потребностите на работодателите от работна сила в областта. До края на месец ноември и месец май ежегодно Агенция по заетостта Чл. 7а, ал.1 ППЗНЗ РУО публикуват на интернет страницата си съобщения и изпращат писма до областните и общинските администрации във връзка с получаване на предварителни становища за прием по специалности от професии, основаващи се на стратегиите, прогнозите, програмите и плановете за развитие на общината и областта. РУО На основание чл. 50, ал.1, т. 2 от Наредба 10/2016 г. РУО публикуват информация и/или изпращат писма до структуроопределящите работодатели в областта във връзка с възможностите за заявки за обучение по специалности и професии. На основание чл. 50, ал.1, т.3 от Наредба 10/2016 г. РУО информират директорите на училища в областта за сроковете и изискванията към оформянето на предложенията за държавния и допълнителния план-прием. До 31 декември ежегодно На основание чл. 50, ал.1, от Наредба 10/2016 г.

10 Два пъти в годината – през месец май и през месец октомври ежегодно
РОЛЯТА НА ОТГОВОРНИТЕ ОРГАНИ, РАЗПИСАНА В МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАН-ПРИЕМ В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ И В ПАРАЛЕЛКИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА В ОБЕДИНЕНИТЕ УЧИЛИЩА, В СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА И В ПРОФИЛИРАНИТЕ ГИМНАЗИИ РУО организират срещи с директорите на всички средни училища, експертите по образование от страна на общините; определените представители на национално представените организации на работодателите, които са членове на Комисията по заетостта, представители на фирми-партньори на професионалните гимназии от предходните години, бюрата по труда и др. Два пъти в годината – през месец май и през месец октомври ежегодно РУО РУО изготвят предварителни становища за план-прием за специалности и професии с доказан текущ или прогнозиран недостиг от специалности на пазара на труда и други търсени на пазара на труда професии и специалности от професии на база на събраната емпирична информация. Два пъти годишно – до 10 декември и до 30 май към МОН и при поискване Обща регламентация Училищата и гимназиите представят на РУО мотивирани предложения относно броя на паралелките, броя на учениците и специалностите от професии по форми на обучение, отчитайки: наличието на условия за гарантиране на качество на образователно-възпитателния процес- подсигуряване на материално техническата база и обезпечаване с педагогически специалности; потребностите на пазара на труда, установените партньорски отношения с работодатели, подадени заявки и становища, предлаганите възможности за добра последваща реализация. До 15 януари ежегодно Професионални и профилирани гимназии, средни и обединени училища Чл.52, ал.1, т.1 Наредба 10/2016 г.

11 РОЛЯТА НА ОТГОВОРНИТЕ ОРГАНИ, РАЗПИСАНА В МЕХАНИЗЪМ ЗА ПЛАН-ПРИЕМ В ПРОФЕСИОНАЛНИТЕ ГИМНАЗИИ И В ПАРАЛЕЛКИ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНА ПОДГОТОВКА В ОБЕДИНЕНИТЕ УЧИЛИЩА, В СРЕДНИТЕ УЧИЛИЩА И В ПРОФИЛИРАНИТЕ ГИМНАЗИИ РУО изготвя обобщено предложение за паралелките, броя на учениците и специалностите от професиите по форми за обучение за цялата област. До 1 февруари ежегодно РУО Чл.52, ал.1, т.3 Наредба 10/2016 г. РУО предоставя за съгласуване обобщеното предложение за план-приема на Комисията по заетостта към областния съвет за развитие. До 15 февруари ежегодно Чл.52, ал.1, т.4 Наредба 10/2016 г. Началникът на РУО представя на министъра на образованието и науката за съгласуване обобщеното предложение за държавния план – прием. До 1 март ежегодно МОН представя на Национално представителни организации на работодатели за съгласуване обобщеното предложение на държавния план-прием До 10 март ежегодно МОН - Работодателските организации съгласуват/представят аргументирани становища по обобщеното предложение До 20 март ежегодно Национално представителни организации на работодатели Държавният план-прием се утвърждава до 30 март по области със заповед на Министъра на образованието и науката за неспециализираните училища с национално значение Началникът на регионалното управление по образованието за общинските професионални гимназии, държавните професионални гимназии и за паралелките с професионално подготовка в обединените училища, в средните училища и в профилираните гимназии. До 30 март ежегодно МОН/РУО Чл.52, ал.2 от Наредба 10/2016 РУО публикува на електронната си страница утвърдения план-прием за всички училища в областта До 10 април Извършване на промяна в утвърдения държавен план-прием от органа по утвърждаване при доказана необходимост До 30 април Чл.53 от Наредба 10/2016

