Изтегляне на презентация
Презентацията се зарежда. Моля, изчакайте
1
Защита на данни в мрежова среда
2
1. Потребителски акаунти
Чрез потребителските акаунти ОС разпознава различните потребители и им дава съответните права. Персонализиране на потребителите: Настройки на цветове и работен плот; Достъп до данни и системни ресурси. Методи за създаван на потребителски акаунти: Част от работна група; Мрежов домейн.
3
2. Видове потребители Администратор (Administrator) - притежава всички права; Лимитиран потребител- използва инсталираните програми и може да прави малки промени- например в работния плот. Гост (Guest)- силно ограничен акаунт. Този акаунт може само да използва програми без да извършва никакви настройки.
4
3. Сигурност на данните Опасност от вируси, шпионски софтуер и различни видове атаки. Основни правила за защита: Обновления на ОС (Automatic Updates); Защитна стена (Firewall)- извършва защита при работа в мрежа; Използване на антивирусен софтуер; Инсталиране на програма против шпионски софтуер (Spyware); Изскачащи прозорци (Pop-ups)- контролира активните програми; Забрана за споделяна на важни файлове; Създаване на трудни пароли.
5
4. Проверка на сервизния пакет
Десен бутон върху My Computer и избор на опцията Properties
6
5. Център за сигурност (security center)
Намира се в контролния панел.
8
6. Windows defender Безплатна програма, която следи за активните програми в ОС Windows. Предупреждава за вреден софтуер и за програми, които използват мрежовата ви връзка.
9
7. Правила за Създаване на пароли
Комбинирайте букви, цифри и различни знаци Изберете си дълга парола- поне 10 знака; Използвайте не само една дума, а цяла фраза; Не използвайте пароли от вида abcd,1234, qwerty и други базирани на речници; Проверете дали паролата ви е сигурна; Не я казвайте на никого.
10
8. Практически задачи Свалете файла WinAccounts.rar от сайта и проследете създаването на акаунти. Заредете интернет страницата и проверете сигурността на вашата парола.
Сходни презентации
© 2024 SlidePlayer.bg Inc.
All rights reserved.