12 ДЕЙНОСТИ ПО РЕАЛИЗИРАНЕ НА ПРИЕМА И ПОВИШАВАНЕ ИНТЕРЕСА КЪМ ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ
Дейност срок Отговорник Панорама на професионалното образование Април МОН, РУО, Професионални гимназии Възможни информационни и комуникационни формати Национално ниво Представяне на професии Професия на месеца Кратки видеоклипове за професията, за успял млад човек, за работодател, който рекламира своята професия и за заетостта при него Други Представяне на предимствата на ПОО чрез медиите Заетост в сектори с висока добавени стойност По-бърза реализация "ПОО означава самостоятелност и самочувствие" ПОО и иновации други Месечно и ежегодно МОН, РУО, Национално представителни работодателски организации, Общини, Областни управи Регионално ниво• • Регионална платформа на професионалното образование и други събития за популяризиране на ПООО; • дни на отворените врати изложби и базари на професиите; • популяризиране на Професионални гимназии чрез организиране на срещи и представяне на изучаваните специалности на територията на гимназията и чрез рекламни материали — визитки, флаери. дипляни, рекламни филми в местните медии, тематични участия в предавания по местните телевизии; • провеждане на часове за кариерно ориентиране на място при работодател и посещения на работодатели в училищата; • представяне на професионалните гимназии и преподаваните в тях специалности съвместно с представители на 6изнеса пред ученици от седми клас и техните родители - на територията на гимназията и на територията на основни и средни училища. Март, април, май, юни РУО, Професионални гимназии, местни работодатели, национално представителни работодателски организации, общини, областни управи

13 ДЕЙНОСТИ ПО РЕАЛИЗИРАНЕ НА ПРИЕМА И ПОВИШАВАНЕ ИНТЕРЕСА КЪМ ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ
Работодатели, браншови организации и национално представителни организации на работодателите организират: Дни на отворените врати за представяне на предприята; • посещения и представяне на професии/ март, април, май, юни РУО, Професионални гимназии, местни работодатели, национално представителни работодателски организации, общини, областни управи Общини/Областни администрации организират Срещи с работодатели Местни форуми с ученици и работодатели Срещи със заинтересовани страни,училища,работодателски организации, РУО и др.

14 ОБЛАСТНИЯТ УПРАВИТЕЛ НА ОБЛАСТ ВРАЦА – АКТИВЕН КООРДИНАТОР НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ДЪРЖАВНИЯ ПЛАН ПРИЕМ И ГАРАНТ ЗА БЪДЕЩОТО РАЗВИТИЕ НА ОБЛАСТТА – ДЕЙСТВИЯ И ИНСТРУМЕНТИ Чрез сайта на Областна администрация – Враца – ангажимент за пълна информираност на заинтересованите страни за нормативната уредба, програмните документи и постиженията, свързани с провеждане на държавната политика по образование, както и регионалните политики и документи за осигуряване на съответствие между националните и местни интереси Чрез създаване на Електронна платформа „Враца – гарантирано работно място“, която представя местните компании и фирми, техните заявки за квалифицирани кадри по години, специалности и брой работни места и дава възможност на завършващите средно и висше образование да се регистрират и намерят работно място в област Враца Чрез средствата за масово осведомяване на населението – непрекъснато информиране за възможностите на област Враца, предлагани от бизнеса и образователните институции и създаване на публицистично предаване за образование, ориентирано към областната икономика Чрез изготвяне и приемане на областна и общински стратегии за развитие на образованието и икономиката с 5-годишен хоризонт на действие Чрез въвеждане на регулаторни механизми в училищния и държавния план-прием за съхранение на областната образователна система, повишаване качеството и конкурентоспособността на образователните институции, задържането и реализацията на кадрите – тук, на територията на областта, където местният бизнес създава условия, изисква, подпомага младите хора и дава бъдеще на Врачанска област


Изтегли ppt "ДЪРЖАВЕН – СЛЕДВАЩ НАЦИОНАЛНИТЕ ПОЛИТИКИ ПО ОБРАЗОВАНИЕ"

Сходни презентации


Реклама от Google